• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wassen van pads en doeken

bartr123

Detailing chief
24 aug 2008
1.248
85
49
gister mijn antara een detail-beurt gegeven, nu zit ik met een stapel pads en doeken die zuiver moeten.
de doeken weken nu in een handsopje aangezien die van ons ze niet in de wasmachine wil.:(
de pads waarmee of hoe kan ik deze het beste zuiver maken?
en de foto's komen 1 van dees. nu eerst naar de verjaardag van m'n moeder:party:

alvast bedankt!
bart
 
Beste is toch gewoon in de wasmachine op een lage temperatuur met een wasmiddel zonder wasverzachter.
Hele hordes doen het hier zo, dus ff je vrouwtje overtuigen dat het geen kwaad kan. :ja :ja

succes met de discussie... :D




meuh
 
Pads was ik met de hand uit in een zeepsopje van afwasmiddel. Microvezeldoeken gaan de wasmachine in. Zie nu eens echt niet in waarom je vrouwtje daartegen is, 't zijn tenslotte veredelde handdoeken.
 
megane_cc zei:
Pads was ik met de hand uit in een zeepsopje van afwasmiddel. Microvezeldoeken gaan de wasmachine in. Zie nu eens echt niet in waarom je vrouwtje daartegen is, 't zijn tenslotte veredelde handdoeken.


Veredelde handdoeken met een geurtje...

Mijn doeken ruiken vaak heel erg naar het product welke ik het laatst erop gebruikt heb. Als ik dan de doeken was, met klein beetje wasmiddel (wel genoeg natuurlijk), ruiken de kleren/handdoeken welke ik daarna was naar de geuren van PB/MEGS etc

daarom was ik altijd een leeg kort wasje achteraan, dan heb ik daar geen last van.

Verder nog nooit problemen gehad met spullen uitwassen in de wasmachine.


Wat ik trouwens ook wel eens doe, ik heb van dat snappy clean poeder voor in die poetspad/schoonmaak/emmer, maar het apparaat zelf niet. Wat ik dan doe, pak een grote emmer, spul erin, pads weken (half uurtje ofzo), met de hand schoonspoelen (handwasje), en daarna spoelprogramma op de wasmachine, met 700 toeren drogen. Daara drogen op een wasrekje. Doe ik nu al een tijdje, geen enkel problemen met de pads, geen loslatende klitteband oid. En wordt perfect schoon en redelijke snel droog.
 
Lees ook dit topic eens: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1122

Ik heb zelf laatst de Wolfgang Polishing Pad Rejuvenator aangeschaft. Misschien niet de meest logische keuze voor gebruik met alleen microvezeldoeken (daar is de Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate misschien wel beter voor? :p), maar ik maak graag onlogische keuzes. En mijn keuze bevalt me wel, doeken en foam applicator pads zijn na een 20 minuten weken een stuk schoner. Daarna gaan ze alsnog even de wasmachine in op 30 graden. :)

Zit trouwens wel weinig in zo'n zakje Rejuvenator. Maar volgens de verpakking moet je het bij regelmatig gebruik iedere week vervangen, bij niet regelmatig gebruik kun je je emmer gewoon langer laten staan lijkt me.
 
Ik heb hier een doek van shining monkey die ik gebruikt heb om birdcr*p van m'n wagen te halen icm showtime instant detailer van Mothers. Nu is de doek gewassen op 40°C, maar lang niet alle vuiligheid is er uit. Er zitten nog brokjes in, ook is er sterke verkleuring. Mag ik die doek eens op pakweg 50° wassen? Of moet ik extra wasmiddel toevoegen ofzo?
 
Alles in de wasmachine,.programma fijne was 40gr. Nergens last van,.komt er als nieuw uit!:ja
 
Nooit problemen met geurtjes of wat dan ook in de wasmachine. Evt. een klein scheutje witte schoonmaakazijn in het naspoelbakje en je hebt helemaal nergens meer last van, dat neutraliseert alles, haalt kalk en zeepresten weg, en je doeken zijn weer als nieuw.

Bij voorkeur een vloeibaar wasmiddel gebruiken, en op 40 graden met voorwas wassen. Kan écht geen kwaad... ;)
 
Net even de was van het weekend gedaan.

De wax-pads uitgespoeld met warm water en keukenontvetter spray.

De pads gebruikt voor de PB Professional Polish alleen met warm water uitgespoeld.

De MF doeken uitgespoeld en even in water met azijn laten staan, incl. de waffle weave om de auto te drogen.
De doeken zitten nu in de wasmachine op 40 graden met vloeibaar wasmiddel en een beetje vanish voor de vlekken.
Programma gekozen met extra naspoelen zodat er zeker geen wasmiddel achterblijft.

Aan PT cruiser, ik heb mijn PB doeken wel eens per ongeluk op 60 graden gewassen. Hebben ze volgens mij niks aan over gehouden.
Kun je de vlek niet behandelen met een anti-vlekken product zoals Shout of voorweken in vanish?
 
JohnnY zei:
Kun je de vlek niet behandelen met een anti-vlekken product zoals Shout of voorweken in vanish?

Ja hoor, als mijn doeken erg vuil zijn gooi ik ze ook in de Vanish vóór ze de machine ingaan.

Pads krijg je het beste schoon met Dasty. (Ook goed om vettige vlekken uit MF doeken en sponsjes te halen).
 
Doe ik ook wel eens hoor, met goed resultaat. 40°C is soms net even te weinig als de doeken erg vuil zijn. (Al gebruik ik daar meestal de goedkopere doeken voor).

Even terzijde: de Wibra MF 'dweilen' zijn m.i. de beste van de goedkope doeken, die blijven ook mooi zacht. De kleinere MF doekjes van de Action zijn eigenlijk waardeloos om te poetsen. Die zijn alleen goed voor het vuile werk. De Wibra doeken gebruik ik nog wel voor polijsten en compound, samen met de Pro-Tech doeken die ik bij Carclean heb gekocht. De 'luxe' DM(M)T gebruik ik weer voor glaze, wax, sealant en detailing sprays.
 
De applicatorpads, mogen die ook zondermeer de wasmachine in? 'k heb er vandaag namelijk eentje op de grond laten vallen. 't zou zonde zijn om die te hoeven weggooien. 't gaat om een rode wax/sealant applicator.
 
Pak de Cobra microfibre wasmiddel! FF KLIKKIE DOEN!!!!

Klein beetje in een emmer, warm water erbij, doeken/pads/etc erbij, uurtje laten weken, uitwringen en in de wasmachine, kort wasje op 30/40 graden (extra spoelen als het kan), kort in de droger (niet kurkdroog!).

Als nieuw... :party: en niet te vergelijken met een gewoon wasje. Met een gallon doe je megalang, dus duur is het absoluut niet. Alsof de MF-doeken zo goedkoop zijn om eens per jaar nieuw te kopen omdat het net als karton is geworden...
 
nee daar werken ze niet voor, tenminste... niet om ze op kleur te krijgen.

Onze demopads zijn ook zo hoor :) De witte pads zijn inmiddels roze haahaha
 
Volgende keer mss die microfiber restorer bij de bestelling doen.

Heb je er ook kleiner hoeveelheden van?