• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is Meguiar's All Purpose Cleaner (APC) precies en zijn er alternatieven voor?

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo poetsers,

De all purpose cleaner van Meguiars is uitsluitend in grote fles te bestellen. Wat is apc precies en wat doet het? Ik heb weleens shampoo en water in een velgenspray flacon gedaan (uiteraard eerst goed uitgespoeld) dit op vieze plekjes gespoten en met een zachte kwast ingeborsteld. Dit ging op zich prima, maar wat is apc nou eigenlijk, en zijn er ook alternatieven voor de grote Meguiar's fles. (Bijvoobeeld een ander merk o.i.d.)

Alvast bedankt!:)^

Raoul
 
Heel simpel... All Purpose Cleaner ;) Oftewel een allesreiniger. Poorboy's heeft een APC van een liter
 
Bij allesreiniger denk ik al snel aan dit ;) :

1184566_sk_lg.jpg



Ik heb zelf ook geen APC. Wat zijn de nadelen?

bijv.
wel / niet bruikbaar op de lak van je auto (vogelpoep en teer?)
wel / niet schadelijk voor je waxlaag / sealant (lijkt mij van wel?)
etc.

voordelen heb ik wel gelezen: bruikbaar in je interieur, voor leren bekleding, verdund zelfs als velgenreiniger, voor de wielkasten..
maar waar hoor je het dan niet op te gebruiken?
 
[mod]Voorgaande bericht hoeft niet gequote[/mod]
Ja, precies. Werkt wat shampoo met water in een schuimende sprayer niet net zo goed? Even kwastje erover, bij mij werkt dat prima. Ik heb nét een bestelling gedaan bij Carclean.com Jammer, anders had ik de apc van Poorboy's erbij besteld. (Kunnen jullie zeker wel een gratis sample bijdoen?!:-" )

Groeten, Raoul
 
APC is echt onmisbaar in een detailer zijn collectie, dus als je dat nog niet hebt zeker aankopen :|~*

Voor het reinigen van trims, banden, motorruimte enz enz...
Welke je koopt leer je wel door er verschillende te proberen, de één is namelijk wat sterker dan de andere.
 
APC staat dan wel voor All Purpose Cleaner, maar ga het niet verwarren met allesreiniger.
APC is bedacht/bedoeld/ontworpen voor gebruik op auto's. Je interieur allesreiniger niet.
 
ik vraag me af, hoevaak het gebriukt word..
ik zit ook te denken een gallon aan te schaffen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit gemist eigenlijk..

een liter pb apc kost trouwens 15 euro..
een gallon megs kost 22.50

iemand een idee van de verdunning??
wat is de meest gebruikte?
 
Ik gebruik een flesje met 1:10 en ééntje met 1:4 en ik heb er in 8 maanden bijna een gallon doorheen (doe dan ook wat meer auto's dan gemiddeld) en vind het onmisbaar!

Als alternatief kan je ook nog de bilthamber variant nemen als je wilt, die is spotgoedkoop en ook goed!
 
jeetje.. ik moet hier echt minder komen..

maarja.. vanacht dan maar een gallon bestellen, en de dap.. en pad's..

hoe goed is de meg's apc?? gezien ik het graag voor interieur werk wil gebruiken, moet het wel GOED zijn
 
De APC die je van Meguiar's hebt e.d. zijn speciaal gemaakt voor de automotive industrie, dus veilig voor alle zaken in en om de auto, een allesreiniger zoals Andy/Ajax en noem maar op, is gemaakt voor in huis, ontkalken, bacteriedodend etc, dat heb je niet nodig op je auto... lijkt mij duidelijk. Je kunt overigens wel je APC gewoon thuis gebruiken voor diverse klusjes, dat werkt perfect en is in verhouding ook nog eens goedkoper dan een Andy/Ajax! ;)
 
indd, de prijs valt me 100% mee..

welke is er beter in het interieur? de gewone of de plus ??
en welke borstel daar bij?? of zijn hier andere alternatieven voor?


