• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

Ik heb de Eurow doeken deze keer volledig links laten liggen en alleen de PB en Cobra doeken gebruikt, zowel de lange als korte kant.

Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom er een korte kant aanzit, maar naarmate ik het meer ging gebruiken, kan ik het waarderen.

Vooral na de opmerking van Tim, je plet de wax als het ware platter. De lange kant snijdt groeven als het ware in de wax.
 
nicknameless zei:
ik weet niet wat voor magische vingers jij hebt, maar vingers blijven altijd vettig, hoe vaak of hoe goed je ze ook wast.

:roll


De beste detailers brengen de wax op met de hand. Ik noem geen namen maar je kent ze vast wel. En daarbij wax = vettig..
 
Dibbuz zei:
Vooral het nawrijven van restjes wax en polijstmiddel is de korte kan ideaal. Zo werk ik altijd.

Iedereen wil altijd de dikste doeken met de langste haren maar dat is vaak helemaal niet zo handig.


Nu weet ik ook weer waar ik het vandaan had.


Van deze website, check de omschrijving bij de Poorboys' DMMT maar eens:

DMMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.

I'm confused and so is the Carclean team... ;)
 
McShine zei:
De beste detailers brengen de wax op met de hand. Ik noem geen namen maar je kent ze vast wel. En daarbij wax = vettig..

Dat heb ik ook al geprobeerd , en dat gaat me niet goed af vanwege m'n eelt op de binnenkant van m'n hand (micromarring). De motorkap en de zijschermen zijn namelijk een keer over gespoten geweest , dus het is wat zachter.
 
McShine zei:
Nu weet ik ook weer waar ik het vandaan had.


Van deze website, check de omschrijving bij de Poorboys' DMMT maar eens:

DMMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.

I'm confused and so is the Carclean.com team... ;)
Dat is de Poorboy's verklaring. Ik heb het er over hoe ik de doeken gebruiken en dat is eerst de lange kant en daarna de korte.
 
Zo doe ik het ook altijd:

eerst met de "lange" kant en vervolgens met de "korte" kant.

Die mega-towels van pb's zijn daar idd heel handig voor(39x39cm)

gaat volgens mij ook het snelst,als je eerst de korte kant neemt ,duurt het veel langer (volgens mijn bevindingen toch):-"

Danny
 
Dat niet alleen, de korte kant neemt gewoont weinig op om het als eerste te gebruiken.
 
@Dennis Niet alleen jouw manier van werken kwam niet overeen met diegene die "Poorboy's"dan aanraadt, maar ook Tim had jouw werkwijze. Nu vind ik het allemaal zeer logisch wat er gezegd wordt, eerlijk gezegd vind ik het dan een beetje teleurstellend dat deze info dan wel overgenomen wordt in de webshop? Mag ik toch wel zeggen , hoop ik?
 
Uiteraard, die beschrijvingen staan er waarschijnlijk in vanaf het begin dat Poorboy's opgenomen werd.
We hebben helaas niet de tijd om de beschrijvingen constant na te lopen maar misschien wordt het tijd om de beschrijving aan te passen naar onze eigen ervaringen.
En ik kan toch wel zeggen dat we heel wat ervaring hebben met die doeken ;-)
 
Nadat ik vanmiddag de auto in het, overigens veels te weinig aanwezig, zonnetje had gezet en na een x aantal ben wezen kijken, lijkt het erop dat er geen waxhologrammen waarneembaar zijn.

Ik zal morgen, als de auto de hele dag in de volle zon (voor zover er sprake is van zon....) nogmaals kijken.
 
Eind goed, al goed Patrick.
Het was ook bijna niet mogelijk dat je dit probleem niet op ging lossen.
(pas je nu de tweede regel van je onderschrift weer aan?:lol )
 
nicknameless zei:
Nadat ik vanmiddag de auto in het, overigens veels te weinig aanwezig, zonnetje had gezet en na een x aantal ben wezen kijken, lijkt het erop dat er geen waxhologrammen waarneembaar zijn.

Ik zal morgen, als de auto de hele dag in de volle zon (voor zover er sprake is van zon....) nogmaals kijken.

Patrick, was het nu goed gegaan? of heb ik de conclusie gemist? :weetniet
 
Even een update dan.

Sinds ik de laatste keer de boel grondig had behandeld, heb ik de waxhologrammen niet meer gezien.

Afgelopen zondag (25-09-2011) heb ik, eigenwijs als ik ben, op de motorkap die reeds behandeld was met Dodo Juice Super Natural Hybrid, er Wolfgang Fuzion overheen gezet.

Gevolg: waxhologrammen. 8o

Ik heb een schone PB doek gebruikt, eerst de langharige kant om de meeste waxresidu te verwijderen en daarna de korte kant om de wax te 'pletten' en daarna nog een keer met een microsuede (carpro) doek eroverheen gegaan.

Voor zover ik nu kan beoordelen, zijn de waxhologrammen weg.

Conclusie (in mijn geval dan):

Óf de gehele auto behandelen met DJ SN Hybrid óf Wolfgang. Niets door elkaar, op elkaar, in elkaar of iets in die strekking gebruiken.

:ja
 
Gister aan levende lijve ondervonden dat de temperatuur van het plaatwerk een zeer belangrijke factor is voor de wax.
Auto binnen gezet, buitentemp. Was 3 graden, Monello, swissvax, fuzion alle gaven waxhologrammen, lak met een bouwlamp lokaal snel op temperatuur gebracht, en de waxhologrammen waren zo weg te poetsen.
Conclusie: omgevingstemperatuur, plaatwerk temperatuur en luchtvochtigheid spelen zeer zeker mee aan het wel of niet hebben hiervan.
Dan hebben we het nog niet eens over het aanbrengen en of afnemen hiervan.
 
Yep. Laatst nog gebruikt...


.... Op de tuintafel, douchescherm en op de afzuigkap.

:)_[]

@ Bart,

De wax had ik destijds op de zaak aangebracht in het magazijn.
De temperatuur was destijds niet zo koud als nu.