• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE 29-4! Fuzion,Ibrido,Zymol Titanium,Atlantique,DGPS, Bouncer's 22, SN HYbrid , colli 915

De waterdruppels op het Ibrido-deel lijken mij wat boller te staan. (met nadruk op lijken en mij)
Sterkere hydrofobe werking?
Inderdaad geen rocket-science.
Maar leuke test !
 
Zo te zien op de foto's en op het filmpje, doet de 915 het toch wel het beste volgens mij. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn, maar daar zijn soms wel eens meningsverschillen over. :roll
Mooie test en een mooie kofferbak, E39 neem ik aan?
 
Tijd voor een update!

Ongeveer een maand na opbrengen van de LSP's
Verschil in sheeting is nu wel goed te zien.

Plaatje ter referentie
LSPtest.jpg

Voor het wassen
Na het wassen met WG Autobathe
LSPtest.jpg



Ranglijst qua sheeting

1. Zymol Titanium
2. Monello Ibrido
3. Collinite 915
4. Zymol Atlantique
5. SN Hybrid
6. Wolfgang DGPS
7. Bouncer's 22
8/9. Migliore Competizione en Wolfgang Fuzion
(gedeelde plaats)
 
Super Rogier!

bedankt voor het bijhouden!

inderdaad, het verschil word steeds duidelijker!

915 is en blijft zich nog aardig meten met de toppers zymol en ibrido! :cool: 8-())
 
@addy: gooi dan svp mijn kant op .... gaat zijn plek wel weer krijgen ;)
Ik vind het nog steeds een zeer fijne wax, ruikt lekker ( owkee persoonlijk ), redelijk tot goede standtijd en wat de meeste niet hebben is de geweldige 'easy on/easy-off' !
 
Fuzion blijft wat mij betreft de topper in gebruiksgemak dus ik zal 'm nog steeds af en toe gebruiken als ik weinig tijd heb of als het buiten ijskoud is ofzo.
 
Was ook eigenlijk niet echt serieus bedoelt hoor. w^^w

Zoals Mk-us al aangeeft lekker easy on-off. Werkt heerlijk.
Dus een blijvertje voor mij. :grinning:
 
Mooie test Rogier, mooie video's erg helder! :)^

Fuzion heeft zeker zijn bestaansrecht: Als je op een warme zomermiddag een zwarte auto in de volle zon wilt waxen.. en je hebt 915 liggen.. nou, liever niet. Koekt binnen een paar seconden aan en wordt erg, érg, éérg lastig om af te nemen.

Fuzion kwak je erop, laat je lekker even zitten en haal je er moeiteloos af. (Zelfde bij Natty's Blue trouwens, die ging er afgelopen zomer ook moeiteloos op en af in de warme zomerzon)
 
Dat bedoel ik, toen ik de Fuzion aanbracht was echt zo'n dag met diverse buitjes en dan werkt die Fuzion wel makkelijk omdat die niet hoeft te curen.

@Rogier: bedankt weer voor de update.
 
Leuke test maar het gevaar is dat mensen hun beslissing af laten hangen van een zo'n test op een kofferklep die bij iemand in de tuin ligt.

Dat wil niet zeggen dat je zulke tests niet moet doen, uiteraard wel, maar ik hoop dat niemand hier zijn definitieve keuze eraan vast hangt.
"Als de Fuzion het op de klep niet goed doet dan zal het wel rotzooi zijn" dat soort dingen.

Fuzion heeft het bij mij zeker 3 maanden goed uitgehouden en dat vind ik gewoon top.
 
Mee eens, ik denk dat de meerwaarde met name licht in het feit dat niet iedereen zoveel verschillende waxen/sealants heeft meer op deze wijze toch een globale indruk kan krijgen tussen de onderlinge verschillen.
Ga het gehele verhaal niet weer copy/paste doen ( is zo op te snorren ), maar de korte versie is dat bovenstaand + goed nadenken over hetgeen je ( hoopt ) te verwachten van een wax een handvat is wat gebruikt kan worden.
 
Er is weer een maand voorbij dus tijd voor een update!

Ik heb 4 weken lang nauwelijks naar het paneel omgekeken dus hij was lekker vies geworden in de tuin.
42852c12.jpg


De sheeting op het ongewassen paneel duurde zo lang dus heb ik er maar een foto van gemaakt waarop je toch enig verschil kunt zien.
437f9d16.jpg


Na het wassen met de WG Autobathe was het tijd voor wat videomateriaal.
Nogmaals het plaatje ter referentie:
LSPtest.jpg

Video:


Ranglijst qua sheeting

1. Zymol Titanium/Monello Ibrido (gedeelde 1e plaats)
3. Collinite 915
4.Wolfgang DGPS
5. Zymol Atlantique
6. SN Hybrid
7. Bouncer's 22
8. Wolfgang Fuzion
9. Migliore Competizione

Alle waxen bieden trouwens nog steeds bescherming!
 
Grappig dat Titanium in eerste instantie sneller is maar dat deze uiteindelijk gelijktijdig eindigen.
 
Mooie test. :)^

Ik heb echter wel een kanttekening bij zo'n sheeting test;
Het is namelijk bij een duurtest heel moeilijk te beoordelen of de sheeting ligt aan de aanwezigheid of afwezigheid van was.
Kijk maar eens goed naar de tapelijnen, deze sheeten het snelst van allemaal en dat zijn juist de delen waar geen was aanwezig is.