• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorwassen

@drukspuit Gardena :

Ik heb me onlangs nog zo'n rugmodel aangeschaft ( om houten balken mee in te spuiten .... ) en vroeg me toen ook al af of je dit niet zou kunnen gebruiken in een wasbox....

Niet om persé veel schuim te hebben , ik neem aan dat wanneer je je auto inspuit met een oplossing van foamshampoo en water , dat er dan toch ook wel pré-reinigende eigenschappen zijn zonder de schuim......of zou dit weggegooid geld zijn ?

Het gaat erom dat je met zo'n rugspuit gewoon kan blijven spuiten ......nu nog een juiste "kop" op zo'n spuit krijgen en ik ben vertrokken......:weetniet

Als er iemand zich geroepen voelt om zo'n apparaat om te bouwen......laat maar zien dan !
 
Tim Jij moet ook altijd maar voldoen aan de verzoeken van iedereen, dus beetje asociaal om nu niet naar jou te luisteren;)

grandscenicman en de rest, naar mijn bescheiden mening is het enige nut van foam dat het beter blijft plakken en het daardoor beter kan inwerken. Zoals je in de eerste reacties kan lezen zijn er hier genoeg mensen die ook voorwassen met een drukspuit. Zeker nu is het niet mogelijk om de auto zo vaak te wassen als ik wil, dus is hij best wat viezer. Tot nu toe is mijn indruk dat ik het grove vuil makkelijker van de van de auto spuit als ik deze eerst heb ingespoten met ANSF en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit er voor zorgt dat ik minder 'prut' in mijn emmer krijg.

Dat eerste argument is niet helemaal eerlijk, omdat ik dit tegelijk ben gaan gebruiken met mijn winterwax (Itus) en een van de eigenschappen daarvan is dat het vuil er sowieso al makkelijker vanaf spoelt. Het zal zeker minder effectief zijn als serieus foam, maar gezien de moeite en het geld (ongeveer een euro per wasbeurt), denk ik dat het zeker de moeite waard is.
 
Tonie zei:
Tim Jij moet ook altijd maar voldoen aan de verzoeken van iedereen, dus beetje asociaal om nu niet naar jou te luisteren;)

grandscenicman en de rest, naar mijn bescheiden mening is het enige nut van foam dat het beter blijft plakken en het daardoor beter kan inwerken. Zoals je in de eerste reacties kan lezen zijn er hier genoeg mensen die ook voorwassen met een drukspuit. Zeker nu is het niet mogelijk om de auto zo vaak te wassen als ik wil, dus is hij best wat viezer. Tot nu toe is mijn indruk dat ik het grove vuil makkelijker van de van de auto spuit als ik deze eerst heb ingespoten met ANSF en ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit er voor zorgt dat ik minder 'prut' in mijn emmer krijg.

Dat eerste argument is niet helemaal eerlijk, omdat ik dit tegelijk ben gaan gebruiken met mijn winterwax (Itus) en een van de eigenschappen daarvan is dat het vuil er sowieso al makkelijker vanaf spoelt. Het zal zeker minder effectief zijn als serieus foam, maar gezien de moeite en het geld (ongeveer een euro per wasbeurt), denk ik dat het zeker de moeite waard is.
Kijk, ziet er meteen leuk uit!
 
Mari;n413476 zei:
Niet proberen is niet weten toch.

Helemaal waar, maar ik denk niet dat het zo makkelijk is. Ik denk namelijk niet dat het een kwestie is van de oplossing door een filtertje jagen en je hebt foam, maar je moet ook lucht toevoegen. In een drukspuit zit gewoon een rietje wat tot op de bodem komt, hierdoor spuit je simpelweg de oplossing uit het vat. Ik denk zelfs dat het geen eens zin heeft om bijvoorbeeld zo'n slang met foam spuit te kopen en die aan je huidige vat te koppelen. Wat ik denk dat er dan gebeurd is dat er met veel gepruttel een lullig blobje schuim uit komt, maar ik heb het inderdaad niet geprobeerd. Gezien de moeite en investering die ik dan moet doen, koop ik liever een complete foam spuit of lans.

Maar goed, ik houd je niet tegen en als het je lukt, ben ik bijzonder benieuwd!
 
Op die site die Mari geeft staan ook 2 soorten, de: Gloria Foamy Clean 100 Schuim drukspuit - 1 liter, en de : Gloria Foam Master FM10 Schuim drukspuit - 1 liter.

Waarbij de eerste bijna 10euro goedkoper is.. wat zou het verschil zijn?
 
Het gaat om de nozzle, ik meen ergens gelezen te hebben dat een forummember een 5L sprayer had omgebouwd naar foamer...