• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Deze zomer staat o.a. deze op de planning voor een lichte polijstbeurt en coating.

IMG_3821.jpg


Verder nòg een Boxster (nummer 3 ondertussen) en een 911 (meer naar het najaar toe).
 
@Nick1407 ik had iets gelezen idd over afnemen met prep na 15 min. Ik weet dan niet of het iets gaat doen voor de coating en of het dan enige meerwaarde heeft ten op zichte van finishen met Menzerna en dan alles afnemen met prep. Ik ga eerst een testspot doen zowel voor compound als voor finishen en dan ga ik vergelijken. Ik begin met Menzerna 2500 op medium pad en 400 op medium pad. Dan kan ik evt nog Scholl S20 proberen op paarse pad.
Ik wil de auto 2 staps polijsten. Lak ziet er erg goed uit dus zwaarder zal niet nodig zijn en daar is trouwens ook geen tijd voor.
Finishen ga ik dan doen of met Gyeon Primer, Menzerna 3500 of Rupes wit. De testspot zal dan uitwijzen welke het gaat worden. Daar komt dan weer mijn scangrip voor goed van pas. We gaan het zien.
Ik heb nog Cancoat staan maar ook toch maar de Cancoat evo aangeschaft en een verse Cure. De Cure die ik heb staan staat er al even dus maar even verversen.
 
Primer kun je op 2 manieren verwerken:

1 - machinaal aanbrengen, 15 minuten laten drogen, afnemen met doeken, na 15 minuten de lak afnemen met Prep en daarna meteen coating aanbrengen

2 - machinaal aanbrengen, afnemen, lak 24 uur met rust laten en daarna kun je de coating aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova
De Mini hierboven gaat (voorlopig) niet door tot de schade is gemaakt. Van de week is er een hond iets te enthousiast tegen de auto op gesprongen met allerlei diepe krassen tot gevolg.

Omdat de eigenaar het lullig voor me vond omdat ik dit weekend gereserveerd had voor de Mini, kwam 'ie met z'n andere auto.

Een Mercedes Benz Marco Polo.

20220819_163826.jpg