• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax hologrammen. Update pagina 3

McShine zei:
Toch nog even hierop inhaken vanwege persoonlijke interesse. Mij is verteld geworden bij een wax te kiezen voor de kant met de lange vezels? De korte zou voor polishes zijn?:weetniet

Nee hoor, de lange kant is bedoeld voor de afname van het grootste deel en de korte kant voor het na wrijven en het opwrijven van oppervlakken.
 
Vooral het nawrijven van restjes wax en polijstmiddel is de korte kan ideaal. Zo werk ik altijd.

Iedereen wil altijd de dikste doeken met de langste haren maar dat is vaak helemaal niet zo handig.
 
Tim zei:
Nee hoor, de lange kant is bedoeld voor de afname van het grootste deel en de korte kant voor het na wrijven en het opwrijven van oppervlakken.

Hmm ook weer wat bij geleerd , ik deed het steeds andersom . :schaam
 
Vanmiddag even gekeken bij het weinige zonnetje wat er was, op het eerste gezicht lijkt het wel of 90% weg is.

Ik durf er nu geen doek overheen te halen aangezien de auto erg vies is na een flink stuk rijden (zit momenteel in Amersfoort -> vakantie)

Zodra ik terug ben, zal ik de auto eens wassen en verder inspecteren.
 
Allereerst even zeggen dat nadat ik bij Dennis ben geweest, de waxhologrammen nagenoeg weg zijn. Let wel, nagenoeg, dus niet alles. Voor mij was dit nog niet voldoende, vandaar deze update.

Oke, tijd voor een update.

Ik heb vandaag de gehele auto gepolijst om alle waxhologrammen te verwijderen en te beginnen met een schone lei, euhhh auto :-d

- D/A + witte pad + 3M 09376 licht blauwe dop
- D/A + zwarte pad + Menzerna Final Finish
- IPA wipe down, zwaarder dan 1:1 oplossing, denk zelf een 70/30 oplossing.
- D/A + zwarte pad + Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer
- Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant

:! Let op :!

Ik heb alle stappen gedaan op de motorkap behalve de sealant en Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer.

Waarom niet zou je zeggen?

Puur om het feit dat ik nógmaals de Dodo Juice SN Hybrid wax wilde proberen. Deze heb ik op een zo schoon en voor geprepareerd oppervlak aangebracht, dus zónder glaze of ander product.

Om alle smoezen, fantasie oplossingen, losse opmerkingen of andere uitwassen van dat soort strekking te voorkomen, heb ik flinke voorzorgsmaatregelen genomen.

Alle doeken gewassen, allereerst laten weken in een flinke dosis schoonmaakazijn en daarna gewassen met een micro restore concentrate.

Helaas kunnen we niet allemaal beschikken over een gecontroleerde ruimte zoals Diventa Bella, maar ik heb m'n best gedaan om alle problemen te voorkomen.

Auto staat binnen, uit de zon, uit de regen, beschut tegen wind enz. enz. enz.

Temperatuur van de lak: check, gewoon normale kamertemperatuur; 22,5 graden.
81118998.webp


Luchtvochtigheid: check, normale waarde; 45%. Tussen de 40 en 60% is normaal
2ee1792b.webp


Om er voor te zorgen dat vettige vingers of andere lichaams sappen op de lak zouden komen, heb ik chirurgen handschoentjes aangehad, 2 over elkaar. Better safe than sorry.
2afc333e.webp


Water temperatuur: check, gewoon op kamertemperatuur; 21,5 graden. De fles heb ik naderhand in de vriezer gezet om af te koelen. Helaas geen foto van, temperatuur van de fles; 3 graden.
5c41e0c0.webp


Nadat ik de lak had gepolijst en een volledige IPA wipe down had gegeven, heb ik de lak nog even laten 'ademen' zodat restanten alcohol kunnen verdampen.

Ik heb op aanraden van SkyBump de SN Hybrid aangebracht met een DJ fingermitt, zo dun als mogelijk aangebracht. Bij de eerste aanzet voelt het contact tussen de mitt (met de SN Hybrid) een beetje stroef aan, maar glijdt wel gemakkelijk. Je merkt gelijk als je al een reeds eerder behandeld deel raakt, dit glijdt nóg makkelijker.

Nadat ik de gehele motorkap had behandeld, ben ik verder gegaan met de rest van de auto, d.w.z. machinaal de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer aangebracht.
Toen ik hiermee klaar was, heeft de SN Hybrid lang genoeg gecured om afgenomen te worden. Dit gedaan met 2 schone PB doeken. Eerst met de lange vezelkant, nadien met de korte vezelkant.

Toen dat alles was gedaan, heb ik de rest van de auto behandeld met de Wolfgang DGPS. Deze heb ik machinaal verwerkt. Na 15 minuten het residu afgenomen met een 6-tal doeken, steeds eerst de langharige kant, naderhand de korte kant.

De auto staat op dit moment binnen en heeft nu genoeg tijd en de mogelijkheid om flink te curen.
75a5aac9.webp


Ik zal morgen weer verder gaan, de motorkap sprayen met ijskoud water zodat de SN Hybrid nóg beter kan binden aan de lak en de rest van de lak toppen met Wolfgang Fuzion.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Kijk dat is een hele nette test zo! Ben reuze benieuwd tevens.

Trouwens waar is je buitenspiegel?
 
De buitenspiegels had ik gedemonteerd, zo kom ik er ook onder. Normaal gesproken kom je er met een D/A of rotary net niet onder.
Evenals de achterlichten, kentekenplaten, antenne en nog wat demontabele dingen tijdelijk weggehaald om ook eens erachter te detailen. ;)
 
patrick.....draaf je nu niet een beetje door?

Heb een item gevonden wat misschien nog ontbreekt in je collectie?
200px-Zwangsjacke_Leinen01_2002-01-09.webp


Cheersx-]
 
Geweldig Patrick! Ik lig echt helemaal in een deuk hoe supergaaf jij dit aanpakt; chapeau kerel!

Elke veronderstelling is nu onderuit gehaald, elke vergezochte theorie bij voorbaat afgefikt. Het enige wat jij nog niet hebt afgedekt is de invloed die zeelucht en het aantal lumen in de lampen kan hebben op het eindresultaat ]d~^

Ben zo benieuwd!
 
@ Tinus,

goed idee. Ik zal morgen een paar ventilatiekanonnen neerzetten, vers zuurstof uit Zwitserland laten overkomen en alle lichten uit doen.

Detailen in het donker, wordt een uitdaging

:lol
 
Om er voor te zorgen dat vettige vingers of andere lichaams sappen op de lak zouden komen, heb ik chirurgen handschoentjes aangehad, 2 over elkaar. Better safe than sorry

Je had ze ook gewoon even kunnen wassen....:roll
 
bartr123 zei:
Mijn vraag,hoe bevalt de lichtblauwe dop?

Goed. Al lijkt het erop dat de combinatie witte pad + de 3M micromarring geeft en de combinatie witte pad + mezzo niet :weetniet

Ik weet niet zo goed met welk product de 3M te vergelijken is en wat de cuttingfactor van de lichtblauwe dop is.

@ McShine,

ik weet niet wat voor magische vingers jij hebt, maar vingers blijven altijd vettig, hoe vaak of hoe goed je ze ook wast.

:roll
 
nicknameless zei:
Allereerst even zeggen dat nadat ik bij Dennis ben geweest, de waxhologrammen nagenoeg weg zijn. Let wel, nagenoeg, dus niet alles. Voor mij was dit nog niet voldoende, vandaar deze update.
Je wagen was ook vrij goor en even voorzichtig afgenomen met Spray & Wipe.
Ik wou geen extra swirls maken met het nawrijven dus als ik wat meer druk kon zetten.

Ook hadden we erg weinig tijd voordat de zon weg wax. Ik ben er van overtuigd dat je bij goed nawrijven met een Deluxe Mega Towel de boek strak had gekregen.,
 
Ik heb van de week 2 CarPro Suede Microfiber - 40x40cm doeken meegenomen, die zal ik morgen nog eens over de lak heen halen. Kijken of dat nog wat uitmaakt.
 
Mijn ervaring is dat je een wax het beste na kan wrijven met de korte kant van een Poorboy's (of gelijke doek).
Suede eerlijk gezegd nooit geprobeerd i.c.m. wax. Wel dat een lange vezel soms lastig kan zijn.

Paar keer de Eurow doeken geprobeerd maar dat werkt bij mij echt waardeloos. Slechte opnamen en inderdaad vegen zoals jij die ook had.

Voor Quick Detailers e.d. zijn ze dan weer prima.