• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Oef, blijft toch een mooie uitvinding, die schuurspons. :p Blijf me verbazen hoe vaak men hier naar grijpt.

Buurvrouwtje wilde de maaginhoud van een passagier even verwijderen na een avondje stappen... Mijn eerste gedacht zou zijn: Afspoelen die bende. Haar gedachte was: ''Effe met een schuurspons lekker roeren''

Polo - Sponge damage.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blijf het maar apart vinden... Wij als detailers, Glimkezen en Glanspoppen, mierenneukers en fanaten hebben misschien een scherper oog voor dit soort dingen, maar aan de andere kant bezit iedereen toch een gezond verstand en begrijp men toch wel dat je met schuursponzen... schuurt? :p

@Aficior - Dit voorvak is al een tijdje geleden. Ik had toch alleen nog maar een DAP + foampads. Ondanks dat de boel oppervlakkig was, kostte het mij flink wat hits. (Veloce - Geel) Prima VAG-lak, denk ik dan maar. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Blijf het maar apart vinden... Wij als detailers, Glimkezen en Glanspoppen, mierenneukers en fanaten hebben misschien een scherper oog voor dit soort dingen, maar aan de andere kant bezit iedereen toch een gezond verstand en begrijp men toch wel dat je met schuursponzen... schuurt? :p

@Aficior - Dit voorvak is al een tijdje geleden. Ik had toch alleen nog maar een DAP + foampads. Ondanks dat de boel oppervlakkig was, kostte het mij flink wat hits. (Veloce - Geel) Prima VAG-lak, denk ik dan maar. ;)
Ja ongelofelijk!! Ik kan mij daar zo over verbazen hè. Ook hoe auto’s van een paar jaar oud, met 50k op de teller met een nieuwwaarde van 45k+ eruit zien na de eerste eigenaar.
 
Ach, ik reed gisteren in een 1.5HDI diesel, 508Sw, 297km op de teller, dag of drie op kenteken, zelfs die zag er al niet uit!
Oh, wel automaat, maar zo sloom als maar kan met z’n 130pk,... oh, alarm ging ook spontaan af, kofferbak die niet goed elektrisch ging sluiten enzo,... Rare dingen die Franse stokbroden.
 
Ja @Quantoxx . Wanneer men even met de schuurspons bezig is geweest, dan moet je altijd vele malen meer tijd erin stoppen om het weer te herstellen. Maar gelukkig is deze goed gelukt. Proficiat.

Persoonlijk vind ik dat je met een DAP van alles kunt wat je ook met de andere merken machines kunt.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Rijd ze maar is met automaat, dan kan je lachen..

Ow ja! Volgas naar 60km/u al in de 6e met een 8-traps automaat, en dan stond die al in sportstand! Dat is toch niet normaal? Het rijdt lui, mij iets te lui,... Denk je lekker gas te geven, wordt je alsnog ingehaald. Lijkt wel een slome Amerikaanse hoovercraft die alle kanten op zwalkt, verschrikkelijk :joy:
 
En daarom rij ik in een 508SW Allure 2.0 HDI (ook met 130 pk) met handgeschakelde 6-bak!

Inmiddels ook ruim 2 ton op de teller, waarvan door ons in de afgelopen 5 jaar ruim 130k gereden; heerlijke comfortabele wagen en naar mijn mening snel en krachtig genoeg: om 'm met de 206CC 1,6 liter benzine bij te houden moet je echt flink trappen, hoor. Ook met de caravan (+/- 1400 Kg aan de haak) de Alpen over doet 'tie ruimschoots naar behoefte!

Buiten het reguliere onderhoud de volgende problemen mee gehad tot nu toe: defecte stoelverwarming van de (leren) bestuurdersstoel (gecorrodeerde stekkeraansluiting), defecte bestuurdersdeur-sensor voor keyless entry (wat een "vermogen" kost om te laten repareren) en toevallig vorige week een defect raam-mechaniek bestuurdersdeur: mechaniek vervangen en het raam schuift weer naar perfect op en neer.

Ik weet best dat Peugeot's erom bekent staan niet zeer betrouwbaar te zijn, maar ook duitse of japanse wagens hebben zo hun mankementen....

En weer on-topic: beide Leeuwen zijn toe aan een uitgebreide poetsklus!
 
Off-topic @Kees-sw idd elk merk heeft wel wat, en niet iedereen heeft centjes om een dikke bmw of VAG auto te kunnen kopen.
Ik ben ook dik tevreden met mijn “Franse stokbrood” die dan per ongeluk 265 pk heeft en waar ook alweer 153.000 km zorgeloos mee gereden is.
Maargoed als je op een fiets rijdt kun je alle merken op de korrel nemen :p.

On-topic die van mij is ook weer aan een zomer behandeling toe...
 
Ik zou nog mijn huidige bezigheid met jullie delen. Grappend merkte ik hierboven op dat de auto die ik mag doen net even ietsje groter is dan de auto die @nicknameless binnenkort mag detailen. (Nu komt er vast en zeker een verwijzing naar de Show-Off van de vrachtauto's van zijn werkgever uit het verleden).

Hier ben ik zaterdag mee bezig geweest en ben nu halverwege. Volgend weekend weer verder, want kon zondag en maandag niet aan deze auto werken.

i-8bDqLbQ-X2.jpg


Oh, en wanneer de auto hierboven klaar is, mag ik met deze aan de slag.

i-s9QR8nP-X2.jpg
 
ja! Volgas naar 60km/u al in de 6e met een 8-traps automaat, en dan stond die al in sportstand! Dat is toch niet normaal? Het rijdt lui, mij iets te lui,... Denk je lekker gas te geven, wordt je alsnog ingehaald. Lijkt wel een slome Amerikaanse hoovercraft die alle kanten op zwalkt, verschrikkelijk :joy:

En jij verwacht met een 1.5 HDI 130 pk op zo’n zware wagen formule 1 ambities?
Ik heb met mij 508, 224 pk geen enkel probleem. Gaat als een speer. De 180 pk variant os in principe ook al genoeg en die werken beter met de 8-traps automaat.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw