• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken na Professional Synthetic Sealant - M21

Klouxone

Detailing rookie
18 dec 2008
39
0
Beste Poetsers,

vanmiddag ben ik bezig geweest met het uitproberen van mijn DAP500. na de m83 en m80 te hebben gebruikt heb ik met mijn dap500 Professional Synthetic Sealant - M21 aangebracht met een rode lake country pad. Na het uitpoetsen verschenen er allemaal strepen op de motorkap. net alsof ik het niet goed heb uit gepoetst!

enige idee hoe dit komt? of hoe ik dit kan voorkomen, en wat ik er aan kan doen?
 
Vlekken en strepen hebben vaak te maken met het niet gelijkmatig en dun aanbrengen van de sealant of wax. Ik zou de sealant proberen aan te brengen met de DAP, dan kun je een dun en gelijkmatig laagje aanbrengen.
 
Ah, even overheen gelezen... lang genoeg laten curen (al weet ik even zelf niet hoe lang deze moet curen, want de M21 heb ik niet)?
 
naja wat is lang. je brengt het zo dun aan. dus na 10 minuten was het zeker al goed om er af te halen en daarna m26 eroverheen te smeren. of moet het echt langer curen?
 
De M21 heeft echt meer tijd nodig om te curen.. helemaal als de luchtvochtigheid wat hoger is, je kunt uitgaan van 20 min tot een half uur. Daarnaast moet je het eerst goed gelijkmatig verdelen voor dat je het inwerkt met de DAP.

succes;)
 
Oke! het curen moet dus langer. verdelen en inwerken heb ik geen problemen mee dat is zeker weten goed gegaan! bedankt voor de tips
 
De M21 heeft niet zolang nodig om te curen 10 à 15 min...

Je mag vooral de fout niet maken om te denken dat er niets meer in je pad zit, op de duur ben je echt een dikke laag aan het aanbrengen als je blijft toevoegen op je pad.
Dan krijg je een meer ongelijkmatig resultaat en een langere curetijd.

Stempel ook af en toe wat op het paneel rond, zo haal je meer wax uit je pad.
En natuurlijk moet je wel wat gestructureerd werken met de DAP, omdat je moeilijk ziet waar je gebleven bent (als je het gemakkelijk kan zien gebruik je al teveel wax)

Normaal krijg je dan een resultaat als bij deze: Show Off Nissan

Succes!
 
dannydehert zei:
De M21 heeft niet zolang nodig om te curen 10 à 15 min...


dit ben ik toch niet met je eens kerel, zelf heb ik veel ervaring met de M21. bij mooi warm en droog weer is het inderdaad 12 a 15 min gemiddeld, maar nu met deze luchtvochtigheid en de lage temp is de cure tijd toch echt langer.

verder sluit ik me aan bij je;)
 
De vlekken kan je vaak verwijderen met een detailerspray. Denk Last Touch, final inspection, Quick detailer enz enz.

Het komt vaker voor bij de Meg's produkten.
 
Ik heb ook meestal last van rare vlekken bij gebruik van de #21. Vooral op donkere kleuren auto's valt het op. Ondanks dat ik best wel een beetje ervaring heb met detailen en echt wel weet dat een wax niet te dicht moet worden aangebracht en voldoende tijd nodig heeft om te curen gebeurd het toch. Ik vraag me dus af of het hieraan ligt....
Bij een pure wax heb ik er overigens geen last van!
 
@Goku: nu doe ik eigenlijk geen details bij koud of vochtig weer...dan zal het misschien wel oplopen (curetijd)
Ik kan binnen ook detailen, dus daar heb ik verder geen ervaring mee ;)