• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is je favoriete Shampoo?

Vorig jaar ( ??) op 100 % tuning een fles van Dodo Juice Born to be Mild meegenomen.

Vind hem super en daarom hierop gestemd.

Ryan.
 
Nadat ik een aantal sampletjes uit heb geprobeerd (waarvoor mijn dank) is de winnaar op dit moment de wolfgang autobath.
Deze schuimt lekker, ruikt lekker en haalt makkelijk het vuil van de lak.

De rest van de shampoo's die ik heb uitgeprobeerd zijn:
Dodo juice BTBM, Dodo juice Supernatural, Dodo juice Sour power, Dodo juice basic of bling, Chemical guys glossworkz en zelf heb ik nog de poorboys slicks en suds.

Zo komt ik tot mijn top 3:
1) Wolfgang autobath
2) Poorboys slicks en suds
3) Dodo juice BTBM
 
Ik gebruik de BTBM afgewisseld met de SS&S.

Heeft er iemand trouwens al eens de Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner geprobeerd, daar lees ik niet veel over ?
 
Ja deze gebruik ik altijd. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Zuinig, 2 dopjes per 10 liter water. Schuimt niet erg maar laat een mooie glimmende lak achter. En voor zover ik het kan beoordelen tast ie de wax laag niet aan... De beading etc in de regen is nog steeds erg mooi na een paar wasbeurten! En hij ruikt lekker, beetje citroen...
 
Van de week de Poorboys Super Slick & Suds uitgeprobeerd (had na lezen maar meteen een gallon besteld) en ik moet zeggen dat ik hier zeker geen spijt van heb. Hiervoor heb ik de Meg's NXT 2.0 Wash en de Dodo Juice BTBM gehad. Deze bevielen allebei ook wel goed, maar SS&S bevalt toch iets beter. (Zit bijna op gelijke hoogte met BTBM, maar ik hou van gallonverpakkingen ;) )
 
Blijft toch wel jammer vind ik dat er geen grootverpakkingen zijn van BTBM. Ik heb er nu drie geprobeerd (Mothers California Gold, PB SS&S en DJ BTBM) en de BTBM vind is toch net aan favoriet maar een gallon SS&S is ook wel aantrekkelijk..
 
Mijn 3 favoriete shampoo's zijn momenteel: Meguiar's Gold Class Shampoo, Poorboy's World Slick&Suds en Eimann Fabrik Auto Spa.........deze zijn steeds in voorraad aanwezig in mijn garage en al naar gelang de ingeving van het moment kies ik er 1tje uit. :ja

Hoe goed een shampoo ook bevalt, na verloop van tijd gebruik ik graag eens iets anders (ander geurtje/ander kleurtje) vandaar de variatie met dit drietal.

Dit trio is dus ook zeker geen vast gegeven en verandert vast nog wel eens.
Zo ben ik nu al een hele tijd geneigd om eens Autoglym Bodywork Shampoo aan te schaffen, geen idee waarom juist deze, het zit gewoon zo in mijn kop. :weetniet
 
Die Autoglym Shampoo is zeker niet slecht, heb hem vroeger zelf naar alle tevredenheid gebruikt. Het enige grote nadeel van deze shampoo (vind ik) is dat deze nauwelijks tot niet schuimt.
 
Dodo Juice - Born to be mild.

Heb eigenlijk nog niet zo heel veel ervaring, maar toch op Born to be mild gestemd.
Dit is eigenlijk de eerste shampoo die ik gekocht, daarna heb ik Basics of Bling - Wax-Safe Wash gekocht maar die vond ik toch wat minder.
 
Op dit moment heb ik :

DJ Born to be mild
DJ Basics of bling
DJ Supernatural
NXT Car wash

ze staan in volgorde van goed naar minder goed

en ik heb vandaag nog PB Super slick & wax binnen gekregen en die ga ik vanavond testen ,^^

Iemand trouwens ervaring met deze shampoo's in een foamlans? zo ja hoeveel gebruik je dan per liter/halve liter?
en werkt dit net zo goed op beter dan magifoam of supa snow foam?
 
heb nu voor het moment nog een restje DJ BtbM staan en een laatste restje Turlte Wax Extreme Nano Tech, maar deze laatste is het geld niet waard. Slecht reinigende eigenschappen en droogt echt veel te snel op, waardoor je meer in de weer bent om de lak nat te houden. Doet nu enkel nog dienst als shampoo voor de velgen.

Heb onlangs een CG Glossworkz besteld (niet via CC, sorry :) en dit zal bij mij de Dodo Juice vervangen. Niet dat de DJ minderwaardig is, maar vind de CG ruim zo goed werken. Is iets dikkr van structuur en ruikt bovendien naar meloen. Ik dacht hier wel ergens een review te hebben zien passeren.

Dus voor het moment nu mijn favoriete shampoo is de CG glossworkz (bovendien verkrijgbaar per gallon, wat het nog voordeliger maakt)
 
Bijna iedereen is gek van de BTBM waarna met een beste achterstand PB SS komt.
Na meerdere keren de auto gewassen te hebben met BTBM twijfel ik eraan of hij wel zo goed is :-"

Hij droogt vrij snel, wat een nadeel is.
Reinigende werking is me ook tegen gevallen, zeker na Oostenrijk verhaaltje.
Had daar stof op de auto liggen je kent het wel van dat grijze spul, na enkele regen buien zag de wagen er helemaal niet meer uit.
Op sommige plekken is het van de auto af gespoeld en hier liet het een grijze streep achter.

Na 1 keer wassen en toch wel redelijk boenen BTBM leek het erop dat de strepen weg waren, maar helaas.
Vanmorgen de auto nog een keer gedaan maar dan met Glansprotector Totaal, deze had ik nog staan omdat deze mij werd geadviseerd toen ik de vorige auto een teflon behandeling had laten geven (iedereen leert :D ) maar de wagen blijft lang nat, reinigt ook goed.
En ik vind hem lekker werken, laat ook nog iets van een wax achter of wat dan ook...

Maar is het vloeken in de kerk ?? glansprotector ??
Reinigende eigenschappen zijn goed maar niet te sterk ?? dus stript je wax laag ?

De glansprotector heb ik denk nog voor 1 was beurtje staan, en de BTBM denk voor de rest van het jaar met gemak....
 
Even een kleine maar wel belangrijke aanvulling voor hierboven.

BTBM gebruik ik 14ml op 1 ltr en die Glansprotector schrijft voor om er 50ml te gebruiken.
Misschien wel even belangrijk om te vermelden.
 
14 ml op 1 liter water ...(type-foutje) ?

Mogelijk is dat de oorzaak dat je shampoo niet goed bevalt, is namelijk een veel te hoge concentratie;

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_250ml__101037
Hier staat een tabelletje voor de verhouding.