• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

Nu vraag ik me af welke shampoo je het beste in de zon kan gebruiken. Ik probeer zoveel mogelijk in de schaduw te wassen, maar die komt pas na zessen.
 
Ik denk dat geen enkele shampoo echt lekker in de zon werkt. Qua reiniging zal het weinig uitmaken,
maar van die strepen en druppels heb je zo te pakken als de boel opdroogt.
Ik had dit met SmartCarwash heel erg, met NXT en BtbM een stukje minder.
 
Soeper heeft het juist, wassen in de zon is gewoon geen goed idee. Tenzij je heel heel snel bent. Maar dan is het niet meer ontspannend :)

Als het wat warmer is (ik was meestal wel 's morgens, dan heb ik volledige schaduw) dan spuit ik elk paneel afzonderlijk na het wassen af. En de rest van de wagen hou ik koel door water over de wagen te spuiten na het wassen van elk paneel.
 
Ik heb overlaatst Chemical Glossworkz gekocht.
Deze is voor mij toch gelijkwaardig aan de Born to be mild.

Maar wel veel goedkoper :)
 
Tot nu toe heb ik alleen maar meg gold class gebruikt. Ben er zeer tevreden over, maar heb nu mothers california gold 1892ml op mijn verlanglijstje staan, scherp prijsje ook! Ben benieuwd :)
 
Tot nu toe blijft de glossworkz mijn favoriet, daarna de autobathe.
Heb er al redelijk wat getest, maar deze 2 springen er bovenuit :ja
 
Zelf heb ik de Meg. GC, Meg. NXT, PB SSS en de Autoglym gebruikt en ik moet zeggen dat ik van deze vier het liefst de NXT gebruik.
 
Tegenvaller Super Slick & Suds

Gisteren maar eens de SS&S geprobeerd, maar ik vond hem zeer tegenvallen in vergelijking met de BTBM maar ook de Sour Power. In mijn ogen was ook de NXT shampoo beter. Heb de juiste concentratie gebruikt (40ml op 15 liter), maar ik vond het maar een flauw sopje. De geur was wel prima, maar ik vond de verwerking een stuk minder glad dan de BTBM en had ook niet het idee dat de shampoo het vuil net zo goed inkapselde. De wax-strippende werking was gelukkig beperkt.

Wel ben ik op zoek naar nog een shampoo naast de Sour Power en BTBM, dus binnenkort de AutoBathe en de Glossworkz maar eens proberen.
 
Heb laatste, omdat de gold class bijna op is, een flesje wolfgang autobath besteld. Ben nog wat aan het experimenteren met de verhouding (doe nu 2 dopjes van de fles op 8 liter water, dus redelijk schraal) maar ik vind het nu al heerlijk. Mitt glijdt mooi, lekkere geur, geen vlekken als het opdroogt.

Het mooiste vind ik wel dat je direct weer beading hebt na het afspoelen, bij de gold class had ik altijd dat na het afspoelen het water meer op de auto bleef zitten en dat de beading pas na een tijdje weer terug kwam.
 
1 dopje is 10ml, dus 20ml op 8L vind ik alles behalve schraal.
Ik gebruik die verhouding in mijn 16L buckets.
 
jim zei:
1 dopje is 10ml, dus 20ml op 8L vind ik alles behalve schraal.
Ik gebruik die verhouding in mijn 16L buckets.

Volgens dat youtube filmpje in de webshop hier wordt er gesproken over 1 oz op 2 a 3 gallons dus 30ml op 8 a 11 liter water.. Ben gister begonnen met wassen met 15ml op 8 liter maar vond dat echt te weinig. Toen nog is 10ml bij gedaan en idd dat werkte al een stuk beter. Volgende x ga ik gewoon 30ml gebruiken en verwacht dat je dan ook wel de juiste dosering te pakken hebt.

Ik gebruik trouwens zo'n mini maatbekertje die je bij een fles hoestsiroop (bisolvon) krijgt om de hoeveelheid af te meten.. werkt perfect.

Er was duidelijk verschil te merken tussen het wassen met de turtle/valma en met de autobath. Heb mijn motor gedaan en de lease auto van mijn vader. Mijn motor ging perfect en geweldige shine naderhand (zat ook nog goed in de wax). De lease auto glimde zelfs ook weer lichtelijk. En die heeft de afgelopen 200.000km niets meer gezien dan een emmertje met warm water en een scheut dreft en de wasstraat op de hoek. En dan te bedenken dat ik de auto gewassen heb met de nog overige 4 liter donkergrijs sop wat over was na het wassen van mijn motor. :D
 
Iemand al ervaring met Meg Ultimate wash??
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Wash_Wax_1420ml_G17748_101703
 
hij staat hier, voor mn pa/ma/broertje/zusje's auto's...
nog niet zelf geprobeerd, maar ik vind m iig niet lekker ruiken :roll
 
Oke, ik heb nu NXT. Die heeft ook niet de lekkerste geur, maar werkt prima.
Maar hoezo niet voor je eigen voiture?
 
Ja, ik heb deze shampoo nu twee keer gebruikt. Aparte geur, niet vervelend maar ik vindt de NXT persoonlijk fijner ruiken. Schuimt erg goed en de washmitt gleed ook prima over de auto tijdens het wassen.

Of de shampoo daadwerkelijk iets toevoegt aan de waxlaag? Daar durf ik geen oordeel over te geven. Ik denk dat zoiets vooral tussen de oren zit en als je iets wilt zien je het ook wel zult zien.

Ik vindt het een typische Meguiar's shampoo, en dat bedoel ik positief :)^ Toch blijft de NXT mijn favoriete shampoo uit de Meguiar's lijn.

Groeten,
Erik