Hey detailers,
ik wilde mijn verhaal even delen over uitdeuken zonder spuiten.
Na mijn rondje polijsten vorige maand was de lak van de Twingo goed strak. Leuke wax erop en genieten. Maar deze week blootgesteld aan een aantal gevaren, zoals een APK en het herstellen van hagelschade op vooral het dak.
Misschien naïef, maar ik dacht dat uitdeuken zonder spuiten geen effect zou hebben op de lak. Niets is echter minder waar.
Van tevoren heb ik nog nadrukkelijk gezegd dat hij niet door de wasstraat mocht. So far, so good, want dat is dus ook niet gebeurd, ik moest hem alleen even zelf wassen van tevoren. Prima natuurlijk.
Echter nu bij terugkomst zie ik lakdefecten.
-(ondiepe) krasjes van 1-2 cm daar waar de deukjes zaten, goed waarneembaar op t dak.
-Halve motorkap onder suuper veel swirls, echt spinnenwebben! Waarschijnlijk met een doek gaan wrijven terwijl er veel scherp stof op lag (het stoft enorm bij schadeherstelbedrijven)
-Last but not least een deur vol met hologrammen van een rotary (bij navragen: sommige deukjes die er niet 100% uit gaan, worden licht gewetsand en dan gepolijst). Dus hologrammen én de wax weg uiteraard.
Conclusie: bij schadeherstel waarbij je hele auto onder handen genomen wordt, heeft een exterior detail van tevoren geen enkele zin. Je kunt erna opnieuw beginnen... Lekker, zo laat in het seizoen.
Sorry dat ik geen foto's heb, maar hologrammen en swirls kennen jullie vast wel.
ik wilde mijn verhaal even delen over uitdeuken zonder spuiten.
Na mijn rondje polijsten vorige maand was de lak van de Twingo goed strak. Leuke wax erop en genieten. Maar deze week blootgesteld aan een aantal gevaren, zoals een APK en het herstellen van hagelschade op vooral het dak.
Misschien naïef, maar ik dacht dat uitdeuken zonder spuiten geen effect zou hebben op de lak. Niets is echter minder waar.
Van tevoren heb ik nog nadrukkelijk gezegd dat hij niet door de wasstraat mocht. So far, so good, want dat is dus ook niet gebeurd, ik moest hem alleen even zelf wassen van tevoren. Prima natuurlijk.
Echter nu bij terugkomst zie ik lakdefecten.
-(ondiepe) krasjes van 1-2 cm daar waar de deukjes zaten, goed waarneembaar op t dak.
-Halve motorkap onder suuper veel swirls, echt spinnenwebben! Waarschijnlijk met een doek gaan wrijven terwijl er veel scherp stof op lag (het stoft enorm bij schadeherstelbedrijven)
-Last but not least een deur vol met hologrammen van een rotary (bij navragen: sommige deukjes die er niet 100% uit gaan, worden licht gewetsand en dan gepolijst). Dus hologrammen én de wax weg uiteraard.
Conclusie: bij schadeherstel waarbij je hele auto onder handen genomen wordt, heeft een exterior detail van tevoren geen enkele zin. Je kunt erna opnieuw beginnen... Lekker, zo laat in het seizoen.
Sorry dat ik geen foto's heb, maar hologrammen en swirls kennen jullie vast wel.