• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vet van een lekke homokineet op de velg.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Luitjes,

vandaag mijn zomervelgen eronder gegeooid. Ik heb een tijd terug een gescheurde homokineet gehad waarbij vet vrij is gekomen. Dat zit nu dus allemaal aan de binnenkant van de velg. Het ergste heb ik al met een doek eraf geveegd maar het is nog ene grote vette bende. Ook heeft het het lood aangetast volgens mij? Hebben jullie een idee waarmee ik dat schoon kan krijgen? heb apc/iron-x, normale shampoo en eventueel wat ontvetter. Het zijn niet de mooiste wintervelgen dus de luxe benadeling is hier niet noodzakelijk!!

Thnx!!

Hee Kerel!

Ik heb dit met mijn vorige clio ook gehad. Ik heb het met een overdosis WD40 en oude badstof handdoek gedaan. De Vette WD40 maakt het vet los en minder dik. Dan is het zo weg:-d
Vervolgens met APC ofzo grondig ontvetten en weer goed in een beschermlaagje zetten.

Met dieselolie krijg je een heleboel weg, of met de eerder genoemde WD40. Wat ook zou kunnen is APC 1:1 of Eraser.
Of natuurlijk de good old Dasty.

Mild beginnen en dan kun je altijd met zwaardere troep aan de gang.
Vergeet je handschoenen niet en pas op je loodjes.

het is er idd afgegaan: heb het eerst met wd40 ingespoten en met een ouwe doek afgenomen. Dat enkele keren herhaalt. Daarna de velg gewassen en ingespoten met iron-x. Het scheelt een stuk. het resultaat kan 50% beter maar het is een wintervelg in niet al te mooie conditie dus ik ben tevreden.

Mooi. Snap alleen de iron-x niet voor een vette velg :weetniet Is een product om ijzerdeeltjes op te lossen en geen ontvetter.
Vet haal je het makkelijkste weg met WD40, Diesel, lampolie e.d.