• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE 29-4! Fuzion,Ibrido,Zymol Titanium,Atlantique,DGPS, Bouncer's 22, SN HYbrid , colli 915

Je hebt misschien wel gelijk Frans, een beadingfoto zal ik binnenkort toevoegen om de aanwezigheid van wax te laten zien.

En hier is tie dan:
62c8cfcf.jpg


Heb trouwens met de tuinslang nog even over het paneel gespoten en gezien dat het LIJKT alsof het op de gebieden waar de tape heeft gezeten sneller sheet.
Dit komt echter omdat het water aan het taperestje 'plakt' en via dat dus naar beneden loopt.
 
Hallo Rogier,

Ik heb een tijd geleden ook een test gedaan met een kap die verder niet aan het verder niet aan het verkeer deelnam. :D
https://forum.Carclean.com/cc_postst10978/Scholl-Concepts--DDJ-test.aspx

En had daarbij ook dat de tapelijnen het schoonst waren en de snelste sheeting hadden.
Carnauba absorbeert water (en dus ook vuil), waardoor het bij een sheetingtest de nog water absorberende carnauba de oorzaak kan zijn dat het langer kan duurt eerdat het water weg is.
De verschillen in sheeting bij een duurtest, kan er op duiden of dat een was in zijn geheel al aan het verdwijnen is, maar het kan er ook op duiden dat de ene was zijn overige bestanddelen (zoals oliën, polymeren, siliconen etc.) al aan het verliezen is en de ander niet.

Zie tijdens het typen van dit bericht de beadingfoto's verschijnen.
Zo op het eerste oog, lijken Ibrido en Titanium nog de beste beading te vertonen.

Opmerking: Wellicht is het een idee, als iemand weer een wastest gaat doen, om ook eens een deel zonder was vrij te houden.
 
Er zijn weer 4 weken voorbij.......

Tijd voor een update!

Ongeveer een 3 maanden na opbrengen van de LSP's

Weer het bekende plaatje ter referentie:
LSPtest.jpg


En het sheetingfilmpje

De Ibrido begint de Titanium stiekum in te halen! :-b
 
Waarschijnlijk moet je het zien als een wax die je kunt gebruiken om je laag DGPS regelmatig af te toppen, die blijft namelijk wel lang goed en tezamen heb je dan een supercombinatie.
 
Jammer dat de Fuzion zo achterblijft en deze min of meer het verdomhoekje wordt ingedrukt terwijl dit ooit werd bestempeld als een topwax ....
Ik ben en blijf een tevreden Fuzion gebruiker.

Maarre, zeg eerlijk, hoeveel forummers gaan gemiddeld 3 tot 4 maanden wachten en dan weer een vers laagjes wax aanbrengen? Ik niet in ieder geval :p
 
Ibrido heeft op de Leon uitgehouden tot vandaag (ging de auto alvast kleien). Het was wel op zijn einde maar ik vind het meer dan genoeg.
Wel 2-3 keer met Reload geboost. Overigens is dit maar een test natuurlijk en op een kap die niet van zijn plaats komt.
Ook de Titanium doet het erg goed, persoonlijk vind ik 3 maanden en dan nog zo'n sheeting geweldig, je kan dan niet meer van een miskoop spreken tenzij je er erg veel geld voor hebt betaald (500+)
 
nicknameless zei:
Ik ben en blijf een tevreden Fuzion gebruiker.
Hier nog een, blijft een geweldige wax. Fuzion bleef dik 2 maanden knikkers geven op de Leon.
 
Dank voor de update Rogier. Jouw zondag is goed besteed hoor!!

En felicitaties voor Carclean natuurlijk met de Ibrido. ZIet er inderdaad indrukwekkend goed uit.
 
Rogier, bedankt voor de moeite weer en ondanks dat ik de Fuzion een fijne wax vind zou ik de Ibrido ook wel willen hebben. Maar ik heb nog zoveel staan.....ach volgende maand vakantiegeld. :-" En ik zeg tegen mijn vrouw dat een kunstof pot veeeeeel goedkoper is dan een alu pot en dat ik daarmee eigenlijk geld verdient. :D
 
De volgende (en tevens laatste) update heeft wat langer geduurd maar hier is ie dan.

Sheetingtest 6 Maanden na opbrengen

LSPtest.jpg


Gefeliciteerd Tim, de Ibrido heeft glansrijk gewonnen! :)^

1- Monello Ibrido
2- Zymøl Titanium
3- Zymøl Atlantique
4- Dodo Juice SN Hybrid
5- Collinite 915

De rest van de ranglijst kun je zelf wel zien, deze waxen bieden (volgens mij) nauwelijks nog bescherming.
Vooral de beide delen met de Wolfgang producten blijven gewoon helemaal nat! 8o
Ook had ik verwacht dat de 915 wat hoger zou eindigen maar die heeft het toch afgelegd tegen de andere 4.

Dit is natuurlijk een test op een paneel wat in de tuin ligt en niet op een auto, daar zou de uitslag mss wel anders zijn.
Ik heb zelfs gemerkt dat het uitmaakt of ik het testoppervlak schuin of vlak leg, duurzaamheid gaat bij vlakke ondergrond waar dan het water op blijft liggen harder achteruit dan wanner ik 'm schuin laat liggen.
Ook denk ik dat de schuine opstelling meer het effect op een auto nabootst.

Bedankt voor het lezen en volgen van de test, binnenkort maar weer 's wat nieuws verzinnen.