• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas op voorruit - Filmpje

Ik had exact hetzelfde probleem als jij nu hebt. Als eerste heb ik er nieuwe ruitenwissers opgezet. Dat was het in mijn geval niet. Toen Clearvue Glass Polish op de DAP, hielp niet. Ten einde raad ammonia, spiritus, apc etc. geprobeerd maar het bleef ellende.

Wat bij mij wél werkte was polijsten met Mezzo op de DAP (pas op voor de rubbers, ik heb ze afgeplakt), helemaal schoon!

Ik ben benieuwd wat de ervaren detailers vinden (misschien is het niet slim als je een coating hebt?), maar ik heb weer goed zicht :) Polijstmiddel in de putjes heb ik verwijderd met de stoomreiniger.
 
Een coating ben je na polijsten wel kwijt.
Glas polijsten met Mezzo kan zeker. Met glas zal het niets doen, daar is glas te hard voor, maar je vuiligheid krijg je er wel mee af.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Maar hoe kan je dan weten of je een coating hebt op het glas en waar dient deze dan voor?
 
een coating zorgt ervoor dat je de ruitenwissers veel minder nodig hebt als het regent, dit komt omdat de coating zorgt voor beading, waardoor dat het water veel makkelijker van het raam af gaat.
 
Heb nu andere ruitenwissers en die waas is niet meer zo zichtbaar maar deze wissers nemen niet alle regen druppels mee lijkt nog steeds alsof er iets op het raam zit...
 
al bij de garage langs geweest? als de ruitenwissers hun werk niet doen lijkt me het duidelijk.
Als je tijdens het wissen lichtjes op de bewegende wisserarm drukt heb je de waas dan ook nog?
wat je zelf nog kan proberen is de scharnier punten (om je ruitenwissers te vervangen) in te spuiten met wat wd40 om de veerkracht te vergroten.
 
Wat ik gedaan heb bij mijn waas (uit ander topic gehaald):

Wat ik nu reeds gedaan heb op de ruit en de wissersbladen:
- overdosis Dreft met Meguiars washmitt
- kleien met monello op die dreft (mag je een wisserblad kleien???)
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wissersbanen bleven op de ruit staan met veel sheeting.

- polijsten met oranje handpad en monello veloce premium
- uitwrijven met groene monello doek
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wissersbanen bleven op de ruit staan met veel sheeting.

- kuisen met ruitenreiniger met plantalcohol
- afspoelen
Emmer water er op en niks doen: wisserbanen WEG en totaal geen sheeting (goed dus)! Maar daarna wissers gebruikt en nog steeds wazig..

Dus volgende stap:
- dissolvent van de moeder genomen en hier de ruit mee ingesmeerd met keukenrol
- dissolvent gesmeerd op de wisserbladen (dit had ik NIET mogen doen denk ik.. Kwam ongelooflijk veel zwart vanaf, maar ik denk dat dit ze waardeloos heeft gemaakt)
Ritje gedaan en nu zag ik een fijn lijntje over mijn ruit door een wisser die precies schuurt in de ruit.
- Ruitenvloeistof gespoten
- Ruit met azijn ingesmeerd
Ritje gemaakt en hier ook geen verschil.


Heb ik nu de bladen waardeloos gemaakt door de dissolvent en zou het anders opgelost geweest zijn? Ligt het dan misschien toch volledig aan de wissers? Misschien, misschien niet.. Er is immers het effect in sheeting dat veranderd is.

bladen waardeloos gemaakt, dus:

Vervanging van de AEROTWINS-Wissers (40 euro) heeft het volledig opgelost
:)

Voor de zekerheid toch nog dit gedaan:
Foamen, afspuiten, wassen met HG-shampoo (cheap ding), afspuiten, wassen met gyeon bathe + rechtstreeks op de mitt, afspuiten, drogen. En daarna nieuwe wissers geplaatst.
 
All, ik had hetzelfde probleem. En ik had het opgegeven, want niks leek te werken. Maar... op een dag had een meeuw mijn vooruit ondergescheten, en nadat ik de stront plekken verwijderd had, zag ik tot mijn verbazing dat op die plekken geen waas meer ontstond! Ik heb de stront niet op werkzame stoffen geanalyseerd, maar, inventief dat ik was, heb ik vervolgens HG kachelreiniger op mijn hele auto ruit in laten trekken, en daarna was mijn waas verdwenen!
Het is best een agressief goedje, dus let op je rubber en lak, maar ik zou het zeker adviseren.
Succes!
 
Kachelreiniger, ja joh .....
Glas van een autoruit kan net alles hebben, zo'n zware reiniger is per definitie overkill
 
Ze hebben mij wijs gemaakt, althans de Carglass, dat ze een voorraam schoonmaken met zo’n flexibel PE schuimblokje. Dan zou de blauwige waas verdwenen zijn.
Zelf houd ik bij AG glass polish, werkt bij mij altijd wel.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba