Jawel, je leest het goed, ik ga mijn oldtimer vrachtwagen poetsen. 
De auto is een Mercedes van 1970, is een voormalige NOS auto en heeft voor het grootste gedeelte nog de originele lak maar is deels verkrijt en hier en daar wat verroest. Ook wordt er in de aankomende maand herstelwerk uitgevoerd om een aantal luiken te vernieuwen. De auto heeft in de afgelopen halve eeuw slechts 100.000 kilometer gereden en heel veel in loodsen en schuren gestaan.
Ik heb overwogen om de auto in zijn geheel te laten spuiten, maar omdat nog zoveel van de originele lak nog prima is, wil ik proberen het op te halen en waar nodig met een juiste kleur bij te werken met op kleur gemaakte industrielak met een roller. Op die manier behoud de auto ook zijn originele karakter en is het eigenlijk wel uniek dat hij niet totaal gerestaureerd hoeft te worden.
Ik heb al een flink aantal jaren poetservaring, zo heb ik al een jaar of vijf een DAP en sinds kort heb ik een rotary van AEG overgenomen. Verder een kast vol pads en polijst / poetsmiddelen.
Omdat ik aanvankelijk dan met de rotary flink aan de gang te gaan met iets van een wollen pad was ik een bestelling aan het plaatsen. Tijdens het bestellen bedacht ik mij echter dat dit misschien helemaal geen goed idee is, immers er is helemaal geen keiharde blanke laklaag aanwezig, ik verwacht namelijk dat het gelijk een unilak is geweest die is aangebracht. Is een stevige pad dan wel een goed idee ?
Hebben jullie ervaring met verkrijte lakken zonder blanke lak ? Welke pads zou je daarvoor willen gebruiken ? en is de SSR serie van Poorboys een goed begin ?
eea heb ik opgezocht en zie ze bv. op Youtube toch flink te keer gaan met een rotary en wollen schijf.
Dit is de auto en als je het leuk vindt is hier meer te vinden: http://trein9.nl
De auto is een Mercedes van 1970, is een voormalige NOS auto en heeft voor het grootste gedeelte nog de originele lak maar is deels verkrijt en hier en daar wat verroest. Ook wordt er in de aankomende maand herstelwerk uitgevoerd om een aantal luiken te vernieuwen. De auto heeft in de afgelopen halve eeuw slechts 100.000 kilometer gereden en heel veel in loodsen en schuren gestaan.
Ik heb overwogen om de auto in zijn geheel te laten spuiten, maar omdat nog zoveel van de originele lak nog prima is, wil ik proberen het op te halen en waar nodig met een juiste kleur bij te werken met op kleur gemaakte industrielak met een roller. Op die manier behoud de auto ook zijn originele karakter en is het eigenlijk wel uniek dat hij niet totaal gerestaureerd hoeft te worden.
Ik heb al een flink aantal jaren poetservaring, zo heb ik al een jaar of vijf een DAP en sinds kort heb ik een rotary van AEG overgenomen. Verder een kast vol pads en polijst / poetsmiddelen.
Omdat ik aanvankelijk dan met de rotary flink aan de gang te gaan met iets van een wollen pad was ik een bestelling aan het plaatsen. Tijdens het bestellen bedacht ik mij echter dat dit misschien helemaal geen goed idee is, immers er is helemaal geen keiharde blanke laklaag aanwezig, ik verwacht namelijk dat het gelijk een unilak is geweest die is aangebracht. Is een stevige pad dan wel een goed idee ?
Hebben jullie ervaring met verkrijte lakken zonder blanke lak ? Welke pads zou je daarvoor willen gebruiken ? en is de SSR serie van Poorboys een goed begin ?
eea heb ik opgezocht en zie ze bv. op Youtube toch flink te keer gaan met een rotary en wollen schijf.
Dit is de auto en als je het leuk vindt is hier meer te vinden: http://trein9.nl