• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waterontharder tips

kom-maar-efkes-wisselen-pietertje-wisselen.gif
 
Ik laat binnenkort een Aquacell installeren niet de goedkoopste maar op basis van geen onderhoudskosten, geen elektrische componenten de keuze gemaakt iets meer te betalen en hiervoor te gaan.

ik zal mijn bevindingen delen zodra hij werkt.
Hoe bevalt de aquacell? Hebben een erg kleine meterkast maar wellicht dat de aquacell er wel inpast.
En wat zijn de verschillen van voor de aquacell, merk je deze ook echt of valt het een beetje tegen?

Groet!
 
een waterontharder in zijn algemeenheid is een apparaat dat wanneer je hem hebt er eigenlijk geen erg meer in hebt. Ding doet zijn ding, tot dat je er op gaat letten. Mijn badkamer is altijd super schoon (geen gekke vlekken in de douch of op wanden) waterkoker is als nieuw etc. Ook bij het ramen lappen zie ik dat het streeploos opdroogt.

Dus zodra je er op gaat letten zie je het. Voor de auto zie ik ditzelfde, schuim lijkt voller te zijn, en afspoelen gaat nog makkelijker en belangrijk er blijven geen kalkresten over.

Als je mij nu de vraag zou stellen zou je hem weer aanschaffen dan is mijn antwoord 100% ja en of dit nu van model A B of C is maakt denk ik niet heel veel uit. Mijn reden om voor Aquacell te gaan is om het simpele feit dat er geen elektronische componenten in het apparaat zitten, minder kans op falen of gekke storingen.

Qua plaatsen heeft de Aquacell niet heel veel ruimte nodig, wat ik je zou adviseren is gewoon een adviseur uit te nodigen die neemt een dummy mee en kan dan gelijk kijken of het past. Kost je niks is het gelijk duidelijk.
 
Nou de kogel is door de kerk... vandaag besloten om te gaan voor de Aquastar 800 SHE Plus. Deze wordt gelijktijdig geïnstalleerd met onze nieuwe badkamer en toilet beneden, maandag 29 november gaan ze beginnen met sloopwerk om medio december klaar te zijn!

Ben heel erg benieuwd, officieel is deze tot een verbruik van 166 m3, vorig jaar zaten we op 179 m3 en dit jaar 164 m3. Nu heb ik wel begrepen dat het niet uitmaakt als je toch meer water verbruikt, je moet dan alleen meer zout toevoegen.

Hoe kun je trouwens zien dat je zout moet toevoegen? Geeft het apparaat dit aan middels een signaal of moet je gewoon regelmatig kijken?
Bij ons wordt hij in de kruipruimte geïnstalleerd, in de meterkast was er helaas geen ruimte voor..

033E36A1-2320-412B-A67B-702E07999E26.jpeg
 
Geeft het apparaat dit aan middels een signaal of moet je gewoon regelmatig kijken?
Bij ons wordt hij in de kruipruimte geïnstalleerd, in de meterkast was er helaas geen ruimte voor


Geen idee, bij Aquacell zit er een streepje op de zoutlade, kom je daaronder dan moet je zout toevoegen.
De leverancier moet dit kunnen melden toch ?

In de kruipruimte zout bijvoegen lijkt me een hele operatie elke maand te doen....
 
Nou de kruipruimte is erg toegankelijk en ik heb me laten vertellen dat je 3 a 4 keer per jaar zout moet bijvullen.. dan is het slechts een kwestie van het kruipluik omhoog tillen en daaronder staat gelijk de waterontharder
 
Water uit de heuvelrug is vrij zacht, hier twee blokken in de Aquacell om de 20 m3
Instelling heb ik wel teruggedraaid na installatie, tot net een beetje hardheid overbleef (meetpapiertje gebruikt)
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Wij hebben al meer dan 10 jaar een waterontharder (ook in de kruipruimte). Bijvullen moet ik zelf in de gaten houden en moet in ons geval zo'n 4 a 5x per jaar. Als het zout bijna op is dan kan er precies een zak van 25kg in. Overigens is zo'n volle zak van 25kg best lastig leegschudden als de opening van het zoutvat zich zo'n 20cm lager zit dan waar je zelf staat (of gaat zitten op je knieën).
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
hier de aquastart SHE1400 , ga je geen spijt van krijgen! in mijn volgende huis is dit 1 van de eerste dingen die er weer in gaat ;)