• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax resten op kunstof

De harde nylon bortel komt toch goed in de poriën en groeven waardoor je de waxresten er toch uit borsteld?
 
Zelfs met APC en de Triple Duty van Meguiar's kreeg ik het niet weg en dat is toch een aardig hard borsteltje.
 
Als eenmaal gelukt is om weg te krijgen dan denk ik dat het sealen middels de dodo de enige goede oplossing is voor een langere tijd.
In elk geval blijft het goed schoonmaken de hamvraag, en zodoende keer ik even terug naar de TS >>> inmiddels met iets geprobeerd, en zo ja wat zijn de resultaten ?
 
Ook ik heb nog flinke witte resten op de bumperdelen zitten van de Qashqai (echt onbenullig grote vegen...:eek: . Deze zijn nog van de NISSAN dealer die de auto vóór aflevering erg slordig heeft (laten) poetsen. Toen ik vanmiddag de auto weer brandschoon had gemaakt vielen ze weer enorm op. Ik heb vakantie en wil morgen de resten proberen te verwijderen (niet verdoezelen). Ik ben van plan om dat met een tandenborstel met PB Trim Restorer te doen. Kan dat? Is dit verwijderen of verdoezelen?
 
@ Fouke,

de methode die je nu wilt gaan doen, is verdoezelen.

Je moet de bron aanpakken.

De trims ontvetten met APC in een sterker verhouding. (naar gelang de vervuiling)
daarna de trims behandelen met bijvoorbeeld Trim Restorer.

Pindakaas schijnt ook goed te werken. Ik denk dat alleen de blikken van omstanders op 8o staan als je ermee aan de slag gaat.

:D
 
Net wat Nick zegt bv afplakken en zorgen dat het er niet opkomt:D


pure alcohol met water ?
Last touch ?
Final inspection ?


Idd Dennis het triple borsteltje helpt helaas niet, is meer voor resten wax, polijstmiddel in kiertjes en polijststof in de kunststof raamgeleiders
daar is hij handig voor maar een gewone Gamma kwast is makkelijker
 
hier in het weekend de fuccus nog eens zwarte randjes gegeven,
was toevallig ook langs de action geweest voor de wonder sponjes(allemaal toevallig toch? :p )
en mezelf hier eens even mee bezig gehouden met apc 1/4 oplossing(pb's)....
wat schrok ik me rot toen het opdroogde .....men trims waren niet echt in slechte staat maar ze konden net iets beter maar nu ineens waren ze helemaal grijs/uitgetrokken :broken_heart: dus als je er iets uit wil krijgen= melanine spons+apc+tandenborstel/nagelborsteltje

heb ze daarna lekker 4 keer op 6uur tijd(zonder afvegen,dus royaal opbrengen, laten zitten dat het echt in kan trekken) in de trim restorer van pb's gezet en zalig resultaat! nu zijn ze pas echt zwart