• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Toyota Yaris 1.5 Hybrid SkyBlue

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Voor dit (lange Paas) weekend stond deze Toyota Yaris 1.5 Hybrid SkyBlue gepland.

De auto bij aanvang:

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Pre-wash / foamen / wassen:
normaal gesproken begin ik op zaterdag rond de klok van half 7 á 7 uur om de zon voor te blijven, echter dürümstandigheden is dit wat later geworden. Nadat de eigenaar mij had opgehaald en ik hem thuis had afgezet, kon ik ein-de-lijk om 13 uur beginnen.... in de volle zon... : unamused:
- Kenotek foam
- Monello foamlance
- wassen Waxaddict shampoo

foto 03.jpg

De velgen eerst behandeld met Poorboy's World Spray&Rinse en vervolgens met Monello Non-Ferro de-ironizer

foto 04.jpg


Nadat de auto in recordtempo gewassen is, alle spullen opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.

Kleien:
Veel vervuiling kwam er niet af.
Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe.

foto 05.jpg

Lakdiktemeting:
Niet te dik, niet te dun, gewoon gemiddeld. Alleen de zwarte delen zijn wat dikker want deze hebben nog een laagje lak gekregen.
foto 06.jpg


Staat van de lak:
nadat ik klaar was met kleien, zag ik her en der wat micromarring, dit kan al een signaal zijn dat de lak aan de zachte(re) kant is.
Na een testspotje bleek dit ook te zijn. Met 1 á 1,5 hit was de lak al strak o_O

foto 07.jpg


Polijsten:
Ditmaal geen zwaar geschut, de rotary kon genieten van het weekend.
- LE A1000
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot LHR15
- Gyeon Q²M Compound+, Q²M Compound, Q²M Polish en Q² Primer
- diverse Scholl Concepts pads.

foto 08.jpg


Diverse voor en na foto's:

foto 09.jpg


foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


foto 013.jpg

Als dat polijst werk zorgde dat de lak weer glansde en reflecteerde als een malle. Heerlijk die kraakheldere lak. :cool:

foto 014.jpg


foto 015.jpg


Bescherming:
ditmaal geen wax of sealant gebruikt, maar een coating: Gyeon One.
Als eerst de Gyeon Q² Primer verwerkt op een finishing pad, op laag tot medium toerental (Rupes Bigfoot standje 2~3), afgenomen, de lak een kwartiertje met rust gelaten en daarna meermaals met Gyeon Q²M Prep ontvet.

foto 018.jpg

Nadat alle panelen gedaan zijn, deze minimaal een uur laten drogen en vervolgens de liggende delen nog een laagje gegeven.
De trims (voor zover aanwezig) voorzien van Gyeon Q² Trim.

Trims voor en trims 50/50

foto 17.jpg


Naderhand zijn er nog wat puntjes op de i gezet:
- banden met Gyeon Q2 Tire
- ramen schoon gemaakt
- interieur gestofzuigd
- kunststof interieurdelen behandeld met Gyeon Q²M Preserve
- lak met Gyeon Q² Cure

Toen kon de auto naar buiten...
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft in je intro dat je het paasweekend gereserveerd hebt voor deze opdracht. Mag ik vragen hoeveel uur je er in totaal aan hebt besteed?
 
Die is enorm opgeknapt hoor! Zag je eigenlijk verschil na het aanbrengen van de primer? Ik vraag me af of deze stap echt de moeite waard is?