• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil tussen de cobra droogdoek en de watermagnet

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
nou vandaag de auto maar weer eens gewassen, want ik wilde de natty's red proberen (perfect spulletje trouwens)

nu heb ik sinds 2 weken die grote droogdoek van cobra, maar ik d8 bij mezelf:"laat ik die watermagnet ook maar weer eens een keer gebruiken"

nou dat heb ik geweten, dat ding neemt dus totaal geen water meer op, en dat bedoel ik dus echt helemaal niets, ik veegde gewoon alles over de auto heen, dus dat ding heb ik maar snel weer aan de kant geflikkerd, en weer lekker verder met mijn cobra doek, dat ding lijkt wel een waterstofzuiger, echt perfect, alle kieren en naden zuigt ie het water gewoon uit.

voor mij geen watermagnet dus, waar ik in het begin erg te spreken was over dat ding, vindt ik het nu maar een stuk ongeluk, is dat normaal dat in de loop van de tijd die watermagnet minder water op gaat nemen, hij is altijd normaal gebruikt en gewassen met weinig wasmiddel zonder wasverzachter op 30 graden.
 
Dat heb ik vaker gehoord en 1x gezien. Nam geen druppel meer op maar verplaatste alles, heel bizar...
 
Hmm, ik heb 'm ook al járen, en hoewel hij het duidelijk af moet leggen tegen de MD of Cobra doet hij het hier nog wel. Ik gebruik hem meestal voor de binnenkant van de deuren en kofferbak, en de velgen.

Ik doe een scheutje witte schoonmaakazijn bij het laatste spoelwater, dat maakt de doeken lekker zacht. Of het hier helpt weet ik niet, maar je kunt het proberen. (Na het weken in de dasty moet je 'm m.i. toch weer even wassen).
 
Mijn watermagnet is ook al gedegradeerd tot dorpeldoek. Ik ben er nog steeds niet uit of het ding ooit zijn 25 euro wel waard is geweest, ik neig naar "nee".
 
heb ook twee watermagnets maar ben er ook niet zo tevreden van. De miracle dryer van chemical guys daarentegen:cool:
 
rodders zei:
heb ook twee watermagnets maar ben er ook niet zo tevreden van. De miracle dryer van chemical guys daarentegen:cool:

Ik ben weer helemaal in :heart_eyes: van de Cobra droogdoek en vindt de Miralce Dryer maar een flutdoek die 'stijfjes' en minder zacht aanvoelt vergeleken met de Cobra.
Terwijl ze allbei even vaak zijn gebruikt en gewassen.

:weetniet

Patrick
 
Nou, de MD is anders óók prima hoor... Heb er onlangs zelfs twéé grote auto's achter elkaar mee gedroogd! Vind het verschil niet levensgroot tussen die twee. Ze zijn gewoon allebei erg goed. ;)

Zoals ik hierboven al aangaf, scheutje azijn in het spoelwater maakt alle doeken weer lekker zacht. ,^^
 
bassochist zei:
.

voor mij geen watermagnet dus, waar ik in het begin erg te spreken was over dat ding, vindt ik het nu maar een stuk ongeluk

ik vind de watermagnet een prima doek, de klant van gisteren was verbaasd hoe gemakkelijk ik de auto droogde, zonder uitwringen.
miracle dryer is een klasse apart, neemt zonder moeite nog meer water op als de watermagnet, wordt door mij vaak gebruikt bij de SUV's e.d.

als je 'm kwijt wil.....stuur maar op......adres op mijn site ;)
 
De WM is een goed produkt (als het werkt ;)) maar voor minder geld heb je een beter of groter produkt.
 
Nu ga ik hier is iets zeggen he... meestal ben ik iemand die graag iets van een bekend merk koopt en gebruikt.
Echter, enkele maanden geleden heb ik in de Makro een microvezel droogdoek gekocht en die beviel me supergoed.
Ik kan met eentje zeker 2 wagens afdrogen en zo 1 doek kost misschien iets van een 8 euro...
Heb me er direct een tweede gekocht!

Als ik dan lees dat een Meg's WM zijn werk niet doet, dan begrijp ik niet hoe ze daar 25 euro durven voor vragen...

edit: Ik ga me zeker nog eens een andere droogdoek aanschaffen in de toekomst, want ik ben eigenlijk wel benieuwd of die echt beter is dan de doeken die ik nu gebruik... Nuja, voor mij was het na aankoop van die doeken sowieso al een revelatie om een auto te kunnen drogen zonder strepen en zonder de doek te moeten uitwringen :party:
 
Oh oh... hier moet een vrouw aan te pas komen.

