• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee kan je het beste je glascoating mee onderhouden?

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Hallo forumleden,

Ik heb een glascoating op de auto zitten, maar waarmee onderhouden jullie dit?
* Welke shampoo
* Gebruik je nog wat extra’s voor op de lak?
* Waarmee verwijder je vliegen?
* welke pre wash kan je gebruiken die veilig is voor de coating?
* Heb je nog kans op vliegroest en kan je dan non ferro gebruiken?
* etc

Graag reacties op mijn vragen, hartstikke bedankt
 
Laatst bewerkt:
In principe is elke shampoo prima. Je kan bijvoorbeeld Gyeon Bathe+ nemen, hierin zit Sio2, hetzelfde goedje als in een echte coating. Hiermee boost en/of voeg je extra bescherming toe.

Na het wassen kun je een rondje Gyeon Cure doen of na het wassen de auto behandelen met Gyeon Wetcoat.

Vliegen kun je op meerdere manieren verwijderen: een natte handdoek erop leggen en laten weken of met de daarvoor bestemde producten.

Een veilige prewash is bijvoorbeeld een product dat Ph neutraal is. Monello foam kun je gebruiken.

Vloegroest is niet te vermijden. Een rondje Non-Ferro kan geen kwaad voor de aanwezige bescherming.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bedankt voor je reactie ik kan geen foam gun gebruiken omdat ik altijd naar de wasboxen toe rij.

Heb je dan niet iets wat je kan opspuiten als pre wash dat het vuil makkelijk los weekt



In principe is elke shampoo prima. Je kan bijvoorbeeld Gyeon Bathe+ nemen, hierin zit Sio2, hetzelfde goedje als in een echte coating. Hiermee boost en/of voeg je extra bescherming toe.

Na het wassen kun je een rondje Gyeon Cure doen of na het wassen de auto behandelen met Gyeon Wetcoat.

Vliegen kun je op meerdere manieren verwijderen: een natte handdoek erop leggen en laten weken of met de daarvoor bestemde producten.

Een veilige prewash is bijvoorbeeld een product dat Ph neutraal is. Monello foam kun je gebruiken.

Vloegroest is niet te vermijden. Een rondje Non-Ferro kan geen kwaad voor de aanwezige bescherming.
 
Ik weet niet wat voor coating je gebruikt.

Mijn auto staat in de Prime en de vliegjes zijn na het foamen al weg. Ik gebruik gewoon de Monello omdat deze na mijn gevoel het meest safe is.

Je kan dit ook met een handfoamer gebruiken.

Shampoo maakt geen donder uit, zolang het maar ph neutraal is. En dat zijn de meeste wel.

Ik zelf gebruik na het wassen graag Cure zoals Patrick ook al aangeeft.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Eens met bovenstaande reacties

De auto van mijn vader staat in de Cancoat. Deze foam ik altijd. Spuit m af. Was de auto met een shampoo. Spuit hem goed af. Droog de auto met de gyeon silk dryers. En doe daarna een rondje gyeon cure of een andere spraywax. Coating is nog super goed aanwezig sinds augustus 2017.
 
+1 voor de eerdere reacties. :)

Welke coating heb je op de auto?

Een goede coating kan wel een stootje hebben, omdat de pH-tolerantie vrij breed is, maar vaak is iets sterkers niet eens nodig. Regelmatig onderhoud is sowieso goed, coating of simpel waxje. ;)

Persoonlijk vind ik Bathe+ in de foamlans ideaal. Makkelijk in gebruik en geeft een prima extra laagje. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je kunt uiteraard met elke shampoo van carclean werken. Maar het mooiste is een shampoo die voor coatings bestemd is zodat de waterafstotendheid goed blijft.
 
Eigenlijk is dat niet zo leuk als ik dat meld op het forum, maar er zit Modesta glascoating op de auto!
 
Naja, je hebt nu interesse in het betere onderhoud, dus So Be it. :p

Er zijn al flink wat goede opties geroepen, dus daar kan je wel wat mee. Al deze producten laten zelf een extra laagje bescherming achter en dus ontzie je de coating een beetje.

