Tim zei:Het probleem met gevoelige oppervlakken is dat de mirovezel snijdt in het oppervlak. Een microsuede plet meer dan dat het snijdt. Nadeel is dat het minder absorptiecapaciteit heeft.
Even terug komend op bovenstaande:
of je nou een (langharige) doek gebruikt die in de lak snijdt of een kortharige suede doek die de boel plet, het feit blijft dat de wax alsnog gaat 'zweten'
nee, gewoon 1 dunne egale laag. 1 likje uit de pot en dan de gehele motorkap- te dik opgebracht.
45 minuten curen is nou niet echt kort te noemen.- te kort laten curen.
4 tot 5 doeken om de wax af te nemen lijkt mij meer dan voldoende. De auto is naderhand naar buiten gegaan om te inspecteren en ik heb daar nog eens de auto nagelopen op vergeten plekjes.- niet goed genoeg afgenomen.
De auto is nadat deze helemaal klaar was, pas naar buiten gegaan. Tussen de wax aanbrengen en naar buiten gaan heeft nog ruim 3,5 uur tussen gezeten.- auto na het waxen en afnemen in de warme zon gezet, waardoor de nog niet 100% gecurede wax weer 'geactiveerd' wordt en gaat 'zweten'.
1 laag was voldoende aangezien ik 3 weken geleden nog een laagje Fuzion had aangebracht.- te snel een 2de laag opgebracht.
Ik meen mij te herinneren dat Dennis en Adrie destijds een Audi A4 cabriolet (donkerblauw) hadden gedaan. Hierop is (machinaal) de Collinite 845 aangebracht.
Dennis had ook de grootste moeite met de waxhologrammen. Die liep vloekend en tierend door het pand heen.
Dus aan mij ligt het niet w^^w