Je doeken wassen Ladybug advies

- Nooit wasverzachter
- Gebruik vloeibaar wasmiddel, en nu komt ie! Niet steeds hetzelfde wasmiddel (raakt de vezel verzadigd van)
- Was op 60 graden (anders ontvet ie niet)
- Nooit in de droger
- Schudden voor je hem uithangt, gewoon minuutje korte wappers ermee maken, komen de vezels goed uit elkaar
- Sla hem regelmatig ook even droog goed uit. De naam zegt het al, microvezel... (De poriën in het microvezeltextiel zijn veel kleiner) er gaat stof tussen de vezels zitten
- Nooit (laten) strijken, ook extreem slecht voor absorbtie
- En nooit azijn bij je microvezeldoeken gooien, alle vorm van verzachten maakt hem anti-statisch en dat mag juist niet met microvezeltechniek
 
Nu dat van mij :

1.Verzamel al je doeken en pads ,washmits ,..
2.Duw ze in het toestel
3.Wasmiddel (vloeibaar ,kijk ook op de verpakking of hier geen wasverzachter inzit)
4.Een scheut azijn in het spoelbakje (om de zeepresten te verwijderen + kalk neutraliseren)
5.Wascyclus traag en voorzichtig (Delicate) (600 toeren en 30-40°C)

Drogen:
Ik gooi alles in de droogkast (kastdroog)

een uurtje of 2-3 (wasmachine + droogkast) later komt alles weer tip-top eruit:)^

Werkt allemaal perfect voor mij ,mss ook voor jouw.
 
B.K. zei:
Nu dat van mij :

1.Verzamel al je doeken en pads ,washmits ,..
2.Duw ze in het toestel
3.Wasmiddel (vloeibaar ,kijk ook op de verpakking of hier geen wasverzachter inzit)
4.Een scheut azijn in het spoelbakje (om de zeepresten te verwijderen + kalk neutraliseren)
5.Wascyclus traag en voorzichtig (Delicate) (600 toeren en 30-40°C)

Ik doe het eigenlijk ook zo, op 40°C (dacht dat 60°C niet mocht bij de 'luxe' doeken?), wel met voorwas trouwens, daar gooi ik - afhankelijk van de vuilgraad - een beetje Vanish in of hetzelfde vloeibare wasmiddel wat ook in de hoofdwas gaat. (Niet teveel wasmiddel gebruiken trouwens).

De azijn (klein scheutje!) is inderdaad om kalk- en zeep-resten te verwijderen. Werkt voor mij beter dan wassen dan zonder azijn. De doeken voelen schoner en minder stug aan.

Uitslaan doe ik ook, en dan gewoon in de volle breedte uithangen.
 
Als er zwarte vegen op it dan wrijf ik eerst een beetje wasmiddel erin dan gaat het tenminste eruit.
Ik was op max. 40 graden. Meg's raad niet aan boven die 40 graden schijnt niet goed te zijn voor de vezel.

Snap niet helemaal waarom je van wasmiddel moet wisselen, als er iets achter blijft dan maakt het toch niet uit of je nu de volgende keer een ander middel doet? Wat gebeurt er dan wat er met hetzelde wasmiddel niet zou gebeuren?

Ik heb al 10-tallen keren gewassen en alles gaat nog prima!
 
nou heb mijn doeken en pads vandaag schoongemaakt na mij detail klusje, pads in warm water met wat dreft even goed laten weken, en met een bezemsteel het residu eruit soppen, daarna afsopelen net zo lang totdat het water schoonblijft, en daarna in de wasmachine op 50 graden met een beetje shout en vloeibaar wasmiddel.

de doeken heb ik flink laten weken, in een oplossing van dasty en warm water, even goed doorsoppen, en daarna schoonspoelen in water net zolang totdat er niets meer inzit, even goed uitschudden en ook met shout en vloeibaar wasmiddel in de machine.

heb ze er net uitgehaald, en ze liggen nu in de droger, heb 'm op voorzichtig drogen kastdroog en lage temp gezet.

de meeste doeken van megs die ik heb zijn al 5 jaar oud, voor de watermagnet ga ik geen moeite meer doen, die is gedegradeerd tot dorpeldoek.