• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Binnenkort de STi doen van een collega, swirlhalla.

Hij vond mijn auto altijd al zo netjes erbij staan en dacht met 2 uurtjes wel klaar te zijn...
 
Komend weekend is het zo ver. Mini Clubman ontdoen van zijn wrap en in orde zetten voor verkoop! Stappenplan zal wat afhangen van de staat van de lak onder de wrap :p
 
Aanstaand weekend een vrienden dienstje: Een Suzuki DRZ 400 SM. Super gaaf natuurlijk alleen jammer dat hij verkoop klaar gemaakt moet worden.
 
Ik wil binnenkort als weer weer de warmere en vooal wat droogere kant op gaat
mijn polo en de 106 van mijn vriendin gaan polijsten. En in wax zetten.
En daarvoor ergens tijd maken voor de steenslag plekken...

De polo is van 2000 en is rood, daarvan lijkt de lak op 1e gezicht vrij goed, maar voor
ons als detail freaks heeft ie toch wel wat plekken op de lak.

De 106 heeft witte lak die wel aardig goed is en zie je er weinig aan, alleen als ik hem
gewassen heb en daarna in de wax zet komen er strepen te voorschijn. Alsof
een vorige eigenaar er iets van tribal stikkers op heeft gehad en die lijmresten van
de stikkers weer zichtbaar worden na het waxen van de lak...

Zelf vind ik witte lak alleen wat hebben als echt schoon is en hoogglans is.
Daarom hoop ik hierbij ook een diepere glans te krijgen.

Zelf vrij weinig ervaring met het polijsten. 1x eerder mijn polo gedaan maar was
ik denk nog wat te voorzichtig.

Evt. tips zijn altijd welkom...
 
Camiel;317677 zei:
Mijn Volvo gaat niet meer lukken helaas, hoewel daar veel eer aan te behalen was geweest. De opvolger wordt zoals het er nu uit ziet een donkerrode Seat Ibiza 1.9 TDI uit 2003. Die ziet er van buiten vrij goed uit, maar binnenin mag er wel eens een extractor doorheen :-b

Nou, change of plans, het is een zwarte geworden en OMG, draai die laatste zin maar even om.

Van binnen moet het zwartleren interieur misschien een keer schoongemaakt en verzorgd worden maar dit is goed dik leer en voelt nog redelijk 'vol' aan en ziet er ook zo uit. Kunststof binnenin is netjes, misschien een keer een doekje over. Er is wel in gerookt door de vorige eigenaar(s) dus tzt zou een extractorbeurtje over de vloer, achterbak, hoedenplank en vloermatten niet verkeerd zijn (hemel zal niet gaan? Of kan dat wel?)

Van buiten echter:

- Vól met swirls, als ex-leasebak waarschijnlijk héél vaak door een krasstraat geweest, en wat kleinere krasjes maar niks zo diep dat de nagel erin blijft hangen
- de OEM xenon geeft amper licht; zo dof zijn de koplampen/lenzen, dus dat wordt wetsanden/polijsten
- de velgen zien er níet uit (verf bladdert eraf op sommige plekken!), maar mijn moeder rijd een 2004 Polo met dezelfde maat velgen. Van de zomer dus maar eens haar winterbanden erop schroeven en mijn velgen zelf spuiten/laten poedercoaten
- de voorbumper mist wat blanke lak onder de grille (nu vraag ik mij af: zou dit betekenen: hele bumper opnieuw spuiten worden of is dit netjes te krijgen op één of andere manier?)


Al met al: nu al zin in :-b
 
Tijd geleden dat ik aan het poetsen ben geweest.. Vorige auto was het niet echt waard en ik moet eerst mijn 'verzameling' weer aanvullen met nieuwe producten.
Maar de planning is om dat in maart te bestellen en dan eerst het auto'tje van het vrouwtje aan te pakken, dit betreft een Punto'tje uit 2000. Als dat er goed uit is
gekomen dan pak ik mijn eigen auto aan, dit is een Leon uit 2007.

T.z.t. zullen er dan ook wel foto's komen. Maar tot die tijd ga ik me eerst inlezen hier op het forum. :)
 
Dinsdag 16-4 begin ik aan een full detail van een Opel Insignia uit 2009.
Vandaag is de dame met haar auto langs geweest om het een en ander af te spreken.

Uiteraard heb ik de auto bekeken en foto's gemaakt. Wat mij opviel is dat de lak zacht te noemen is, hier was de dame zelf ook al achter gekomen bij het verwijderen van vogelpoep. Verder heeft de auto hier en daar wat steenslag en andere lakdefecten. Al met al weer een leuke klus waar ik 3 dagen over mag doen. Interieur zag er rommelig,maar wel redelijk schoon uit. (Leder)

Wat voor foto's. Als de auto volgende week klaar is,volgt er een show off.

P1020640_zps278ddaa3.jpg


P1020639_zpsde89d96d.jpg


P1020638_zps08a19c0a.jpg


P1020634_zps75bd1df0.jpg


Wordt vervolgt.

Cheers
 
Jeroen volgende camera eentje mét gezichtsherkenning?:-b

Dat is een leuk klusje! Veel plezier met detailen meuh
 
Aanstaande vrijdag deze Opel Astra Sports Tourer. Vorige keer wegens tijdgebrek geen uitgebreide detail, deze keer wel. Is ongeveer in dezelfde "staat". :rules
 
Zaterdag een BMW 5 serie E39 en volgende week een Nissan Qashqai en nog een keer een A3 ergens tussendoor inplannen. En dan hou ik het even voor gezien. Moet wel leuk blijven.
 
Die komt er zeker IbizaSigno. Morgen avond of anders vrijdag denk ik.

Heb wel alvast een sneak-preview voor je ;)

Glans zit er al mooi in,nu nog even afwerken.

insigniapolijst015_zpsb68207c3.jpg