edit:

de rest is hier beantwoord: Biologisch afbreekbare ontvetter en reiniger voor leer, vinyl, motoren, bekleding etc. • Voor het veilig reinigen van leer, vinyl, rubber, vloermatten en stoelbekleding • Ook voor gebruik onder de motorkap • Reinigt whitewalls en verhoogde letters • Verwijdert vuil, stof, bepaalde vlekken, remstof en wegdekvervuiling
 
De plus versie is meer geschikt voor in een extractor omdat deze minder schuimt dan de gewone versie. Als ik de gewone in mijn extractor verdun dan krijg ik veel schuim. In het ergste geval stroomt de extractor over. De plus heeft dit veel minder waardoor er makkelijker mee te werken is. Voor de extractor gebruik ik 1:20 of 1:40. Ook kan je de APC gebruiken als ruitenwisser vloeistof. Dan verdun je het 1:100.

APC is echt multi inzetbaar. Ik gebruik het ook voor het verwijderen van waxresten op mijn plastic delen van de auto.

@aron, de paardehaar borstel van Carclean is voor het interieur erg geschikt: https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Interieur_borstel_Paardenhaar__85-590_101232
Mooi dingetje met niet al te harde haren erin.
 
Boelewapper zei:
Ja, precies. Werkt wat shampoo met water in een schuimende sprayer niet net zo goed? Even kwastje erover, bij mij werkt dat prima. Ik heb nét een bestelling gedaan bij Carclean.com Jammer, anders had ik de apc van Poorboy's erbij besteld. (Kunnen jullie zeker wel een gratis sample bijdoen?!:-" )

Groeten, Raoul
Water met shampoo zou ik nooit gebruiken in het interieur, daar is het niet voor ontworpen. Tevens maakt men shampoo zo dat deze de wax laag niet aantast bij de juiste dosering en is een autoshampoo in verhouding veel duurder.
APC kan je gebruiken voor in het interieur(1:10), voor de banden/velgen(1:4 of sterker), voor de wielkasten proper te maken(1:4), wax resten van trims te krijgen(1:2), als pré wash om de waxlaag te strippen voor een detail, om trims te ontvetten(1:4), plastieke delen onder de motorkap proper te krijgen(1:4), als ruitensproeier vloeistof in de zomer(1:100), proper maken van je pads, ...
Zoals je kan lezen heeft APC heel veel mogelijkheden en is het een product dat iedere detailer in huis moet hebben. Ik kan het zeker en vast niet meer missen.
 
nog t-minus 5 uur...
dan kan meteen een dap erbij, en pad's en borstel..
kost een paar centen:-" maar dan heb je wel wat
 
ik ben ook helemaal addicted to poorboys APC... durf niet te zeggen hoeveel mijn vaste detail maat en ik er door heen gejaagd hebben dit jaar... denk een liter of 35 zeker :-"

haha :D

WERELDSPUL
 
Ik gebruik Megs APC. Ik vind het ook echt super spul. Helaas is het niet in grotere verpakkingen dan een gallon te verkrijgen.
 
Ik geloof anderhalve maand terug gekocht (Meg's gallon), en wil ook zeker niet meer zonder.

Gewoon lekker, voor alles gebruiken.:)^

Prewash, tussen logo's etc, lekker inwerken met een kwast. Idem voor welgen.
Ook om trims en banden goed te reinigen, zodat een dressing beter resultaat geeft.
Voor de extractor gebruik ik het ook, alleen spuit ik dat op zwaar vervuilde (vlekken) delen (1:8), schuimt wel lichtjes, maar niet overdreven.
Reinigt prima.

Ik heb 2 verdunningen, 1:8 en 1:4.
De 1:8 gebruik ik het meest (onderhoud en lichte vervuiling).

In 1e instantie denk je dat je wel zonder kunt, maar als je het eenmaal hebt gebruikt, hou je t wel in de collectie.