Welk type coating is het? Als ik even Google, dan zie ik al veel mooie teksten voorbij komen :p

oligomer-inhoud
special type siloxaan
Hybride Titanium
Nano-Titanium
driedimensionale moleculaire omlijsting
perhydropolysilazane
Enzovoorts... :p

Wanneer ik zocht op onderhoud van deze coatings, kwam ik de ''onderhoudsspray'' tegen. Deze kan gebruikt worden totdat de coating volledig is uitgehard en daarna als onderhoud. Dat klinkt hetzelfde als de al eerder genoemde; ''Gyeon - Cure''. Dit is een detailspray met toevoegingen en voor mij ook dé detailspray om te gebruiken.
 
Toch ben ik dan ergens naar opzoek waar ik de auto makkelijk mee in kan spuiten met een pre wash voor bij de waxboxen.

De meeste zeggen artico snow foam

Maar je hebt vast nog wel iets anders wat de coating niet aan tast als het pre wash
 
Je kunt uiteraard met elke shampoo van carclean werken. Maar het mooiste is een shampoo die voor coatings bestemd is zodat de waterafstotendheid goed blijft.
Welke shampoos zijn daar het beste voor
Je kan bijvoorbeeld Gyeon Bathe+ nemen, hierin zit Sio2, hetzelfde goedje als in een echte coating. Hiermee boost en/of voeg je extra bescherming toe.

Heb je de eerdere reacties wel gelezen? :p
 
En dan heb ik nog een vraag voor jullie


Mijn remklauwen zijn aan het oxideren hier is denk ik niks meer aan te doen of wel?

Misschien een keer laten spuiten en weten jullie dan daar ook een goed adresje voor?
 
Toch ben ik dan ergens naar opzoek waar ik de auto makkelijk mee in kan spuiten met een pre wash voor bij de waxboxen.
Wacht effe... Je zoekt dus een sprayer/drukpomp om prewash mee te spuiten?

Dit kan met een simpele plantenspuit, een simpele drukpomp zoals zo'n onkruidspuit of een drukpomp uit de CC-webshop. ;)


PREWASH
pH-neutrale foamshampoos zijn veiliger, maar minder sterk. Echter i.c.m. een foamlans creëer je een schuimlaag die blijft plakken en dus langer door kan werken op het oppervlak. :D
Een prewash is veelal sterker en minder lief voor je wax o.i.d en daarbij meng je deze aan met water en spuit deze mix meteen op de lak. (Er komt niet nog een lading water bij van je HD zoals bij foamen) ;)

Een HD + Foamlans + Foamshampoo = Schuim (Veelal veiliger)
Een Drukpomp + Foamshampoo of prewash = Zeperig water (Veelal krachtiger)


SHAMPOOS
Dan zoek je of een pure shampoo om te wassen en dan een apart product om dat extra laagje bescherming aan te brengen, of een shampoo die een laagje voor je achter laat.

Pure shampoos zijn er genoeg, enkele veel gebruikte zijn Born to be Mild, Pure, Bathe, etc.
Shampoos met extra's zijn er ook genoeg, zoals Bathe+, Reactivating Shampoo, Sour Power, Wash & Wax van verschillende merken, etc.

Producten om die extra laag aan te brengen wederom genoeg, zoals Wetcoats, Detailersprays met toevoegingen zoals Cure, Red Mist, etc, Spraywaxen van verschillende merken, etc.


OXIDEREN REMKLAUW
Roest op je blanke staal, knalt je verf eraf, ...?
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
@Timm - Ik citeerde jouw tekst over shampoos die niet algemeen waren, maar meer gericht zijn op het gebruik bij coatings.

TS vraagt welke dat dan zijn...

@nicknameless gaf daarvoor al een zeer duidelijke reactie met onderbouwing, dus ik maakte er gewoon een grapje van. :) Sorry, wist niet dat je zand tussen de billen had. :p