• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

SpeeDJ zei:
Jaaaa! We hebben wéér wat gevonden waarbij we Monello en Dodo kunnen afkraken! Het lijkt de anti-Wilders-campagne wel....*zucht*

Een forum is toch voor positieve en negatieve reactie's cq ervaringen ??

Uiteraard, maar dan wel op een gefundeerde en gerelativeerde manier. Als een combinatie niet werkt wil het niet zeggen dat er iets mis is met Dodo Juice, Ibrido, de Peugeot of Nicknameless zelf. ;)

SkyBuMp zei:
Bij SN Hybrid is het geen voorgeschreven regel dat je volledig moet ontvetten voor het aanbrengen van de wax. Je kunt gerust Lime Prime of de lite variant gebruiken om daarna SN Hybrid aan te brengen.

De DODO Factory deed dat onlangs met de F40 en bevestigde dat op DW. In mijn ervaring gaat dat tot nu toe ook prima.

Hey gozer, zoals je al aangeeft hebben ze middelen gebruikt die op elkaar af gestemd zijn, de LP en de LP-light zijn bedoeld om samen te werken met de Waxen van Dodo. maar het zou best kunnen dat bv de glaze's van Poorboys zouden vloeken met elkaar. dit hoefd niet altijd maar kan zich wel voor doen..waarom?? ben geen chemicus.

al met al blijft het vervelend voor de gebruiker als je niet het resultaat behaald dat je voor ogen hebt..( spreek uit ervaring met me vorige auto die niet kras vrij te krijgen was)

Pat, cleanen en ontvetten..en dan puur aanbrengen zonder layeren of toppen, dan kijken wat het doet..alles uitsluiten!!

Ik had in post #18 een aantal redenen opgeschreven die kunnen leiden tot wax hologrammen, waaronder deze:
- auto na het waxen en afnemen in de warme zon gezet, waardoor de nog niet 100% gecurede wax weer 'geactiveerd' wordt en gaat 'zweten'.
Ik lees hierboven:
nicknameless zei:
...
Nadat ik thuis ben gekomen, heeft de auto in de volle zon gestaan. Hierin bleven de waxhologrammen weer zichtbaar.
...

Ik denk dat het in de volle zon zetten een reden kan zijn voor het weer gaan zweten van de wax. Er zijn nog een aantal redenen, dus het blijft lastig om de exacte oorzaak te vinden. Het kan ook een combo zijn natuurlijk van diverse oorzaken.

Tussen het aanbrengen en het in de volle zon zetten van de auto heeft minstens 4 uur tussen gezeten.

- aanbrengen
- curen 15 minuten overdekte ruimte
- afnemen
- spullen opruimen, praatje gemaakt, peukie roken
- stukje rijden
- bij wasbox aangerkomen bij SkyBump
- kletsen met SkyBump
- auto afgespoten met koud 'vlekvrij' water
- naar huis gereden
- banden behandeld met dressing.

Dan kan het zijn dat die 4 uur niet genoeg geweest is om de wax helemaal te laten curen.

Bij Red Mist wordt er afgeraden om deze op een verse waxlaag te zetten, omdat de oplosmiddelen in Red Mist deze waxlaag kunnen oplossen. Alleen een 100% goed gecurede wax is er tegen bestand; er wordt dan ook vaak aangeraden om de wax 12-24 uur met rust te laten. Na 4 uren hoeft een wax dus niet volledig gecured te zijn, waardoor je na blootstelling in de volle zon wax hologrammen kan krijgen.

T-u-r-t-l-e W-a-x-! das gebruiksvriendelijk toch? kan niet fout gaan!
:lol :lol

Tja al die adviezen lijken me hier ene beetje overbodig, dunner aanbrengen goed laten curen ed...

Als iemand weet hoe detailen werkt is het volgens mij wel Patrick :p
Benieuwd hoe het afloopt! anders zeker weten geen ibrido of SN waxen hier!

