• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen na detailling

Yampow

Detailing trainee
25 dec 2015
13
45
33
Nood Holland
Vorige week heb ik mijn BMW een volledige handmatige detailling gegeven (zie Show-off).

Mijn vraag is nu, als ik nu de auto ga wassen met Dodo Born to be Mild. Wat is dan een fijn product om alles weer even een boost te geven? Iets wat gemakkelijk en snel te gebruiken is. Of is een tweede wax laag (Nattys Paste) een betere keuze?

Dank
 
Na een week een boost geven?

Kunt bijv. een rondje met ddj red mist doen, maar je wax blijft wel langer dan een week bescherming geven hoor.
 
Als het goed is niet. Sterke middelen en heet water kunnen de wax wel wat verslechteren, maar na een week of 2 moet de wax nog steeds top zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Als je vandaag waxt, dan kan je de komende weken wel vooruit. ;) (Mits je geen slechte wax hebt gebruikt)

Als je dan over een week gaat wassen, dan was je er een minuscuul laagje wax af. Dit laagje is wat het vuil heeft ''geabsorbeerd''. Hierna kan je nog steeds de komende weken vooruit.

Wel kan je een extra laagje aanbrengen middels verschillende producten:

* Wassen met een shampoo met toevoegingen.
* Na het wassen met een detailerspray / sprayway / etc. de auto nalopen.
* Een wetcoat welke je na het wassen op de natte auto sprayed en met een HD afspuit.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Niet wassen met te heet water, producten die de waxlag aantasten zoals Dreft, (wash & shine meen ik ook niet,) of te grote verhouding van shampoo en producten als DDJ Crudzilla of Detox van Waxaddict, dan houd je wax het vast wel even uit.
 
Blijft lastig om hier een knappe parkeerplaats te bemachtigen (bomen). Morgen of overmorgen een snel wasje maar doen dan:) Bedankt voor de antwoorden.