Allereerst even zeggen dat nadat ik bij Dennis ben geweest, de waxhologrammen nagenoeg weg zijn. Let wel, nagenoeg, dus niet alles. Voor mij was dit nog niet voldoende, vandaar deze update.
Oke, tijd voor een update.
Ik heb vandaag de gehele auto gepolijst om alle waxhologrammen te verwijderen en te beginnen met een schone lei, euhhh auto
- D/A + witte pad + 3M 09376 licht blauwe dop
- D/A + zwarte pad + Menzerna Final Finish
- IPA wipe down, zwaarder dan 1:1 oplossing, denk zelf een 70/30 oplossing.
- D/A + zwarte pad + Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer
- Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
:! Let op :!
Ik heb alle stappen gedaan op de motorkap behalve de sealant en Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer.
Waarom niet zou je zeggen?
Puur om het feit dat ik nógmaals de Dodo Juice SN Hybrid wax wilde proberen. Deze heb ik op een zo schoon en voor geprepareerd oppervlak aangebracht, dus zónder glaze of ander product.
Om alle smoezen, fantasie oplossingen, losse opmerkingen of andere uitwassen van dat soort strekking te voorkomen, heb ik flinke voorzorgsmaatregelen genomen.
Alle doeken gewassen, allereerst laten weken in een flinke dosis schoonmaakazijn en daarna gewassen met een micro restore concentrate.
Helaas kunnen we niet allemaal beschikken over een gecontroleerde ruimte zoals Diventa Bella, maar ik heb m'n best gedaan om alle problemen te voorkomen.
Auto staat binnen, uit de zon, uit de regen, beschut tegen wind enz. enz. enz.
Temperatuur van de lak: check, gewoon normale kamertemperatuur; 22,5 graden.
Luchtvochtigheid: check, normale waarde; 45%. Tussen de 40 en 60% is normaal
Om er voor te zorgen dat vettige vingers of andere lichaams sappen op de lak zouden komen, heb ik chirurgen handschoentjes aangehad, 2 over elkaar. Better safe than sorry.
Water temperatuur: check, gewoon op kamertemperatuur; 21,5 graden. De fles heb ik naderhand in de vriezer gezet om af te koelen. Helaas geen foto van, temperatuur van de fles; 3 graden.
Nadat ik de lak had gepolijst en een volledige IPA wipe down had gegeven, heb ik de lak nog even laten 'ademen' zodat restanten alcohol kunnen verdampen.
Ik heb op aanraden van SkyBump de SN Hybrid aangebracht met een DJ fingermitt, zo dun als mogelijk aangebracht. Bij de eerste aanzet voelt het contact tussen de mitt (met de SN Hybrid) een beetje stroef aan, maar glijdt wel gemakkelijk. Je merkt gelijk als je al een reeds eerder behandeld deel raakt, dit glijdt nóg makkelijker.
Nadat ik de gehele motorkap had behandeld, ben ik verder gegaan met de rest van de auto, d.w.z. machinaal de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer aangebracht.
Toen ik hiermee klaar was, heeft de SN Hybrid lang genoeg gecured om afgenomen te worden. Dit gedaan met 2 schone PB doeken. Eerst met de lange vezelkant, nadien met de korte vezelkant.
Toen dat alles was gedaan, heb ik de rest van de auto behandeld met de Wolfgang DGPS. Deze heb ik machinaal verwerkt. Na 15 minuten het residu afgenomen met een 6-tal doeken, steeds eerst de langharige kant, naderhand de korte kant.
De auto staat op dit moment binnen en heeft nu genoeg tijd en de mogelijkheid om flink te curen.
Ik zal morgen weer verder gaan, de motorkap sprayen met ijskoud water zodat de SN Hybrid nóg beter kan binden aan de lak en de rest van de lak toppen met Wolfgang Fuzion.
Ik hou jullie op de hoogte.