• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

Tim zei:
Het probleem met gevoelige oppervlakken is dat de mirovezel snijdt in het oppervlak. Een microsuede plet meer dan dat het snijdt. Nadeel is dat het minder absorptiecapaciteit heeft.

Even terug komend op bovenstaande:

of je nou een (langharige) doek gebruikt die in de lak snijdt of een kortharige suede doek die de boel plet, het feit blijft dat de wax alsnog gaat 'zweten'

- te dik opgebracht.
nee, gewoon 1 dunne egale laag. 1 likje uit de pot en dan de gehele motorkap

- te kort laten curen.
45 minuten curen is nou niet echt kort te noemen.

- niet goed genoeg afgenomen.
4 tot 5 doeken om de wax af te nemen lijkt mij meer dan voldoende. De auto is naderhand naar buiten gegaan om te inspecteren en ik heb daar nog eens de auto nagelopen op vergeten plekjes.

- auto na het waxen en afnemen in de warme zon gezet, waardoor de nog niet 100% gecurede wax weer 'geactiveerd' wordt en gaat 'zweten'.
De auto is nadat deze helemaal klaar was, pas naar buiten gegaan. Tussen de wax aanbrengen en naar buiten gaan heeft nog ruim 3,5 uur tussen gezeten.

- te snel een 2de laag opgebracht.
1 laag was voldoende aangezien ik 3 weken geleden nog een laagje Fuzion had aangebracht.

Ik meen mij te herinneren dat Dennis en Adrie destijds een Audi A4 cabriolet (donkerblauw) hadden gedaan. Hierop is (machinaal) de Collinite 845 aangebracht.
Dennis had ook de grootste moeite met de waxhologrammen. Die liep vloekend en tierend door het pand heen. :-d

Dus aan mij ligt het niet w^^w

Juffer1 zei:
...
Desalniettemin kan ik mij Patrick's reactie erg goed voorstellen, je hebt het hier over "2 top of the line" producten en daar verwacht je dit eigenlijk niet bij... (alhoewel we nog maar moeten zien uit te vogelen waar het probleem nu echt ligt).
...

Ik denk dat het eigenlijk "wax eigen" is en dat je dit door diverse factoren niet altijd kan voorkomen, omdat een wax nou eenmaal een wax is. In de handleiding van de Swissvax waxen wordt ook aangeraden om na een aantal uren nogmaals af te nemen. Bij Zymol exact hetzelfde, of het nou gaat om Carbon van 60 euro of Royale van 9500 euro.

Instructies Zymol Royale:
1. Put a very small amount of glaze into the4 palm of your hand. Use the warmth of your hands to melt the carnauba. With your hands gently apply the glaze in a light even pattern over no more that 2 or 3 square feet of the painted surface.
2. Let Royale stand for up to 10 minutes.
3. Using moderate to heavy pressure, wipe very slowly with a zymol microwipe (folded once) to a brilliant lustre before the wax is totally dry.
4: Wait 3-4 hours, then lightly buff the paint again to a perfect shine.

http://www.premierbodyshops.co.uk/zymol/feeding/Royaleglaze.htm

Tsja.. SV Crystal Rock en Z Royale kunnen dus ook wax hologrammen geven. prut waxen. ;)

Dit verhaal wel eens gelezen?

Supernatural ... the Missing Manual!

http://dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=1869

Gaat over de gewone SN, maar zal hoogstwaarschijnlijk ook van toepassing zijn op de wassen waar je deze problemen mee hebt.

Echt heel raar verhaal! Ik heb nu op diverse auto's Supernatural Hybrid aangebracht zonder nazweten / hologrammen.

Binnenkort even samen doen Patrick ?

SkyBuMp zei:
Echt heel raar verhaal! Ik heb nu op diverse auto's Supernatural Hybrid aangebracht zonder nazweten / hologrammen.

Binnenkort even samen doen Patrick ?

Het klinkt wel logisch, het ijskoude gedeelte zorgt voor een snellere buffing van de wax waardoor hij sneller 'uitzweet'

Euh verkeerde quote gebruikt zeker?!.. Ik heb de waxlaag niet opgebuft met koud water....

In elk geval zou het kunnen helpen om dit "probleem" op te lossen.

Wat is een snellere buffing? In het Engelse verhaal staat juist dat het koude water het curingproces kan versnellen. 'Curing' is iets anders dan 'buffing'. :-p

SkyBuMp zei:
Euh verkeerde quote gebruikt zeker?!.. Ik heb de waxlaag niet opgebuft met koud water....

In elk geval zou het kunnen helpen om dit "probleem" op te lossen.

Ik reageerde op die link die hierboven geplaatst werd :D

En ik bedoelde ook curing, excuses, ik haal de termen nog wel eens door elkaar :-" groentje hier :P