• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash mitt tegen de grond.

Lode

Detailing addict
Tester of Bling
21 jan 2011
237
62
Mijn vriendin was vandaag zo fier op hare fris gewassen auto dat ze spontaan begon te helpen
met opruimen. Waarbij ze mijn wash mitt even op de grond parkeerde om de emmers uit te gieten. :sob:

Resultaat natuurlijk wash mitt vol met gruis en zand.:no

Wat nu ? Gaat bij het wassen dit er allemaal uit? Of wordt deze (na een was(machine)beurt)
voor de velgen/onderkant auto en ga ik best op zoek naar een nieuwe?
 
tsjaa soms gebeurd dat. vervelend dat wel.:confused:

als je een botorzachte kritieke lak hebt zou ik hem gaan gebruiken voor de velgen.

maar anders zou ik hem zo goed mogelijk uitspoelen en wassen, en dan kun je hem weer gebruiken.

Bart
 
mja , vriendin is (nog:grinning: ) geen detailer, en ze zag er geen graten in om hem op de grond te leggen....
 
gewoon uitwassen lijkt me geschikt,
al het vuil op je lak is toch hetzelfde als op de grond(zand/vervuiling) dus je mitt zit altijd vol met vuil!
 
Gewoon lekker wassen in de washmachine op 40gr (niet het korte programma), volgens mij is dat was programma intensief genoeg om de mit totaal schoon te krijgen. Voor de zekerheid kan je het nog even checken na de wasbeurt...
 
Als ik mijn emmers leeg kiep in de put voor huis, gooi ik de washmitt, meestal ook op de spoorbielzen voor huis hoor, en daarna gaat die gewoon de wasmachine mee in.
(voor de betweters, nee er rijdt geen trein door de tuin)

Niks mee aan het handje!
 
Goed wassen , en daarna controleren of er nog wat inzit aan vuil.Mischien dat je een deel er met de hand ( eruit pulken ) eruit kan krijgen?
 
ik ga hem inderdaad eens goed uitwassen en voorzichtig proberen...

Bedankt voor de reactie's!!!
 
Voor € 17.00 geen risico's lopen en gewoon een nieuwe aanschaffen deze gebruiken voor de echt smerige klusjes (kliko wassen oid)
 
@lexusfreak: ja want bij iedereen groeit het geld op zen rug....
sorry maar 17euro is best wel geld hoor!!!!!
dus probeer ze te redden, indien je echt onzeker bent word het een underbody mitt of velgenmitt(indien je deze 2 nog niet hebt...kan het mss makkelijker zijn om een andere nieuwe aan te schaffen)
 
Als het een Microfiber Mitt is, zou ik hem inderdaad heeeel goed reinigen en daarna helemaal napluizen op harde stukjes/zand etc. Ik ben overigens wel in shock dat mensen hier zeggen de mitt gewoon op de grond te leggen of iets dergelijks bij leegkiepen van de emmers. Dan zijn we allemaal zo nauwkeurig met alles, maar dan ineens niet daarmee? Tijdens het wassen kun je wel degelijk ook schuren, en als je je pad op de grond laat vallen of je klei, dan degradeer je 'm toch ook? Kijk, dit soort ongelukjes kan gebeuren, maar ik zou er geen gewoonte van maken :confused:
 
maar je haalt toch ook het slijk(dat soms ook steentje bevat) van rond je wielen in je mitt???
ik snap echt de commotie erond niet.... en idd ik leg ze ook nooit echt op de grond, ik zorg altijd wel dat er 1 emmer is waar alle doeken/mits/sponzen/aplicatorpads... in verzameld worden... dit is ook handiger omdat ik na een detail altijd lalles ff een nachtje in azijn leg, en als alles al in 1 emmer ligt dan hoef je er enkel nog maar een scheut azijn+water aan toe te voegen!
 
Veel mensen hier op het forum gebruiken een aparte mitt of spons voor hun velgen. Maar stel dat je je mitt daarvoor zou gebruiken, dan kijk je 'm toch ook heel goed na, na het wassen, voordat je 'm op je lak gebruikt? En dan heb je toch hopelijk ook eerst je velgen afgespoeld en eventueel al diepgereinigd met een velgenborstel en eventueel velgenreiniger? Bij mij zit er dan echt geen gruis ofzo meer op?
 
Ik denk dat als je de mitt eerst goed uitspoelt en daarna in de wasmachine doet er geen probleem mag zijn. Voor de zekerheid controleer je voor je ze gaat gebruiken nog eens goed of er niks meer inzit. We moeten nu ook weer niet panisch gaan reageren.
@Dana: een mitt of klei is in mijn ogen heel verschillend. Indien je klei laat vallen dan kleeft het vuil er echt in, je kan het proberen los te pulken maar het blijft erin vast kleven. Bij een mitt daarentegen kan je na uitspoelen en wassen makkelijk zien dat er geen vuil meer in zit.
@topicstarter: gewoon even je gezond verstand gebruiken, voel je na grondig uitwassen nog vuil, degradeer deze dan voor de vuile klusjes en koop een andere. Anders gewoon lekker verder doen.
 
Voor sommige mensen, waaronder ik zelf, is 17 euro best wat geld voor een washmitt(ik weet dat je voor die prijs flinke kwaliteit krijgt)
dus ik zou hem ook goed uitspoelen en afspuiten en dan in de wasmachine, daarna gewoon voorzichtig kijken of er nog iets in zit