Voor dit (lange Paas) weekend stond deze Toyota Yaris 1.5 Hybrid SkyBlue gepland.
De auto bij aanvang:
Pre-wash / foamen / wassen:
normaal gesproken begin ik op zaterdag rond de klok van half 7 á 7 uur om de zon voor te blijven, echter dürümstandigheden is dit wat later geworden. Nadat de eigenaar mij had opgehaald en ik hem thuis had afgezet, kon ik ein-de-lijk om 13 uur beginnen.... in de volle zon...
- Kenotek foam
- Monello foamlance
- wassen Waxaddict shampoo
De velgen eerst behandeld met Poorboy's World Spray&Rinse en vervolgens met Monello Non-Ferro de-ironizer
Nadat de auto in recordtempo gewassen is, alle spullen opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.
Kleien:
Veel vervuiling kwam er niet af.
Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe.
Lakdiktemeting:
Niet te dik, niet te dun, gewoon gemiddeld. Alleen de zwarte delen zijn wat dikker want deze hebben nog een laagje lak gekregen.
Staat van de lak:
nadat ik klaar was met kleien, zag ik her en der wat micromarring, dit kan al een signaal zijn dat de lak aan de zachte(re) kant is.
Na een testspotje bleek dit ook te zijn. Met 1 á 1,5 hit was de lak al strak
Polijsten:
Ditmaal geen zwaar geschut, de rotary kon genieten van het weekend.
- LE A1000
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot LHR15
- Gyeon Q²M Compound+, Q²M Compound, Q²M Polish en Q² Primer
- diverse Scholl Concepts pads.
Diverse voor en na foto's:
Als dat polijst werk zorgde dat de lak weer glansde en reflecteerde als een malle. Heerlijk die kraakheldere lak.
Bescherming:
ditmaal geen wax of sealant gebruikt, maar een coating: Gyeon Q² One.
Als eerst de Gyeon Q² Primer verwerkt op een finishing pad, op laag tot medium toerental (Rupes Bigfoot standje 2~3), afgenomen, de lak een kwartiertje met rust gelaten en daarna meermaals met Gyeon Q²M Prep ontvet.
Nadat alle panelen gedaan zijn, deze minimaal een uur laten drogen en vervolgens de liggende delen nog een laagje gegeven.
De trims (voor zover aanwezig) voorzien van Gyeon Q² Trim.
Trims voor en trims 50/50
Naderhand zijn er nog wat puntjes op de i gezet:
- banden met Gyeon Q2 Tire
- ramen schoon gemaakt
- interieur gestofzuigd
- kunststof interieurdelen behandeld met Gyeon Q²M Preserve
- lak met Gyeon Q² Cure
Toen kon de auto naar buiten...
De auto bij aanvang:
Pre-wash / foamen / wassen:
normaal gesproken begin ik op zaterdag rond de klok van half 7 á 7 uur om de zon voor te blijven, echter dürümstandigheden is dit wat later geworden. Nadat de eigenaar mij had opgehaald en ik hem thuis had afgezet, kon ik ein-de-lijk om 13 uur beginnen.... in de volle zon...
- Kenotek foam
- Monello foamlance
- wassen Waxaddict shampoo
De velgen eerst behandeld met Poorboy's World Spray&Rinse en vervolgens met Monello Non-Ferro de-ironizer
Nadat de auto in recordtempo gewassen is, alle spullen opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.
Kleien:
Veel vervuiling kwam er niet af.
Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe.
Lakdiktemeting:
Niet te dik, niet te dun, gewoon gemiddeld. Alleen de zwarte delen zijn wat dikker want deze hebben nog een laagje lak gekregen.
Staat van de lak:
nadat ik klaar was met kleien, zag ik her en der wat micromarring, dit kan al een signaal zijn dat de lak aan de zachte(re) kant is.
Na een testspotje bleek dit ook te zijn. Met 1 á 1,5 hit was de lak al strak
Polijsten:
Ditmaal geen zwaar geschut, de rotary kon genieten van het weekend.
- LE A1000
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot LHR15
- Gyeon Q²M Compound+, Q²M Compound, Q²M Polish en Q² Primer
- diverse Scholl Concepts pads.
Diverse voor en na foto's:
Als dat polijst werk zorgde dat de lak weer glansde en reflecteerde als een malle. Heerlijk die kraakheldere lak.
Bescherming:
ditmaal geen wax of sealant gebruikt, maar een coating: Gyeon Q² One.
Als eerst de Gyeon Q² Primer verwerkt op een finishing pad, op laag tot medium toerental (Rupes Bigfoot standje 2~3), afgenomen, de lak een kwartiertje met rust gelaten en daarna meermaals met Gyeon Q²M Prep ontvet.
Nadat alle panelen gedaan zijn, deze minimaal een uur laten drogen en vervolgens de liggende delen nog een laagje gegeven.
De trims (voor zover aanwezig) voorzien van Gyeon Q² Trim.
Trims voor en trims 50/50
Naderhand zijn er nog wat puntjes op de i gezet:
- banden met Gyeon Q2 Tire
- ramen schoon gemaakt
- interieur gestofzuigd
- kunststof interieurdelen behandeld met Gyeon Q²M Preserve
- lak met Gyeon Q² Cure
Toen kon de auto naar buiten...
Laatst bewerkt: