• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volgorde wassen, cleaner, wax en detailler

Zou het niet doen in de zomer, kijk je de volgende dag, hele plas colli .... dwars door je motorkap en blok heen gegeten :lol
Klei heeft alleen voordeel, is namellijk dé manier om je lak te reinigen, de rest ligt er namelijk meer op en met de klei haal je hetgeen er af wat er ook 'in' zit qua vuil.
Uitpoetsen idd met de Fur en de cleaner idd afnemen met de deluxe.
Gewoon de colli gebruiken, meurt alleen als een chemische bende maar is alle dagen van het jaar te gebruiken.

haha oke dan :-)^ ik vraag het liever voordat ik straks dingen doe die ik eigenlijk beter niet had kunnen doen ,^^

maar waarom wordt er soms colli 845 aanbevolen voor de wintermaanden en een ander weer voor de zomer?

en dat klei alleen voordeel heeft... als je te 'harde' klei gebruikt heb je toch meer kans op marring? net zoals je te weinig detailler spray gebruikt bij het kleien?

en nu we het toch over klei hebben, heb ik goed begrepen dat je kleien met koud weer beter niet kan doen? aangezien de lak dan koud is je daar vlekken/marring van kunt krijgen. het verwarmen van de klei alleen zou niet voldoende zijn...

Heeft te maken dat de ene wax er langer op blijft zitten en / of een betere bescherming bied tegen bepaalde omstandigheden.
Zijn bv ook concours waxen, ziet er dan wellicht allemaal heel gaaf uit, alleen 2-3 weken later is de werking weer pleitos :(
Een sealant blijft over algemeen wat langer zitten dan een wax.
Daarbij speelt persoonlijke voorkeur ook nog eens een mege grote rol: de ene wordt blij van een collinite, de ander van een fuzion
Ja ok, als je meteen het uiterste gaat opzoeken dan niet. Je gaat ook niet meteen met inizio forza en een wolpad aan de slag als je aan een lichtgroene en mezzo ook voldoende hebt ;)
Kleien in de winter: de klei wordt dan te hard door de kou en kneed niet meer lekker en kan gaan brokkelen. Ipv vuilafname ben je alleen irritatie aan het opwekken.
Je verbruik sowieso een ½-1 liter kleiglijmiddel, men was wel eens verbaasd dat het niet lekker ging ( oa stroef ) toen met kleine pufjes bezig was en op slot 150ml aan kleiglijmiddel kwijt was op een hele auto

juist... dus het kleien mag even wachten tot het voorjaar... net als de colli wax trouwens. hierover heb ik ook gelezen dat dit niet effectief is onder de 10/15 graden. maar in ieder geval heb ik nu wel een idee van wat er nodig is voor een goede poetsbeurt!

ik ben er ook achter dat je niet op detailspray moet bezuinigen en je beter teveel als te weinig kan gebruiken. een 3/4 fles van 500ml is vrij normaal op een middelgrote bolide geloof ik. bij teveel zal de wax misschien minder hechten, maar aan krasjes heb ik een hekel :-/

ondertussen heb ik heel wat topics gevonden die ik nog eens rustig kan lezen in een verloren uurtje... tegen de tijd dat de ergste kou voorbij is hoop ik dat toch allemaal wel te hebben uitgevogelt haha

de komende 2 tot 3 maandjes de corsa nog maar even op de normale manier wassen aangezien ik geen verwarmde garage heb helaas....

mochten er nog bevindingen zijn over de producten die ik wil aanschaffen hoor ik het natuurlijk graag!

De ene wax houdt langer dan de ander inderdaad. De Collinite waxen zijn allen erg duurzaam en beschermen dus een vrij lange periode. Qua duurzaamheid zijn ze vaak zelfs beter dan menig sealant. Die bescherming komt goed van pas als het winter is (zout, modder, etc), vandaar dus dat men vaak spreekt over een Collinite als winterwax.
Ik heb zelf Collinite 915 op m'n auto zitten sinds begin oktober dit jaar en deze doet z'n werk na 2 maanden nog prima, bead goed, sheet nog geweldig.

Voor het kleien van m'n Starletje (was toen waarschijnlijk de eerste keer in z'n 16 jarig bestaan) heb ik trouwens genoeg gehad aan 3 kwart van het detailerspray flesje die bij Mothers werd geleverd. Erg vies, maar het is gelukkig ook geen grote wagen.

CarloZz zei:
als ik de fantastic fur koop heb ik ook meteen 3 doeken. en deze zijn voor zowel cleaner als wax uitpoetsen te gebruiken toch?

Inderdaad voor alles te gebruiken, en een goede keus ook !

Goedkoper alternative voor de fantastic furs de nieuwe lime's van valet-pro of de al om geroemde EuroW's