• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas op schone voorruit

JP030

Detailing guru
27 okt 2019
511
135
Laatst heb ik mijn ruit helemaal schoon gemaakt, o.a. met IPA. (Ruitenwissers zelf ook schoongemaakt)

Daarna geeft hij echter een waas op de ruit na het wissen. Ik dacht dat het misschien aan de ruitenwissers lag, dat ze te oud waren maar bij mijn Tesla deed hij hetzelfde, en die is pas nieuw.

Weet iemand waar dit aan ligt of heeft iemand een tip, hoe maak je ze schoon, zonder dat je een waas krijgt?

Hoe doen jullie het?
 
Ik heb alleen een waas als de ruit smerig is en/of er product op zit wat niet (meer) lekker werkt.

Ik zou de ruit ná het reinigen met IPA ook met een glasreiniger afnemen.
De ruit polijsten zou een volgende stap kunnen zijn, met bijv. dezelfde middelen als voor de lak als je deze al in huis hebt.
Een glas polish + pad zou nog beter werken, maar hier heb ik geen ervaring mee.
 
Dank voor de reacties. Ik heb nog autogym glass polish liggen. Die zal ik eens proberen en kijken of het dan beter is.
 
Met IPA opbrengen en verdelen alleen ben je er niet
Daarna echt goed afnemen met bijv keukenpapier
IPA zet vetten om, breekt niet alles af en neemt vanzichzelf ook niets weg
 
Met IPA opbrengen en verdelen alleen ben je er niet
Daarna echt goed afnemen met bijv keukenpapier
IPA zet vetten om, breekt niet alles af en neemt vanzichzelf ook niets weg

Ik spray de ruit altijd in. Laat ik het even inwerken en dan neem ik het met een MF doek af. En dat twee keer. Ik heb dan ook niet de indruk dat de ruit nog vies is, maar juist dat de ruit een beetje ruw wordt door het schoonmaken en dat daardoor de waas ontstaat.
 
Alleen IPA maakt het inderdaad ruw, vandaar dat ik dus altijd nabehandel met een glasreiniger. ;) (Glasreingers zoals Clearly Menthol bevatten IPA. Waarschijnlijk andere merken/types ook wel)
 
Gevoel van ruwheid met een MF doek wijst op oneffenheden
Kan gewoon vuil zijn of remstof. Dat laatste hecht nogal makkelijk

Polijsten is een goede oplossing.
 
Alleen IPA maakt het inderdaad ruw, vandaar dat ik dus altijd nabehandel met een glasreiniger. ;) (Glasreingers zoals Clearly Menthol bevatten IPA. Waarschijnlijk andere merken/types ook wel)

Ik heb de Dasty glasreiniger geprobeerd. Maakte het niet veel beter. Beveel jij Clearly Menthol aan?
 
Had je nog succes met de autoglym polish gehad? Anders een ander polijstmiddel eens proberen?

Hier goede ervaringen met de clearly menthol op alle ruiten binnen en buiten.
 
Ik had last van hardnekkige vlekkerigheid op de ruiten.
Goed schoonmaken en machinaal polijsten met Sonax glaspolish op een mf cutting pad was de oplossing.
 
Ga ik even vloeken in de kerk, of sommigen tegen het zere been trappen, maar waar was je de auto mee?

Ik had een fles DD BTBM besteld en ging de auto ermee wassen. De vrouw klaagde direct over een irritante waas op de ruiten. Mocht die 'rommel' niet meer gebruiken aldus de vrouw. Ze vond de oude shampoo fijner, de mega gold class. Bij BTBM zag ik ook een waas op de zij ruiten.

Had nog een bus Mothers was en wax shampoo staan en was daar de auto nu mee in de winter. Klaagt nu niet meer. Enkel vlak na het wassen bij gebruik van de wissets de kortstondige bekende waas van 0.5 sec. Echter is deze waas bij wissergebruik ook snel definitief weer weg. Vermoedelijk door de wax toevoeging, die dan van de voorruit is.

Ik zou eens 2 keer met andere shampoo wassen en dan eens kijken wat het effect is, voordat je van alles.

Wellicht komen andere forumleden dit fenomeen door shampoo ook bekend voor.
 
Ik weet inderdaad niet wat ze op die nieuwe ruiten smeren, maar er zit ook een blauwige gloed op het raam van de e-tron, net als de zuignap op het achterraam die erin gebrand lijkt...

Maar ik parkeer het allemaal tot het voorjaar, en goedkomen gaat het.