• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

@Quantoxx De 'fun' komt bij detailen voor mij altijd op 1. Dat is ook de reden dat ik ben begonnen en het heb volgehouden :p De leerervaring is dan een mooie 2e, en daarnaast zou ik voor het geld wat extra dingetjes kunnen aanschaffen, zoals een lakdiktemeter en lancia foamlans (die overigens al sinds dag 1 op het verlanglijstje staan... :D)
 
@ArnoutdB Misschien kan ik dat ook wel eerst een keer doen. Gewoon een keer wassen, kleien en waxen en misschien interieur even uitzuigen. En als ze dan tevreden zijn om dan een keer de auto te polijsten. Misschien dat dat al voldoende is 'om de auto in de zon te laten glimmen' :p

Na het kleien zou ik lekker Ag srp aanbrengen, dat is een half uurtje werk en geeft lekker veel diepte en natte glans.

Onder het mom van laten glimmen.
 
TW spray coating gaat er al mooi doorheen bij mij. Kost me anderhalf tot twee uur inclusief ruiten/ramen en velgen. Kan de AG SRP altijd bij de Collinite 845 op het lijstje zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
@Timm ook een goede optie. Altijd tijdelijk natuurlijk, maar dat zal ik ze mededelen vantevoren. En er zit een sealant in de srp toch? Dan zou ik bijvoorbeeld geen wax hoeven aanbrengen, kan wel natuurlijk
 
Met Srp reinig je de lak en swirls worden lichtjes gemaskeerd, alleen het laatste is tijdelijk. Er zit inderdaad een verzegeling in. Om er een paar maandjes plezier van te hebben raad ik aan om er Egp, 845 of 476s overheen te zetten.

Het zijn gewoon leuke snelle stappen waar een eigenaar enthousiast van wordt en waarbij jij in een paar uur 100eu of meer kunt verdienen.

Als men dan op den duur meer wil, kun je een lakcorrectie doen. Het is maar een idee, jij kunt dat het best inschatten.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
En we proppen deze er nog even tussendoor voor aankomend weekend.

20200529_101903.jpg
 
Mijn zwager zijn nieuwe aanwinst!
Vanavond ophalen, om 'm vanaf morgen / volgende week een full detail te geven
De Audi A1 is weer naar zijn baasje: binnenkort een verslagje ervan!
Momenteel geen tijd voor want......
inmiddels staat er sinds zondagavond een "oude bekende" op de oprit voor een full-detail in 3 dagen:
IMG_0255.JPG IMG_0265.JPG

en die is een "beetje" vies.......
Vanmorgen begonnen met het interieur; vanavond om 22.00 uur ter afsluiting van de "werkdag" de doeken in de wasmachine.
 
inmiddels staat er sinds zondagavond een "oude bekende" op de oprit voor een full-detail in 3 dagen:
129071_IMG_0255.jpg
129072_IMG_0265.jpg

Deze is na een ware metamorfose (al zeg ik het zelf) vanavond weer terug naar haar bazinnetje gebracht. Deze Lexus CT200h is van de echtgenote van een collega.
Deze collega was zo verbijstert met het eindresultaat dat meteen voor volgende week voor zijn eigen auto een full detail gepland staat: een Lexus IS.
Pffff, waar vind ik de tijd om al die show-offs te schrijven en te plaatsen..... (er moet intussen ook nog "gewoon" gewerkt worden :joy: )
 
Oh, maar het "huishouden" gaat gewoon door hoor: de wasmachine en droger draaien vannacht met de gebruikte washmitts / droogdoeken / microfiberdoeken......
De polijst- en waxpads liggen alweer te drogen na een schoonmaakbeurtje met Poorboys Pad cleaner.
Morgen de spullen weer opruimen in de detailkast.
Ook deze bezigheden horen nu eenmaal bij de hobby!
En dan te weten dat om 4:30 uur het wekkertje weer gaat voor een ochtenddienst............ik zeg: welterusten!
 
Aanvraag van m'n broertje en zijn vriendengroep; zij hebben een BMW 5 Serie Touring (uit 2001?) aangeschaft voor 2 weekjes vakantie in de Ardennen. Daarna willen ze de auto weer verkopen en moet ie dus weer even netjes gemaakt worden. Laat er nou net iemand daar een beetje verstand van hebben :rolleyes: Kijken wat ik volgende week kan doen met een goede opfrisbeurt en eventueel polijsten!
IMG-20200630-WA0008.jpgDSC_0552.JPGDSC_0547.JPGDSC_0548.JPGDSC_0546.JPGDSC_0551.JPGDSC_0550.JPGDSC_0549.JPG
 
Wat leuk dat dat in Nederland gewoon kan, een auto kopen om 2 weken me rond te rijden en dan gewoon weer door te verkopen. Hier in België moet de auto gekeurd worden voor verkoop (ongeacht hoe lang de huidige keuring nog loopt), dan moet je nog wachten op je nummerplaat of moet je die nog laten overzetten van je vorige auto, en tenslotte ben je nog een belachelijke som aan inschrijvingstaks en verzekering kwijt!
 
  • Verbluft
Reactions: LAWRENCIO_XD