• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla full detail. Update op pagina 2.

grandscenicman zei:
Ik zou die Tsport er WEL opzetten , waarom : omdat het niet op je lak is .

En ik zou het niet doen omdat het geen TSport is. Het is en blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Het is niet zo erg als een Audi A3 19.TDI een volledig S3 uiterlijk te geven (rijdt hier rond en moet er hard om lachen).

Maar zeer net resultaat Patrick! :cool:
 
zeer netjes, twijfel ook steeds meer om mijn auto ook een keer een C-Quartz behandeling te geven, ik wacht het verhaal met de kalkvlekken even af hoe dat zich ontwikkeld.
 
Oke oke oke, jullie hebben me overtuigd.

Ik heb een TTE badge besteld.

gallery_1879_428_64121.jpg


8,95 ex btw bij de dealer.
 
Dat overtuigen gaat wel heel snel..Staat trouwens prachtig bij het rood van de auto..:)^
 
Je wagen staat weer strak in de lak Pat!

Voor mijn auto gebruikte ik ook altijd foam on a stick, maar daar ben ik niet meer zo'n fan van. Gaat snel kapot, zeker na 200 gaatjes prikken enzo [echt polen werk]
 
@Mark1986: wellicht een 'oude' CCS pad nemen, rondje knippen, stokje er in lijmen ( geen bijtende lijm ) en voor weinig geld kan je er weer tegenaan ( komt zomaar op )
 
Goed, we zijn nu een week verder en in de afgelopen week heb ik niets meer gedaan aan de auto. Zo heb ik de C-Quartz te tijd gegeven om lekker goed uit te harden en optimaal te hechten aan de lak.

Vanmorgen de rode rakker voor het eerst gewassen.

- Afspuiten
- wassen meguiars shampoo plus met de dj wookie
- drogen monello droogdoek
- de gehele lak nagelopen met micro suede doeken van dj

Ik heb geen foto's, wel filmpjes :grinning:

Ondanks dat de auto licht vervuild was door de regen van afgelopen tijd en het stof wat er op lag, was de sheeting redelijk te noemen.


Nadat ik de auto gewassen heb, nogmaals een filmpje gemaakt, de sheeting is al vele malen beter


Conclusie:

de sheeting is niet echt optimaal omdat ik gebruik maak van een hogedruk reiniger (wasbox). Hierdoor blijft er redelijk veel waternevel op de lak liggen. Een betere sheeting krijg je door met een waterslang het water over de lak te laten stromen.

Filmpje hiervan zal t.z.t. verschijnen.
 
Goed, een jaar verder en de Corolla heeft weer een full detail gekregen.

Afgezien van af en toe wassen, een detailerspray erover heen en de laatste keer een waxje, heb ik er niets meer aan gedaan. Het tijdperk van ieder weekend hardcore detailen zit er voor mij niet meer in, gewoon door het gezinsleven en dat m'n rug me af en toe in de steek laat.

De auto heeft in een jaar tijd uiteraard de nodig swirls en andere lakdefecten opgelopen, aan dit soort dingen ontkom je haast niet, hoe voorzichtig je je auto ook wast. Toch is er nog genoeg werk te doen, ik had voor deze klus 2 dagen uitgetrokken. Alles bij elkaar heeft het me ruim 20 manuren gekost.

Zoals altijd maak ik wat vóór foto's zoals de auto erbij staat bij aanvang.

De velgen hadden al ruim een maand geen sopje meer gezien, de banden nog veel langer geen aandacht meer gehad, dus genoeg vervuiling aanwezig.
DSC_3146_zps51bb5dad.jpg


Voor het gemak heb ik de kentekenplaten en houders ook verwijderd, hierachter gaat ook vuil zitten.
DSC_3147_zps5ad8d80f.jpg


Zoals altijd werk ik in een vaste volgorde. Ik begin met de banden te ontvetten. Hiervoor gebruik ik Meguiars Super Degreaser en een Meguiars Versa-Angle Wheel Face Brush Short Handle.
DSC_3151_zps6fee4074.jpg


Na de banden is het tijd voor een foambandje. Hiervoor de ValetPro Snow Foam Combo gebruikt.
DSC_3152_zps39a15e7a.jpg


Na het afspuiten van de foam, heb ik de auto gewassen met C-Quartz Soap Gel. Heel veel vervuiling kwam hier niet vanaf.
DSC_3153_zps17fb81cf.jpg


Zelf van de velgen kwam weinig vervuiling vanaf, hiervoor de gewone Iron-X gebruikt.
DSC_3154_zpsae505fbb.jpg


Na het hele wasprogramma, de auto naar binnen gereden en aldaar begonnen aan het kleien. Hiervoor de Dodo Juice SN klei gebruikt en Spay&Wipe als lubricant.
Wederom haast geen vervuiling. Ik heb het idee dat als je de auto regelmatig behandeld, al is het alleen afspuiten in de waxbox, dit aardig de vervuiling helpt te voorkomen.
DSC_3156_zps305cfc4b.jpg


Om het mezelf makkelijk(er) te maken, heb ik zoveel mogelijk gedemonteerd.
DSC_3157_zpsaa0712ec.jpg


Na het kleien komt de ware aard van de lak tevoorschijn. Allemaal lichte waskrasjes.
DSC_3159_zps6d5bbe26.jpg


Voor het polijsten heb ik de volgende producten en/of combinaties gebruikt:

- rotary + oranje pad + 3M lichtblauwe dop
- rotary + witte pad + 3M lichtblauwe dop
- dap900 + zwarte pad + menzerna super finish

DSC_3162_zps0d156f2a.jpg


DSC_3163_zpsb01b52b7.jpg


Na de hele auto ontvet te hebben met Eraser (tip, gebruik het buiten of in een goed geventileerde ruimte. Aangezien ik het binnen had gebruikt zonder ventilatie, gevolg, knallende koppijn....), heb ik de lak voorbereid op de coating. Hiervoor de primer verwerkt op een zwarte pad.
Hiervan heb ik geen foto's.

Na het afnemen van de primer, de lak een 45 minuten laten uitdampen om vervolgens de coating aan te brengen.
Hiervoor ook een zwarte pad gebruikt.
DSC_3176_zps6a8c9bce.jpg


In de tussentijd dat de wax gecured heeft (30 ~ 45 minuten) en een droogtijd van 2 uur, heb ik allerlei klusjes tussendoor gedaan. De motorruimte verdiende ook weer wat aandacht.
Heel erg vervuild was ie niet, gewoon even een doekje met wat apc afnemen en daarna met Auto Finesse Revive Trim dressing behandeld. Overtollig product afgenomen met een badstof washandje.
DSC_3177_zps11d6cce9.jpg


Banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel. Op de foto glimt het nog erg, maar foto is gemaakt net na het aanbrengen ervan.
DSC_3183_zpsdf74051a.jpg


Ook de uitlaat kreeg weer de nodig aandacht. Ook deze behandeld met de Polishangel coating.
DSC_3184_zps1745960c.jpg


Aangezien het op de dag dat de auto klaar was, het met bakken uit de hemel kwam zetten en dat de coating minimaal 6 ~ 12 uur droog moet staan, dan maar een paar after foto's binnen gemaakt.
DSC_3178_zpsb5b6c13d.jpg


DSC_3179_zpsee339c97.jpg


DSC_3185_zpsdeaa27ca.jpg


En vandaag (21-05-2013) de auto weer naar buiten gelaten en thuis even snel wat foto's geschoten tussen de regenbuien door.
DSC_3186_zps13ee2901.jpg


DSC_3187_zps5cbd8ac6.jpg


DSC_3188_zpsab0cfdae.jpg


Van de coating en primer zal ik nog een aparte review schrijven.