• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

bartr123 zei:
Inderdaad, temperatuur doet veel, je auto/lak is niet ineens warm als hij maar een uurtje binnen staat.
Was gisteren mooi te zien.
De ene wax is wat kritischer dan de ander, dat zeker maar dat is allemaal prima te verhelpen door na een wasbeurt even met een detailer (Spray & Wipe) de auto na te lopen.
 
bartr123 zei:
Auto binnen gezet, buitentemp. Was 3 graden, Monello, swissvax, fuzion alle gaven waxhologrammen, lak met een bouwlamp lokaal snel op temperatuur gebracht, en de waxhologrammen waren zo weg te poetsen.

Dan hebben we het nog niet eens over het aanbrengen en of afnemen hiervan.

Vergeet niet dat als je de auto van buiten naar binnen verplaatst, de lak onderhevig is aan grote temperatuursverschillen. Hierdoor zal er dauw neerslaan op de lak of zal deze vochtig aanvoelen.

Dit kan invloed hebben op de verwerking c.q. hechting van de wax aan de lak.

Immers zei je dat als je de lak opwarmt d.m.v. een bouwlamp het probleem weg is.
 
Klopt ook, we kregen een waasje op de auto. Even wrijven met een doek en weg was het, voor even dan...
 
even het stof van deze topic afblazen, ik heb afgelopen weekend mijn auto in de wax gezet (dodo juice purple haze pro) nu heb ik dus ook waxhologrammen. valt nu pas op omdat de zon zo schijnt
ik heb de auto niet nagelopen met spray en wipe of ultimate quik detailer van mequairs, wat raden jullie me aan om de hologrammen mee te verwijderen