• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

Vanmiddag bezig geweest, wederom, met de DJ SN wax.

7ea9b3b5.webp

De instructies 100 miljoen miljard keer gelezen....

bb98c6b9.webp

932c1151.webp

Na het meedere malen uitbuffen, zowel met een gewone als suede doek

57a9e78e.webp

65cae738.webp

Nadat ik thuis ben gekomen, heeft de auto in de volle zon gestaan. Hierin bleven de waxhologrammen weer zichtbaar.
Nogmaals met ijskoud water aan de gang gegaan en afgenomen met een suede doek, blijft een drama... ]-0

Ik kap ermee, ik gooi de handdoek in de ring, ik hoef die Dodo en Monello meuk niet meer. In die zin, ik gebruik het niet meer. }:)w

Dat je waxen dun moet aanbrengen is bekend (hier dan), maar na tig keer afnemen moet het "teveel" toch wel eens weg zijn lijkt me.

Getverdemme Patrick, wasdanou toch?
Een oplossing kan ik je niet bieden, maar er moet toch een manier zijn om die wax hologram vrij op jouw (of welke andere auto dan ook) aan te brengen.
Ben erg benieuwd of er iemand (forumlid of carcleancrew) een oplossing kan bieden.

ik wil me toch ff moeien hierin, wat ik lees en zie..maar zeker mis is de prep. je geeft aan dat je de Fuzion als 1e had aan gebracht, en na een paar maanden de andere..ik ben van mening dat sommige waxen/ sealents ervoor zorgen dat andere waxen niet kunnen werken. simpelweg omdat de andere wax/sealent deze afstoot.

mijn advies voordat je weer gaat smeren, laag over laag, dat je eens je gehele auto ontvet, paintcleant en dan geen glaze gebruikt. en dan een v/d waxen en niet diverse na elkaar..

succes ;)

Ik zal je advies eens meenemen in de volgende polijst sessie Cees. :-)^

Het rare is dat ik met geen een andere wax problemen heb als ik deze layer. :weetniet

En geloof mij, de meest rare combinaties heb ik al gedaan. :-d

Alleen de SN Hybrid en Monello geven tot op heden problemen.

Fuzion, geen probleem
SN 2.0, geen probleem
DJ Purple haze, geen probleem
Menzerna Power Lock Sealant, geen probleem
Wolfgang DGPS, geen probleem
Meguiars M16, geen probleem
PB Natty's blue liquid, geen probleem

En zo zijn er nog een tal van waxen/sealants die geen problemen geven :weetniet

Maar goed, ik wil de Dodo en Monello niet tot de grond afkraken, maar erg blij wordt ik er momenteel niet van.

Een wax dient mij te dienen, niet andersom... :o)

Aha, layer je? Onze wax is niet bedoeld om over andere producten te layeren. Ibrido kan wel over zichzelf heen gelayerd worden, maar andere producten raden wij af.

Ibrido is polijsten / cleaneren, afnemen / ontvetten en Ibrido aanbrengen. SN Hybrid is qua toepassing op dezelfde manier bedoeld, omdat deze als langhoudende basis moet dienen, niets anders eronder dus.

Over de Ibrido kan weer wel een andere pure wax naar keuze.

Dat vind ik wel opvallend. Waarom zou je Ibrido dan niet op een ander produkt layeren?
Omdat het meer richting sealant gaat dan wax? Net als de SN Hybrid?
Wel gek dat je daar bij Fuzion niet van zulke verhalen over leest.

Ik heb overigens Ibrido op mijn Focus zitten en nergens last van. Of het moet zijn dat het (mij)
niet opvalt op mijn lak. Zit zelfs nog White Diamond onder.

Tim zei:
Aha, layer je? Onze wax is niet bedoeld om over andere producten te layeren. Ibrido kan wel over zichzelf heen gelayerd worden, maar andere producten raden wij af.

Ibrido kost wat, maar je verdient het dus weer terug, doordat je geen Glaze of Sealant aan mag brengen...

Verder een leerzaam topic en wens Patrick veel sterkte toe.

Tim zei:
Ibrido is polijsten / cleaneren, afnemen / ontvetten en Ibrido aanbrengen. SN Hybrid is qua toepassing op dezelfde manier bedoeld, omdat deze als langhoudende basis moet dienen, niets anders eronder dus.

Over de Ibrido kan weer wel een andere pure wax naar keuze.
Bij SN Hybrid is het geen voorgeschreven regel dat je volledig moet ontvetten voor het aanbrengen van de wax. Je kunt gerust Lime Prime of de lite variant gebruiken om daarna SN Hybrid aan te brengen.

De DODO Factory deed dat onlangs met de F40 en bevestigde dat op DW. In mijn ervaring gaat dat tot nu toe ook prima.

Dat klopt, het kan wellicht wel, maar zo is Ibrido in ieder geval niet ontworpen. SN Hybrid Kan wellicht over een glaze, maar is bedoeld als duurzame basislaag en niet over een andere sealant of wax.

Ibrido kan eventueel wel met een glaze, maar zo is het niet bedacht.

Eind vorig jaar schreef Mike Philips nog een stukje over bonding / strippen / glazen / ipa: KLIK
Misschien interessant leesvoer voor allen :weetniet Als aangegeven wordt om beter niet te doen, dan denk ik dat dit je handvat moet zijn.
Tuurlijk ruimte voor een experiment, maar als niet lukken gaat dan heb je soms gewoon pech toch

Een product moet je in eerste instantie gebruiken zoals de fabrikant het aan heeft gegeven. Je kan het anders doen, maar dan moet je niet zeggen dat iets een slecht product is als het dan ineens niet doet wat je er van verwacht. :no

stimpy68 zei:
Een product moet je in eerste instantie gebruiken zoals de fabrikant het aan heeft gegeven. :no

Dan wil je niet weten wat er in de handleiding van mijn auto staat over het hoe te onderhouden van de autolak.......

Maar goed, Patrick opnieuw proberen dus, deze keer zonder glaze. (Ikzelf gebruik trouwens bijna nooit glazes, aangezien de lak toch al hoogglans gepolijst is, en je dezelfde diepte ook met een sealant kunt bereiken)

Jaaaa! We hebben wéér wat gevonden waarbij we Monello en Dodo kunnen afkraken! Het lijkt de anti-Wilders-campagne wel....*zucht*

Tim zei:
Volgens mij was bij Patrick een glaze niet het probleem, maar eerst een onderliggende LSP (Fuzion?)

Nu ben ik die term al meerdere malen tegengekomen, maar waarvoor staat LSP?:weetniet