@Dennis1221: Beetje suffe constatering aan het einde.
Omdat Patrick het niet voor elkaar krijgt op die auto ( overheen gelezen of nu ook op andere lak geprobeerd ? ( en dan alsnog )), dan komt er bij jou de ibrido of hybrid niet meer over de drempel?
Zou zelf eerder vasthouden aan alle positieve ervaringen ( zeker met de hybrid omdat die ook over de grens wordt gebruikt ) dan aan deze ene misser.

@Nicknameless + @Skybump: kijk eens of je van potjes kan wisselen .... klinkt gek maar dan is 'het ligt aan dit ene pot' ook uit de wereld geholpen
( hoe klein de kans ook is dat jij nét die 2 mindere potjes in handen hebt gekregen ) >>>Dennis op zijn auto met jouw potjes en vice versa.

Ligt niet aan de potjes, Patrick heeft een pot uit de zelfde "eerste serie" als die ik heb gekocht. Destijds die op het dodo forum aangeboden werden door Dom.

GMToyota zei:
Dan kan het zijn dat die 4 uur niet genoeg geweest is om de wax helemaal te laten curen.

Bij Red Mist wordt er afgeraden om deze op een verse waxlaag te zetten, omdat de oplosmiddelen in Red Mist deze waxlaag kunnen oplossen. Alleen een 100% goed gecurede wax is er tegen bestand; er wordt dan ook vaak aangeraden om de wax 12-24 uur met rust te laten. Na 4 uren hoeft een wax dus niet volledig gecured te zijn, waardoor je na blootstelling in de volle zon wax hologrammen kan krijgen.

Bij Red Mist is het mij ook opgevallen maar dan bij een wax die er 2weken opzat dus gewoon na het wassen aangebracht.
Je zou dus hieruit een conclusie kunnen trekken dat deze de wax alsnog heeft aangetast door zijn oplosmiddelen?

Ik durf dat niet te zeggen. Hier is een interessante discussie (met plaatjes ;) ) over het effect van spray sealants op waxen: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=126917

De ene helft zegt dat de oplosmiddelen geen kwaad kunnen, mits de wax volledig gecured is. De andere helft denkt dat een spray sealant altijd wel in meer of mindere mate de wax laag aantast. (Ik heb er te weinig verstand van om een kant te kiezen).

Maar goed. sorry voor het off topic gaan. Beter is het om dit op te pakken in een ander draadje, dan hier verder te gaan en afwijken van het onderwerp: Wax Hologrammen.

Ik had bij mijn eerste gebruik van de Ibridio op de motorkap van de Astra ook dit probleem. Dun aangebracht, laten curen, swipetest en uitpoeten. Na 2 uurtjes nog nagelopen met een suède doek. Zag er allemaal prima uit, totdat......de wagen lekker in het zonnetje stond......hologrammen :-(
Heb deze nog weg proberen te poetsen maar dit werkte niet helemaal.
Heb het er maar bij gelaten omdat ik toch op korte termijn een full-detail moest uitvoeren.
Toch, een week later de kap geclayed, rondje Monello en daarna de Ibridio.......niets geen hologrammen te bekennen.
Bij de eerste keer stond de kap nog recent in de wax (Mothers). Denk toch dat het probleem het layeren is geweest.

Enne, de Ibridio bewijst zich momenteel prima.

Greetz Rob aka Vadebo

Patrick was gisteren bij Carclean.com, even naar kunnen kijken in de zon en de hologrammen weg kunnen werken met een Deluxe Mega Towel (met de korte kant).
Helaas was de zon daarna ook gelijk weg dus nog geen update of het nu weg blijft. Hopenlijk vandaag wel.

Dibbuz zei:
weg kunnen werken met een Deluxe Mega Towel (met de korte kant).
.

Toch nog even hierop inhaken vanwege persoonlijke interesse. Mij is verteld geworden bij een wax te kiezen voor de kant met de lange vezels? De korte zou voor polishes zijn?:weetniet