• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in mijn koplampen in de vorm van takjes / ijssterretjes, wat kan ik hieraan doen?

Hollander84

Detailing rookie
9 okt 2013
56
0
Heey hallo,

Tijdens het wassen van men auto zag ik in mijn koplamp een vlek zitten...
Dit heeft de vorm van takjes of een ijssterretje.
En heb zoo geen idee wat ik hier mee aanmoet. Niet dat het gigantisch opvalt maar als je weet dat het er zit is het gewoon iets om je aan te irriteren...
null_zps151f5df4.jpg


Let me know.. als je een optie idee of wat dan ook hebt...
 
Koplamp van een Astra G (1998-2004) ?
Ik zou er een ander setje inzetten. Je kan ze schuren en polijsten maar uiteindelijk worden ze van binnenuit ook dof en daar is niks aan te doen.
Setje andere koplampen zijn er bij de bulten te vinden aangezien bijna iedereen overstapt naar de xenon units.
 
Heey fanaten, sorry heb zelf een foutje gemaakt op photobucket,
Moet even een nieuwe
Foto maken komt goed gaat ik mee bezig...
Excuses...
 
Ik hoef er geen foto van te zien. De UV filter die op je koplamp zit is versleten en gaat kapot. Om dit netjes te krijgen moet je deze UV filter van je koplampen af schuren, vervolgens de koplampen polijsten om ze weer helder te maken. En als je het goed af wil werken, moet je daarna weer een nieuwe UV filter aanbrengen. Dan zijn ze weer als nieuw.
 
sj0ertum;345059 zei:
Ik hoef er geen foto van te zien. De UV filter die op je koplamp zit is versleten en gaat kapot. Om dit netjes te krijgen moet je deze UV filter van je koplampen af schuren, vervolgens de koplampen polijsten om ze weer helder te maken. En als je het goed af wil werken, moet je daarna weer een nieuwe UV filter aanbrengen. Dan zijn ze weer als nieuw.

jaa dat klinkt duidelijk..

enige probleem is dat ik hier 0,0 ervaring mee heb.....
daarbij zie mezelf nog niet zo snel men koplampen gaan schuren ( welke korrel etc geen idee ) , polijsten oke daar waag ik me dan nog wel aan.
maar wat voor middel met uv filter moet ik hiervoor gebruiken dan, want lijkt me ook niet de bedoeling dat ik dit iedere zoveel weken moet gaan behandelen ?
hier toevallig ergens meer informatie over te verkrijgen of iemand die dit al eerder gedaan heeft ?
 
Lees ander dit topic eens door aangezien daar de nodige waardevolle informatie in staat.
 
Hallo,

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik kan nergens iets soortgelijks vinden.
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als de foto in dit topic...
Koplampen zijn reeds gewetsanded en gepolijst maar toch zijn deze ijsster achtige vlekken nog aanwezig...
Ik vraag mij dus ook af of iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe dit weg te krijgen is... Misschien dat het toch aan de binnenzijde zit?
Alvast bedankt!
 
De kans dat het aan de binnenkant zit is reeel
Dat kan je beter zien als je er van buitenaf een lampje opzet
Liefst zo wit mogelijk licht