• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde lak Peugeot 206 Gentry 17 jaar oud

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Mij is gevraagd een Peugeot 206 Gentry uit 1999 op te knappen. Op zich een mooie klus en ook zeker 1 waar je veel plezier aan kunt beleven. Maar, ik twijfel hoe ik het dak zal behandelen. Het moge duidelijk zijn, de lak ziet er zeer matig uit. Zelf dacht ik er aan om gewoon heel voorzichtig te beginnen met lichtste polijstmiddel Poorboys icm dito pad en het zo op te bouwen indien het mogelijk is.
IMG_2842.JPG


Daarnaast zit er op de raamstijl een stuk lak waarbij de vernislaag is gaan bladderen en deels verdwenen is. Hoe gaan jullie hiermee om?
IMG_2842.JPG
IMG_2845.JPG


Hoop dat het goed gaat met de foto's
 
Hey hallo! :D

Ik kijk momenteel via mijn telefoon naar de foto's, dus zie het niet heel duidelijk.

Tja, op de stijl laat de blanke lak los en hoe is dit op het dak? Lijkt erop dat er flinke defecten op zitten en misschien ook wel dunne lak?

Een dunne blanke lak of die al weg is, dat vind ik altijd tricky. Bij het ene loop je risico dat je er plotseling doorheen gaat en bij het ander ga je a snel de randen van de bladderende lak raken.

Voorzichtigheid is inderdaad geboden en dus zou ik de lakdikte oometen om het te checken. Kan dit niet, dan met de juiste combi polijsten en fingers crossed, haha!

Na afloop zou ik de boel vet houden met een wax.

Er zullen ook mensen zijn die de stijl voor een gedeelte strippen van boanke lak en dan nieuwe erop spuiten ofso. Ik ben hier niet in thuis. :)


Greetz
 
Het lijken barsten/scheuren. Misschien eerst zo schoon mogelijk maken, misschien kun je het dan opvullen, wetsanden, polijsten.
Meestal valt er weinig eer te behalen aan grijze auto's, maar deze kan zeker een opknapbeurt gebruiken
 
Ik heb ook dezelfde kleur Peugeot gehad maar de lak kwaliteit is matig. Ik heb nooit echt de dikheid gemeten maar de lak was erg zacht en barste op verschillende plekken door zowel vogelpoep dat erop heeft gezeten als gewoon plekken die open kraakte. Ik zou er erg voorzichtig mee zijn. Misschien wordt het alleen maar erger met polijsten.