• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washmitt hoe te wassen/drogen

ArjanBor

Detailing rookie
5 jul 2008
35
0
Ik heb 4 maanden geleden 2 Meguiars washmitt washandschoenen gekocht en die gebruik ik afwisselend.
Ze gaan elke wasbeurt in de wasmachine en NIET in de droger, maar ik zag vanmorgen dat ze al aardig aan het slijten zijn.

Hoe kan ik mijn volgende exemplaren langer laten meegaan want deze moeten nu wel vervangen worden en dat vind ik wel erg kort want goedkoop zijn ze ook niet.
 
Wij hebben een los centrifuge apparaat, een natte washmit is in 2 minuten kurkdroog :party:

In dit apparaat blijven ze gewoon plat liggen omdat de opening aan de bovenkant zit.
 
Ik heb de mijne nu 2 jaar in gebruik en die ziet er nog steeds goed uit (Ultimate washmitt)
 
Op hoeveel toeren centrifugeer je ze? Maximaal op 800 toeren doen, anders vinden ze het niet fijn! 40 graden mag trouwens ook als het microfiber is.

Lamswol op 30 graden, zonder centrifuge en absoluut niet in de droger
 
Dat apparaat dat hier staat heeft maar 1 stand. Je doet 'm dicht en hij gaat draaien. Word ook niet verhit. Hij ziet er kwa vorm precies hetzelfde uit als een padwasher.
 
Ik was de mijne altijd op 30/40 graden en laat ze ook altijd centrifugeren op 1400 toeren en de werking wordt er niet minder van. Doe wel een kort 30min programma meestal.

Hoe doen jullie dat met de Meg's droogdoek?
 
Tim zei:
Droogdoeken ook op 40 graden en 800 toeren, daarna op strijkdroog in de droger en knop voorzichtig aan. Werkt prima.

800 toeren maar? Op de Megs doeken staat nergens iets over een max aantal toeren. Wel dat ze niet in de droger mogen.

Ik gebruik overigens voor 80% van mn klussen merkloze doeken van Wibra. ze kosten 1,49 euro per stuk ze zijn zacht (iets kortere pool dan de doeken van megs) en geven een resultaat dat vergelijkbaar is met de gele doeken van meguiars. Bovendien was ik ze altijd op 40 graden en 1600 toeren (pads en washmitt gaan gewoon mee) Alles schoon en blijft als nieuw ook de washmitt!
 
die van mij gaan eerst in de wasmachine op 30 graden, en dan in de droger op voorzichtig drogen.
en dat gaat na 3 jaar nog steeds goed.
 
Vind het een beetje vreemd hoor.
Je hebt ze pas 4 maanden en beginnen te slijten.
Ik zal de mijne nu ongeveer een jaar hebben en je kan er niet aan zien dat deze veelvuldig gebruikt is.
Vreemd. Kan het aan de manier van wassen liggen?
Of een bepaalde soort wasmiddel waar de mitt niet tegen kan?
 
Even inhaken,

Ik heb een droger waarbij er nergerns staat op welke temperatuur hij droogt, als ik strijk droog aangeef, en eventueel voorzichtig aan zet dan is de doek echt loei heet, niet vast te houden.

Hoe is dat bij jullie, of wat voor stand zou minder heet moeten zijn?
Mijn droger is en bosch met onderscheid tussen wit/bonte was en kreukherstellend.
 
NOOIT microvezel in de droger, door de hete temperatuur heb je kans dat vezels aan elkaar gaan plakken, en door het draaien van de trommel krijg je veel slijtage. Mijn eerste washmitt is nu een jaar of 5 oud, en begint dunner te worden maar gebruik 'm tegenwoordig vooral voor de velgen, dorpels enz. en voor de rest gebruik een thick mitt. Ik was 'm altijd op 40 graden (snelwasje), geen of minimaal centrifugeren (afhankelijk of er ook pads in de machine zitten), en mitt en doeken daarna in losse centrifuge (iets van 2700 rpm) en dan aan de lijn of op droogrek (altijd binnen zodat er geen bomentroep in mijn schone mitt komt).
 
Ik heb een hele dikke droogdoek van microfiber, maar als ik deze was en aan het rek droog plakken de vezels best wel aan elkaar.
Ik moet hem dan met de hand helemaal nawrijven om de vezels weer los te maken.

Als ik hem met azijn of micro restorer was maakt het ook geen verschil.
Dus in de droger lijkt me dan de meest lochische keus.

En net zoals eerder vermeld staat moet dat kunnen, maar op welke temperatuur mag dat maximaal en wat als je de temperatuur niet kan achterhalen?
 
NOOIT microvezel in de droger


Hier wel :innocent: (beetje slecht leesbaar,...)

image.jpeg


En ze komen er echt superfluffy uit hoor! Maar mag met deze functie ook niet meer dan 2kg in.
Durf niet te zeggen hoe hoog de temp. is, staat ook niet in het boekje, maar hij draait langzaam, en wordt zeker niet te heet.
 
Heb de Meguiars Ultimate washmitt al ruim 5 jaar. Is nog zo goed als nieuw.
Gewoon wasmachine op 30 graden en 1200 toeren.
Gebruik hem nu alleen nog soms voor de velgen.
 
Na de wasmachine 2 keer uitslaan en ophangen. Zijn alle vezels uit elkaar. Als ze dan nog teveel aan elkaar plakken kan het ook zijn dat je te veel wasmiddel hebt gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik was doeken en mitt op 40°C met centrifugeren op 800 of 1200 toeren. Daarna inderdaad alles goed uitkloppen en te drogen hangen. De thick mitt heeft dan wel nog 2-3 dagen nodig om helemaal te drogen...