• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen Rookie detailer

We zijn nu een maand verder en de collectie is inmiddels aardig uitgebreid. Net de Karcher SE4001 binnen gekregen en afgelopen week de DAP 900v3. Ik kan niet wachten totdat ik alles binnen heb en ik tijd heb om de auto aan te pakken. Ik denk dat ik er een weekend voor uit trek.

Morgen krijgen we nog wat Monello binnen en vandaag heb ik de Dodo juice Wookie, BTBM en iFOAM opgehaald. Morgen nog wat Waxaddict (Tyre Feeder, Hydrorim en applicators) bestellen en dan zijn we een heel eind.

Next steps: Emmers, APC, interieur reiniger en iets voor de chroom raamlijsten. Voor Teer Pre wash en/of insecten zit ik aan Nanolex te denken maar ik twijfel over de Detox van Waxaddict of Valet pro.

Oja, Clay en Lube is ook niet onbelangrijk...….

Het gaat in ieder geval de goede kant op
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het leer van de auto aangepakt.

Ik heb Dr leather gebruikt. Best tevreden over het resultaat.

8df7caffa66dcb27779aa79a0a228b1c.jpg
28b0d0213facf8a4f3b85176fdca75a1.jpg
f0eb4d16fc3764f5c94cf4aba3b98234.jpg
68eff934f30a88dd5023ab11abf37823.jpg
73632bc0e001991a5529ea5e2cb88237.jpg


Gelijk ook de angel eyes aangepast

ef32e0d0b4e62eecad2db7dfa93b8f4a.jpg


Volgende keer de buitenkant.

Overigens....de zomervelgen zitten er onder. Ik zal binnenkort een foto maken. Eerst even weer schoonmaken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
AlVast een preview van de zomervelgen. Ik wil binnenkort de hele buitenkant aanpakken en zal dan wat betere foto’s maken.

51e05f77a099511909b05386829393d1.jpg



Het leer had idd voeding nodig. Ik heb ook waxaddict leather balm staan. Ik weet niet of dit wat extras doet tov dr leather. Of gewoon doen?
 
De Beadmaker voegt echt wel wat toe als ik het zo zie. Heb je bij de eerste applicatie veel produkt gebruikt om daarna te onderhouden? Of heb je gewoon aangebracht wat ter bescherming met het polijsten in gedachte?
 
Eindelijk tijd gevonden om de 7 aan te pakken. Het weekend van 8 juni gaan we aan de slag. Een collega (ook een wax addict) gaat mij hierbij helpen. Ik wil eerst nog een stappenplan opstellen om te kijken of ik alles heb en zinnige dingen aan het doen ben.

Ook een aantal onhebbelijkheden krijgen binnenkort aandacht. Er zit een klein deukje op de c stijl links (heel licht) en op de spatborden voor bij de knipperlichten (ook bijna niet te zien, behalve door mij ) Ik kan er ook geen foto van maken want je ziet het toch niet. Als ik aanwijs aan andere, zien zij het ook dus het zit niet in mijn hoofd, laat dat duidelijk zijn

Ook heb ik last van mijn neuroten gedrag als het gaat om de kentekenplaat. Wel door meerdere mensen te zien......

IMG_0274.jpg


Echt F*ck**g irritant Ik ga deze ook vervangen want ik blijf er naar staren!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
IMG_0348.jpg
4CE50C8E-75C1-4D5F-983C-7D18BDCB2C9F.jpg
A03D6567-2F38-430A-B49A-EC1195B07C4D.jpg
4E8CC366-89E0-41F4-89CF-463F4E91DE58.jpg
2939F2C5-7167-4F2B-9A91-BF5FDAC3616A.jpg



Alles staat klaar.....hopelijk kunnen we de auto af maken vandaag. Gisteren gewassen etc. Ik ben benieuwd wat daar van over is. Ik ben bang dat ik weer van vooraf aan mag beginnen na de storm van vannacht en wat we nu over ons heen krijgen..

We gaan met twee man aan de slag. Naast mijn materiaal heeft mijn collega/ vriend ook het nodige dus qua pads, doeken etc komen we niet te kort. Naast mijn DAP heeft hij een rupes en festool Rotary.

Gaat goed komen denk ik zo.

Plannen zijn wel iets gewijzigd. Door timing kunnen we geen drie staps doen. Gelukkig is de lak altijd goed onderhouden dus voor nu is het even niet anders.

Ik zal tussentijds wat updates posten.
 
Laatst bewerkt: