• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax laten smelten??

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
ik heb hier een potje natty's red, alleen in het midden zit een kuiltje zeg maar en een hoop wax zit nog aan de zijkant van de pot, nu wil ik de wax laten smelten zodat alles weer mooi verdeelt ligt in het potje, kan dit ? of heeft dit negatief effect op de wax? en hoe doe ik dit het beste??
 
dit onderwerp is nog niet zo lang geleden behandeld. Volgens dat topic is het niet schadelijk. Je kan het potje wax au bain marie verwarmen totdat de wax gesmolten is. Daarna wachten tot het weer gestold is en klaar is kees, of in dit geval bassochist. Succes ermee.
 
Heb je al eens geprobeerd om natty's met de vingers/hand in te wrijven. Ik gebruik een nitril handschoen (zo'n blauwe die ze in het ziekenhuis hebben). Door de warmte van je vingers wordt de wax zacht en laat zich makkelijk inwrijven. En zo kom je dus ook aan de zijkanten van het potje...
Of ben ik de enige die met de vingers de auto in de wax zet?
 
Danielle zei:
Of ben ik de enige die met de vingers de auto in de wax zet?


Niet zo vreemd hoor. Doe ik ook regelmatig. Met de vinger de zijkanten "afschrapen".
Vervolgens met mijn vinger gelijkmatig over de pad verdelen. Werkt prima.
 
Maar volgens mij gebruikt Danielle helemaal geen pad, dus echt met de vingers de wax op de auto aanbrengen.
Ik heb het al eerder gezien hoor, dus je hoeft je niet te schamen... :D
 
nou het is gelukt.

en ik heb ook geprobeert om de wagen met de hand in de wax te zetten, maar dan is het verbuik hoger, en de laag is dikker en dat is bij denatty's niet handig heb ik wel gemerkt, met een pad is het gewoon wat gelijkmatiger te verdelen.
 
Danielle zei:
Heb je al eens geprobeerd om natty's met de vingers/hand in te wrijven. Ik gebruik een nitril handschoen (zo'n blauwe die ze in het ziekenhuis hebben). Door de warmte van je vingers wordt de wax zacht en laat zich makkelijk inwrijven. En zo kom je dus ook aan de zijkanten van het potje...
Of ben ik de enige die met de vingers de auto in de wax zet?

Nee je bent zeker niet de enige. Als ik Rubbish Boy´s Original Edition aanbreng doe ik dit atijd met mn blote handen. Die wax is zo kneiterhard dat dat de enige manier is die (redelijk) gemakkelijk gaat.
 
@ bassochist

Het verbruik mag dan wel wat hoger zijn (dan kan ik weer lekker nieuwe kopen...), maar ik vind het prettig werken, het ligt er ook aan hoe de buitentemperatuur is. 's Winters bewaar ik mijn wax binnenshuis trouwens.