Onlangs heb ik een nieuwe auto gekocht. Het is een ex-lease auto dus je kan wel raden hoe deze altijd gewassen is. Gelukkig valt de hoeveelheid krassen en swirls mee zo op het eerste oog.
Nu dat mijn zomervakantie nadert wil ik de auto eens wat aandacht geven. Het is mijn bedoeling om de auto in de toekomst te (laten) polijsten maar ik wil me in eerste instantie verdiepen in het correct wassen van de auto. Mijn vorige auto ging helaas ook door de wasstraat of werd gewassen met de beschikbare middelen in de wasbox.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de auto bij huis te wassen dus ik moet hiervoor naar de wasbox. Gelukkig heb ik een wasbox in de buurt waar je je eigen spullen mee mag nemen mits het niet druk is en waar ze een redelijk goede foam voor de prewash hebben.
Ik wil het mezelf omdat ik net begin vooral niet te moeilijk maken. Nu is er op het forum veel informatie beschikbaar en dit heb ik ook gelezen maar er zit veel variatie in de methodes en ook zijn veel producten die gebruikt worden, zoals van Gyeon, in de webshop uitverkocht.
Voor het interieur wil ik Gtechniq L2 Triclean halen. Misschien wat prijzig maar overal op te gebruiken dus mooi makkelijk.
Mijn stappenplan voor het exterieur ziet er tot nu toe als volgt uit:
Stap 1: Voorwas met de foam van de wasbox
Stap 2: Auto afspuiten met de hoge druk van de wasbox
Stap 3: Velgen inspuiten met Monello Non Ferro
Stap 4: Na het intrekken van de Non Ferro de velgen schoonmaken
Stap 5: Velgen afspoelen
Nu zou ik meestal de borstel van de wasbox gaan gebruiken maar i.p.v. daarvan wil ik met een emmer met Grit Guard en Wash Mitt gaan werken.
Stap 6: Auto van boven naar beneden wassen met de Wash Mitt.
Stap 7: Auto afspoelen (eventueel met Osmose water)
Stap 8: Auto drogen met droogdoek
De benodigdheden die ik momenteel op mijn lijstje heb staan zijn:
Nu dat mijn zomervakantie nadert wil ik de auto eens wat aandacht geven. Het is mijn bedoeling om de auto in de toekomst te (laten) polijsten maar ik wil me in eerste instantie verdiepen in het correct wassen van de auto. Mijn vorige auto ging helaas ook door de wasstraat of werd gewassen met de beschikbare middelen in de wasbox.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de auto bij huis te wassen dus ik moet hiervoor naar de wasbox. Gelukkig heb ik een wasbox in de buurt waar je je eigen spullen mee mag nemen mits het niet druk is en waar ze een redelijk goede foam voor de prewash hebben.
Ik wil het mezelf omdat ik net begin vooral niet te moeilijk maken. Nu is er op het forum veel informatie beschikbaar en dit heb ik ook gelezen maar er zit veel variatie in de methodes en ook zijn veel producten die gebruikt worden, zoals van Gyeon, in de webshop uitverkocht.
Voor het interieur wil ik Gtechniq L2 Triclean halen. Misschien wat prijzig maar overal op te gebruiken dus mooi makkelijk.
Mijn stappenplan voor het exterieur ziet er tot nu toe als volgt uit:
Stap 1: Voorwas met de foam van de wasbox
Stap 2: Auto afspuiten met de hoge druk van de wasbox
Stap 3: Velgen inspuiten met Monello Non Ferro
Stap 4: Na het intrekken van de Non Ferro de velgen schoonmaken
Stap 5: Velgen afspoelen
Nu zou ik meestal de borstel van de wasbox gaan gebruiken maar i.p.v. daarvan wil ik met een emmer met Grit Guard en Wash Mitt gaan werken.
Stap 6: Auto van boven naar beneden wassen met de Wash Mitt.
Stap 7: Auto afspoelen (eventueel met Osmose water)
Stap 8: Auto drogen met droogdoek
De benodigdheden die ik momenteel op mijn lijstje heb staan zijn:
- G-techniq L2 Tri-Clean 500ml
- Monello Penello Verde Ultra Soft 21mm
- Monello Non Ferro 500ml
- Monello Guanta Cerchio Tricolore Wheel Mitt
- Monello Detailing Bucket 20L
- Incredimitt Wash Mitt
- Dodo Juice Born to be mild 500ml
- Gyeon Q2M Silk Dryer Evo 50x55cm
- Monello Peluche Verde Trio 45x45cm