• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen gyeon glascoatingen

Detailingfan

Detailing trainee
26 dec 2020
19
35
Hoi allemaal,

Zelf heb ik nog niet veel verstand van glascoatings. Ik heb een tijdje geleden een soort privé cursus gehad van een Cartec specialist. Toen hebben we samen een Jaguar XJR 2016 groen in een glascoating gezet (Cartec Ceramic Guard SI Carbon+).
Nu ben ik zelf aan het kijken naar een glascoating. Ik zie dat Gyeon veel verschillende heeft: One, Pure, Mohs en de Syncro.
Zitten de verschillen alleen in de standtijd en daardoor in de hardheid? De One lijkt mij wel veel waar voor het geld of zie ik dit verkeerd? Iemand ervaring mee?

Ik hoor heel graag jullie tips.

PS: Het is voor een Audi A5 2016 kleur: briljantzwart.
 

Bijlagen

  • IMG_7674.jpeg
    IMG_7674.jpeg
    309 KB · Weergaven: 247
Ik vind Cancoat ook al veel waar voor het geld en vooral ook het gemak waarmee die te verwerken is, ik denk dat Gyeon one ook een prima keuze is.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Stand betekent niet hardheid. ;) Zo kan de ene coating langer blijven werken, maar hoeft niet hard c.q. krasbestendiger te zijn.

Je zal moeten gaan bedenken wat je zoekt in een coating en je wat meer moeten verdiepen in de Gyeon coating. Zo zou ik zelf bijv. kiezen voor MOHS als mijn lak al bekrast als je er naar kijkt, ga ik binnenkort Cancoat aanbrengen omdat je met één verpakking meerdere auto's en verschillende materialen kan behandelen. De ene coating zal misschien wat meer aansluiten bij je wensen en/of verwachtingen dan de ander.
 
Bedankt voor de tips/opmerkingen. Nog een ander vraagje: zie je veel verschil in effect/look? Bij de Q2 one schrijven ze dat je een glaze-achtige glans krijgt. Hoe is dit bij die andere coatings?
 
Vrijwel alle "looks" behaal je vóór dat je de coating aanbrengt, middels goed polijstwerk. ;)

De kers op de taart komt van de wax/sealant/coating/etc. In mijn ervaring is dit laatste beetje niet een enorme factor bij het kiezen van een bepaalde coating, maar kijk ik eerder naar gebruiksgemak, prijs, standtijd en dergelijke.
 
Bedankt voor de tips/opmerkingen. Nog een ander vraagje: zie je veel verschil in effect/look? Bij de Q2 one schrijven ze dat je een glaze-achtige glans krijgt. Hoe is dit bij die andere coatings?
Met:
Mohs behaal je de meeste hardheid /lange standtijd
Pure is wellicht de meeste glans te bereiken maar als ik het filmpje van Gyeon bekijk dan lijkt ie mij niet de makkelijkste coating om te verwerken (toch wil ik em op mijn auto...)
One is de instapper onder de coatings (underrated naar wat ik begrijp) en net een stap ”boven” Cancoat.
Cancoat supermakkelijk te verwerken en onder de juiste omstandigheden ook buiten en als ik al zie hoe goed dat spul werkt en hoe lang het zit (bij mijn bmw vanaf juli vorig jaar al) zou ik zeggen start lekker met Cancoat en doe wat ervaring op.
 
Ik ben van plan om de Q2 One uit te testen. Zou ik aan een flesje van 30ml genoeg hebben? Het betreft een Audi A5 Sportback 2016 (briljantzwart) Geen mega lange auto, maar ook geen toyota aygo.
 
Als je al vaker een auto gecoat hebt zou dat voldoende moeten zijn. Echter, als je nog geen ervaring hebt, dan gebruik je misschien meer dan nodig.
 
Ik had met 50ml Gyeon One precies genoeg voor een Mercedes C-Klasse Estate en een Peugeot 108. Lijkt mij dat het zou moeten lukken met 30ml voor een Audi A5 sportback, maar hou wel even rekening met de opmerking van @dennisdennis-12.

