• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waterontharder tips

Kijk eens 3 reacties omhoog....
Voordat wij overgingen tot aanschaf van de Culligan ontharder hebben wij ook eens zoiets om de waterleiding heen gehad. Of het wat gedaan heeft weten we niet, maar we weten wel dat we in de badkamer destijds geen verschil opmerkten. Dus uiteindelijk dat ding er weer uit en een echte waterontharder aangeschaft. Die heeft wel effect, bijna nooit meer kalkafzetting (wel op tijd zout bijvullen ;)
 
Die van Cordoba was er eentje met een stekker, de dingetjes die ik bedoelde hebben zelfs die niet :)
Nogmaals: ik geloof er niet in maar was benieuwd of er mensen waren die er ervaring mee hadden. Jouw ervaring spreekt al boekdelen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
@Martin Philippo Ik geloof dat de apparaatjes die ik aangaf er ook zijn op batterijen, maar die kunnen nooit veel doen, als je niet dagelijks/wekelijks batterijen wilt wisselen. Alle 'waterontharders' die je om de waterleiding doet (dus niet in aanraking komen met het water) zonder energiebron, dat heet leidingisolatie. :D
 
Als ik mijn middelbare school natuurkunde nog een beetje onthouden heb zijn alleen ijzer, nikkel en kobalt magnetisch gevoelige materialen dus een magneet zou in mijn beleving ook geen invloed mogen hebben op calcium. Dus tot zo ver de theoretische achtergronden :)
Ik vind je omschrijving van leidingisolatie wel treffend.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Maar eens een oud topic omhoog halen... wij krijgen in november / december een nieuwe badkamer en ondanks het vrijwel altijd droogmaken van de douchecabine, ontkomen wij ook niet aan de kalkvlekken. Nu krijgen we een badkamer met zwarte kranen, zwarte douchewand etc en dan dat is natuurlijk helemaal gevoelig voor kalkvlekken.
Nu wil het geval dat mijn vrouw snel last heeft van haar huid (eczeem) en ook de beide kinderen hebben snel last van irritatie op hun huid..we gebruiken b.v. ook nooit wasverzachter om deze reden en altijd hetzelfde merk wasmiddel.
Als ik alles zo lees, dan is een waterontharder echt wel aan te raden. Kun je het beste een lokale installateur aanschrijven / bellen voor een offerte of zijn er bepaalde zaken waar je goed mee in zee kunt gaan?
De installatie wil ik ook laten doen, ik kan best wat dingen in huis zelf, maar sommige zaken wil ik gewoon een stukje zekerheid / garantie hebben dat het goed gedaan wordt ;)
Sinds kort een nieuwe badkamer en een Aquastar ontharder. Ik zou het iedereen aanraden!
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Als ik mijn middelbare school natuurkunde nog een beetje onthouden heb zijn alleen ijzer, nikkel en kobalt magnetisch gevoelige materialen dus een magneet zou in mijn beleving ook geen invloed mogen hebben op calcium. Dus tot zo ver de theoretische achtergronden :)
Ik vind je omschrijving van leidingisolatie wel treffend.
M'n zwager heeft zo'n ding wat jij bedoelt. werkt voor geen meter. Nog steeds overal kalkvlekken op kranen en tegels. Troep, weggegooid geld;)
 
prijs is afhankelijk hoeveel water je verbruikt. Voor de meeste huishoudens is de SHE800 afdoende.

reken op zo’n 1100 euro incl installatie.

ieder jaar een beurtje voor je garantie a €85. en dan ook nog een zak of 3 zout per jaar.

Het plezier wat zo’n ding geeft is een veelvoud van dat bedrag waard!!
 
Beurt anders vervalt de garantie
Zou eindelijk eens verboden moeten worden.

Producten moeten gewoon aan de verwachtingen voldoen gedurende de normale levensduur
Het enige onderhoud is de zoutaanslag in de reservoirs weghalen, fluitje van een cent
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Quantoxx
Ik laat binnenkort een Aquacell installeren niet de goedkoopste maar op basis van geen onderhoudskosten, geen elektrische componenten de keuze gemaakt iets meer te betalen en hiervoor te gaan.

ik zal mijn bevindingen delen zodra hij werkt.
 
Ik heb ook zitten te twijfelen tussen de aquacell en aquastarr. Maar qua jaarlijkse kosten is over 5 jaar gezien de kosten nagenoeg gelijk. Waarbij ik de jaarlijkse beurt wel fijn vond, dat er een deskundige kijkt naar de staat van de machine, de instellingen en de kwaliteit van het water wat eruit komt. was ook weer een verschil na de eerste beurt… nog zachter water… heerlijk!
 
Onderhoud jaarlijks is prima, doe je vanaf jaar 1
Aanslag kijk ik naar als ik zout toevoeg.
Het is geen raketwetenschap, ik heb de instructie losgepeuterd
Vanaf jaar 1 de instellingen bijgesteld en zoutverbruik naar de helft
Hardheid iets boven nul en Ph in de gaten houden …
Daar zijn prima meetpapiertjes voor ….
 
  • Leuk
Reactions: bros
Die van Cordoba was er eentje met een stekker, de dingetjes die ik bedoelde hebben zelfs die niet :)
Nogmaals: ik geloof er niet in maar was benieuwd of er mensen waren die er ervaring mee hadden. Jouw ervaring spreekt al boekdelen.
Zelf heb ik ook een waterontharder staan, sinds die ook geen last meer van sporen op de auto. Dat scheelt een hoop sombere gezichten na het wassen:) Ik heb deze aangeschaft bij het bedrijf waar ik zelf de online verkoop doe ook de vraag gesteld aan mezelf met het wassen van de auto's in het achterhoofd. Hier tot een mooi apparaat gekomen, inderdaad zoals meergenoemd op het fora, zout bijvullen moet je niet vergeten:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk Pieter.... en je verkoopt ze ook of niet ?

Schermafbeelding 2021-11-17 om 09.13.08.png
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Uiteraard DetailLeo, Als je ergens positief over bent dan ben je gelijk groot aandeelhouder van de bedrijf. Je zult toch ergens moeten op een forum, net als bij marktplaats of andere plekken
 
  • Grappig
Reactions: Tim
Het is wel opvallend. En het 'soort van piramidespel' op hun website biedt ook niet echt vertrouwen.
(ik heb even via KVK de naam van de eigenaar (van de beheer bv) opgezocht, maar dat is geen Pieter).

Niettemin is het wel erg opvallend om in de eerste forumpost meteen reclame te maken voor een website/bedrijf.
 
misschien heet ik ook wel Karel.... een eerste post op een forum direct met een linkje vind ik niet zoals een forum moet werken. Maar goed ik ben geen beheerder.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Uiteraard DetailLeo, Als je ergens positief over bent dan ben je gelijk groot aandeelhouder van de bedrijf. Je zult toch ergens moeten op een forum, net als bij marktplaats of andere plekken
Je bent geen Pieter, klopt. Je bent Rogier. En Rogier werkt bij Nardis Ecommerce BV en Nardis is weer eigenaar van de wateronthardershop.

Dus, de voelsprieten van de forumleden hadden het juist: ordinaire spam.