• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te gebruiken voor swirls op mijn Ford.

magnepan

Detailing addict
15 aug 2012
13
60
beste heren en dames

mijn bijnaam is magnepan en ik rij al 25 jaar ford.
een tijdje geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mijn hele auto geclayd.
het was voor mij de eerste keer dat ik het gedaan heb en ik ben erg tevreden met het resultaat hij is weer zo glad als een aal.
ik woon in een straat met bomen die in het voorjaar flink aan het druppelen zijn dus je auto voelt aan als schuurpapier.
na het clayen heb ik de auto in de was gezet en hij glimt weer behoorlijk het is een zwarte mondeo mk3.(metallic) uit 2004.
nu het probleem er zitten flink wat swirls op de auto en die wil ik er graag vanaf hebben.
nu heb je 2 producten van Meguiar's de Ultimate Compound en swirlx.
ik wil het graag met de hand doen en niet met een machine zoals de dap500.
welk van de twee produten kan ik het best gebruiken en welke pads moet ik er dan bijbestellen.

met vr gr magnepan
 
In stappenplan etc staan altijd mooie duidelijke uitleggen over het handmatig polijsten met de verschillende producten..

Voorbeeld is :

https://forum.Carclean.com/cc_postst12942/Stappen--Materialen-plan-voor-een-complete-hand-detail.aspx

Even rondkijken op het forum en leer je alleen maar van,en komt er meestal al wel het antwoord uit :)
 
Als er idd "flink wat swirls" inzitten , lijkt het me gekkenwerk om deze er uit te krijgen met het handje maar ik hou je niet tegen .

Je kan misschien eens kijken wie er in jouw buurt woont en eens rondvragen om een dap te mogen testen.

Doe een vlakje van bvb 30x30 cm met het handje en 1 met een dap :weetniet

Waarom zou je NIET met een machine de swirls te lijf willen gaan ?
 
Zoals grandscenicman man al zegt, is het ondoenlijk om swirls handmatig te verwijderen. Weet niet wat de exacte reden is dat je het niet machinaal wilt doen, maar er komen hier wel eens 2de handse daps voorbij.

Mag ik uit je nickname opmaken dat er op dit forum weer een audiophile bij is gekomen ;)
 
dat mag je aannemen ik ben al jaren een audiophile.
na een tijdje nagedacht te hebben ga ik toch maar wat geld investeren in een dab 500 en de spullen die ik nodig heb om de auto weer in topconditie te krijgen.

met vr gr magnepan
 
Zeer verstandig en veel suc6 met je volgende verslaving :D