• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wat te doen eerst sealant en dan wax of eerst wax en dan sealant

wat is Samz zegt is correct en tevens juist .... als aanvulling: bouwjaar / merk / kleur etcetc doet allemaal niet ter zake
 
mk-us zei:
wat is Samz zegt is correct en tevens juist .... als aanvulling: bouwjaar / merk / kleur etcetc doet allemaal niet ter zake
Maar wat is de reden om eerst een sealant te zetten en dan de wax. ik heb sealant van NXT 2.0 en wax van dodo supernatural en of een pure velvet.

Ik vond bij het zetten van sealant dat hij heel glad aanvoelde en bij waxen alleen met supernatural of velvet niet.

Doe ik dan iets verkeerd???

MVG
 
fastket zei:
Ik vond bij het zetten van sealant dat hij heel glad aanvoelde en bij waxen alleen met supernatural of velvet niet.Doe ik dan iets verkeerd???

Volgens mij doe je niks verkeerd : zelf heb ik dit ook bij natty's paste wax :

voelt helemaal NIET glad aan .

Een sealant daarentegen : superglad ! (ik ga geen merk noemen :D )
 
grandscenicman zei:
Volgens mij doe je niks verkeerd : zelf heb ik dit ook bij natty's paste wax :

voelt helemaal NIET glad aan .

Een sealant daarentegen : superglad! (ik ga geen merk noemen :D )


wat doe jij dan ook eerst sealant en dan wax??
 
mk-us zei:
Reden is hechting


blijft standtijd dan langer?? wat hecht er beter??
wat bedoelen ze met dit dan komt van carclean:Sealants

Een sealant is een synthetische wax en kenmerkt zich door een uitzonderlijk gebruiksgemak en duurzaamheid. Een sealant beschermt tot drie keer langer dan een traditionele wax. De sealant kan gebruikt worden als eindbescherming, maar wordt regelmatig gebruikt om 'getopt' te worden met een wax. Waxen worden beter gewaardeerd voor hun glans en zo combineer je het beste van de twee producten met elkaar.

MVG
 
Eerst een sealant en dan de wax. Betere hechting en daardoor een betere standtijd (lees beschermingsduur).

Je moet je niet zo blind staren op de "gladheid" van een wax.
Een gladde wax zegt niet alles. Ik heb een aantal waxen in mijn bezit die ook niet zo'n glad resultaat geven.
Toch is de beading (druppelvorming) en de sheeting (aflopen van water) ervan gewoon erg goed.

Wat ik aan een wax veel belangrijker vind: hoe brengt ie aan (lekker boterig of stroef), hoe neemt ie af (makkelijk of "hapt" de MF doek als het ware bij het afnemen), glans (harde kille glans of lekkere wetlook) en wat is de standtijd.

Als jij een stroeve wax niet lekker vind, kies je toch gewoon voor alleen een sealant (desnoods 2 laagjes) of een andere wax (bovenop een sealant desnoods) die lekker glad aanvoelt.
 
fastket zei:
wat doe jij dan ook eerst sealant en dan wax??

Alleen de sealant , ik kan geen geduld opbrengen om nogmaals een wax hierover aan te brengen....

Hoe meer laagjes je smeert : hoe minder de glans

Nadeel : als het geregend heeft blijven er op de vlakke delen (na droging ) altijd "plekjes" de je veel minder hebt met een.............wax .

Ik zou wel ff je reactie aanpassen ivm het "quoten" (ff mijn antwoord verwijderen in je post omdat je de vraag stelt net na mijn post ) .
 
fastket zei:
ik heb sealant van NXT 2.0 en wax van dodo supernatural en of een pure velvet.

Just my 2 cents... laat die NXT 2.0 lekker voor wat het is, in vergelijking met de dodo waxen is dat een mindere wax.... Een echte sealant wil ik het niet eens noemen, want ik denk dat de dodo waxen standaard al een betere duurzaamheid hebben dan de NXT 2.0. Lekker aan de gang met de dodo waxen!
 
stimpy68 zei:
Just my 2 cents... laat die NXT 2.0 lekker voor wat het is, in vergelijking met de dodo waxen is dat een mindere wax.... Een echte sealant wil ik het niet eens noemen, want ik denk dat de dodo waxen standaard al een betere duurzaamheid hebben dan de NXT 2.0. Lekker aan de gang met de dodo waxen!


met welke detailer behandel ik auto na wax?? welke raden julie mij aan?? ik had gedacht een poorboy maar dewelke dan??
 
nicknameless zei:
Deze snap ik niet? :weetniet

Kom nou Patrick :

Jij als ervaringsdeskundige moet ook weten dat al wat je doet NA polijsten een vermindering van glans is . Elk laagje dat gesmeerd wordt over een gepolijst deel is er eigenlijk 1 teveel .

Nadeel : je lak glanst dan wel bijzonder mooi , er zit dan wel geen enkele bescherming op .

En net zoals met een transparante lak die je maar blijft spuiten op een hoogglanspaneel : de glans wordt minder en minder , niet ? :weetniet

Is er niet een soort van glansmeter waar je dit mee kan testen :

* 1 paneel enkel gepolijst

* een ander paneel idem als het eerste maar met een laagje weet-ik-veel-wat op .

Ik ga er m'n hand niet voor in het vuur steken , maar heb toch ernstige twijfels over het behalen van MEER glans na aanbrengen van iets "extra" .

(ieder z'n mening natuurlijk en ik heb ook graag een bescherming over een gepolijste laklaag en daarom doe ik het ook )
 
Als de lak net fris in de wax staat is het aan te raden geen detailer te gebruiken. Na een week of langer kan dit prima. Welke je kunt gebruiken zijn HIER te vinden. Zelf gebruik ik Red Mist van Dodo Juice en Poorboys World QD+, maar ook Meguiars NXT Generation Speed Detailer is fijn. Houdt er rekening mee dat er detailers zijn die de waxlaag boosten (bevatten carnauba of sealant bestanddelen) en detailers die dit niet doen.
 
grandscenicman zei:
Kom nou Patrick :
Jij als ervaringsdeskundige moet ook weten dat al wat je doet NA polijsten een vermindering van glans is . Elk laagje dat gesmeerd wordt over een gepolijst deel is er eigenlijk 1 teveel .
Nadeel : je lak glanst dan wel bijzonder mooi , er zit dan wel geen enkele bescherming op .
En net zoals met een transparante lak die je maar blijft spuiten op een hoogglanspaneel : de glans wordt minder en minder , niet ? :weetniet
Je vergelijkt dus een blanke lak laag van 30-50 micron met een sealant/wax van een paar tienden van een micron?
 
Heb je idd goed gelezen , maakt het iets uit of het nu een paar tienden is of bvb 10 keer die paar tienden ??

Straks gaan jullie ook nog vertellen dat de glans hetzelfde blijft als je er 1 ruit voor zet of 10 ruiten :weetniet

Mijn vraag dus :is de glans nu eigenlijk te meten ja of nee ?
 
grandscenicman zei:
Mijn vraag dus :is de glans nu eigenlijk te meten ja of nee ?
Nee, omdat het verschil zo klein is dat je nooit exact hetzelfde deel kan meten.
Een iets andere hoek of net iets meer of minder gepolijst dan het andere deel kan al het verschil geven.