• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor het eerst een auto wassen

weekendalex

Detailing rookie
8 jun 2016
3
2
Purmerend
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum (mezelf natuurlijk wel voorgesteld in de daarvoor bestemde ruimte ;) ) en ik zit gelijk al met een vraag.

Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe auto en wil hier ontzettend zuinig op zijn en dus met de hand wassen. Feit is dat ik dit nog nooit gedaan heb omdat ik altijd door de krasstraat ben geweest wegens gemakzucht.

Goed, na een avondje rondsnuffelen op dit forum ben ik ontzettend veel tegengekomen aan producten en tips, ook veel voor gevorderden met kleien etc.

Wat ik nou aanstaand weekend wil is 'gewoon' m'n auto een wasbeurt geven. Heb ik aan deze producten genoeg en ook een goede keuze gemaakt?

- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
- Monello - Thick Mitt
- Gyeon - Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm

Heb ik nog meer nodig voor een 'gewone' wasbeurt om m'n auto weer te laten shinen na de eerste vuiltjes erop te hebben?

Ook vraag ik me af wat nou de beste manier is van vogelpoep verwijderen. De een heeft het over cola, de ander over water en nog iemand anders weer over een bepaald middeltje. Wat raden jullie aan?

Ik wacht jullie antwoorden af! :)

Alex.

Een prima lijstje Alex. Wel zou ik er emmers met Grid Guards aan toevoegen.

Vogelpoep:

Goedkoop ->nat toiletpapiertje erop als de poep al harder is geworden, daarna voorzichtig wegvegen met natdoekje
Met allround middel -> Spray and Wipe (dit gebruik ik)
Dedicated -> Bird Sh#t remover

Dag Alex,

Allereerst: Welkom op het forum!

De producten die je gekozen hebt zijn zeker niet verkeerd, maar ik zou het zelf iets uitgebreider aanpakken. Zoals je misschien ook wel hebt meegemaakt is/kan lak enorm gevoelig zijn en zijn krasjes zo gemaakt.

Dit is wat ik minimaal zou gebruiken voor het koetswerk:

- Een product om het vuil los te maken. ValetPro Citrus Pre Wash doet het prima en is goedkoop.
- Hogedrukreiniger. Als je die niet zelf hebt is er vast wel een wasbox in de buurt waar je kan wassen.
- Twee emmers met grit guards. 1 met gewoon water om de mitt in uit te spoelen en 1 met shampoo. Ik zou Grit Guard emmers met eventueel gamma seals kopen zodat je ze vol mee kan nemen naar waar je gaat wassen.
- 2 wash mitts. Eén voor de normale delen en eentje voor de hele vieze delen, zoals onder de dorpels en in de wielkasten. De Microfiber madness of Gyeon Smoothie hebben mijn voorkeur en een goedkope van de Action o.i.d. voor de vieze delen.
- Shampoo. Born to be Mild is mijn favoriet.
- Droogdoek. Silk Dryer is absoluut fantastisch! Misschien wil je er nog wat doeken bij nemen voor de sponningen en de wielen. Let er wel op dat je de doeken (en alle spullen) voor de wielen apart houdt.
- Detailspray, zoals Poorboy's Spray and Wipe. Dit zorgt ervoor dat je droogdoek makkelijker over de lak glijdt. Is tevens te gebruiken om vogelpoep weg te halen. Ook om vogelpoep weg te halen zou ik wat extra doeken in huis halen die je in je auto kan leggen samen met een flesje Spray and Wipe bijvoorbeeld.

Dit is wat ik voor de wielen zou gebruiken:

- Eén emmer. Zelfde als net.
- Een kwastje. Bijvoorbeeld ValetPro velgenkwast.
- Een mitt. De four finger mitt van DodoJuice of Monello zijn goed.
- Een wheel woolie om het velgbed schoon te maken. Afhankelijk van de ruimte tussen velg en remschijf zou ik een wheel woolie (redelijk veel ruimte) of een EZ detail brush (mini) (weinig ruimte) gebruiken.
- Doeken om de velgen te drogen.

Als je klaar bent zou je nog een spraywax of spraysealant kunnen gebruiken om wat bescherming toe te voegen. De mogelijkheden hiervoor zijn eindeloos: Gyeon Cure, Meguiar's Quick Wax, DodoJuice Red Mist, etc.

Als je in de buurt van Utrecht woont mag je ook wel een keertje langskomen zodat je we samen je auto kunnen wassen en je zelf kan kijken/voelen/testen welke producten je wel en niet wilt hebben.

Jan

Ik zie net in je voorsteltopic dat je in Purmerend woont. Niet echt in de buurt, maar je bent nog steeds welkom ;)

Born to be mild en die Gyeon Silk Dryer zijn erg goed maar ipv die Thick mitt zou ik de Microfiber madness nemen.
Ikzelf vind de PB birdshit remover echt prettig spul dus in mijn auto's heb ik zo'n flesje liggen en mf doeken.
Gritt guards en emmers zijn eigenlijk ook wel een must have..

... of de Gyeon - Smoothie. :P

Dze heb ik gisteren voor het eerst geprobeerd en dat beviel mij goed. De Thick Mitt heb ik zelf en beide werken prima, maar de Smoothie voelde minder lomp/zwaar aan.

Greetz