Overigens had ik geen ervaring met een coating, dus voor de zekerheid gekozen voor 50ml. Op basis van het verbruik ingeschat dat de Peugeot nog wel moest lukken met wat ik had overgehouden.
 
Lijkt mij ook dat je aan 30ml genoeg moet hebben. Bij dubbellaags coatings zoals Si3D/MOHS redde ik het daar ook mee op de gemiddelde sedan. Dit geldt ook voor de eerste keer dat ik coating aan ging brengen. ;)
 
Bedankt voor al jullie reacties! Misschien dat ik toch voor de Mohs ga. Op video’s zie je dat deze een betere water beading heeft. Er staat standtijd tot 18 maanden, maar als je hem na het wassen iedere 2/3 weken voorziet van een laagje cure moet de coating toch langer mee kunnen?
 
Sinds ik het ken gebruik ik maar één coating: Gyeon Synchro: dat is MOHS + SKIN. De hardheid van MOHS in combi met het mega gladde en glanzende SKIN!
 
ik heb tot dit jaar altijd wax op auto s gedaan . Een kennis wou op zijn nieuwe wagen een coating , betere bescherming . daar ik de eerste keer een coating ging aanbrengen en nog geen ervaring hiermee had , heb ik de geyon one aangebracht . Dit beviel heel goed kwa aanbrengen en verwerking . Als je alles toepast en gebruikt zoals omschreven en je verstand een beetje erbij houdt ;) kan er met deze coating niets fout lopen . Na de one de cure aangebracht en lak voelt dan glad aan en mooi eindresultaat .
Nu onlangs een andere wagen opnieuw een coating aangebracht en persoon wou langere standtijd met betere becherming en bij deze wagen de geyon syncro aangebracht . 2 lagen mohs en daarna skin laag aangebracht . Een eindresultaat , waarbij de lak spiegelglad is , en ook mooie look . Kwa look , weet k niet als er veel verschil is tussen de one en syncro , maar gladheid van de lak , raad ik de syncro aan
Kwa verwerking , vind ik dat de syncro , dus de lagen mohs aanbrengen , dat je de mohs sneller moet afvegen . Je hebt minder tijd tussen aanbrengen en afname van de mohs tov de one .
Dit is mijn ervaring hiermee , ben tevreden van beide coatings maar de syncro geniet toch mijn voorkeur
 
Even dit topic omhoog halen. Ze zijn begonnen, bezig met de nieuwe ramen in mijn woning te plaatsen.
Deze zijn RAL 9004 gepoederlakt. Nu dacht ik, omdat ik eens in een promo 2 GYEON Q2 One 50ml heb gekocht, mag ik deze hierop gaan toepassen?
Gaat deze de matte kleur eerder doen glanzen? Ik zie anders geen toepassing direct op velgen of een wagen, want deze gaat misschien de verkoop in.
Ik hoor graag jullie feedback.
 
Moet kunnen, de coating merkt niet of het een velg of een kozijn is.
Meestal is het effect op mat dat je eindigt met een (kippen)ei-glans.
 
Ik weet dat er de matte versie bestaat, maar om daar nu weer 2x 50ml van te gaan investeren en over de € 100 aan te geven. Terwijl ik die liggen heb.
Heb nog een Syncro, maar die denk ik niet dat die daarvoor geschikt is. @RedCat bedankt voor de feedback. Zal eens testen op een venster eerst dat niet direct in het zicht zit.
 
One is goed te doen hoor.
Hier laatst op het forum werd een mat zwarte motor in One of Pure gezet. Ff zoeken en je vind 'm vast. Staat een beschrijving bij hoe het is geworden.
 
Die heb ik gedaan. Er kwam iets meer diepte in de lak, maar niet persé echt glans. Een soort lichte satin finish. Je zult er in ieder geval nooit je haren in kunnen doen. Ik heb er contact met gyeon over gehad en die zeiden mij dat het verschil minimaal zal zijn tussen Matte en gewone coatings. Ik heb ook een oude klant benaderd die voornamelijk wraps en coatings doet en die kon persoonlijk het verschil niet merken. Hij gooide het meer op een marketing gimmick. Dus leef je uit.