• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Vandaag de test uitgevoerd met Hydroglaze op mijn velgen.
  • Eerst de velgen nat gespoten met behulp van de HD.
  • Velgen ingespoten met Monello Non-Ferro, even laten inwerken en goed geschrobd met een Monello Wheel Woolie.
  • Velgen goed afgespoten met behulp van de HD.
  • Velgen gewassen met Waxaddict Shampoo.
  • Wederom goed afgespoten met behulp van de HD.
  • Op de nog natte velgen, Waxaddict Hydroglaze aangebracht en vervolgens, na circa anderhalve minuut wederom afgespoten met behulp van de HD.
  • De velgen grondig gedroogd met een Poorboys Waffle Weave Drying Towel.
  • Als laatste stap de velgen nagelopen met een Monello Piccolo Nero doek.
Ik heb wel het idee dat het water er sneller vanaf loopt, maar echt een groot verschil zie ik niet. De velgen glimmen wel weer als een spiegeltje :cool:

Voor het idee heb ik een (sorry voor de wel erg slechte) foto bijgevoegd van het resultaat, al is daar na afloop, natuurlijk niet zo heel veel van te zien :p

De volgende keer zal ik eens proberen om een filmpje te maken van het afspoelen van de Hyroglaze.

JGvknF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zouden de "nieuwe" itbeads stickers, shirts en hoodies ook in het assortiment komen? Ik vind ze best vet maar om nu speciaal hiervoor in de UK te bestellen... dan laat ik ze liever een keer met een bestelling bij cc meekomen ;)
cde49016c1bfca31d9cc448f2e5422fd.jpg
 
Vandaag weer eens een nieuwe poging gedaan om vrienden te worden met de KUDOS.
Deze keer de motorkap gepolijst met scholl s30. Vervolgens gyeon prep en nog met silisone verwidjeraar permaloid 7010 daarna.
De wax aangebracht met dap500 v2 op stand 1.5 met gouden concorso pad. De wax 7 minuten laten curen terwijl motorkap niet in de zon stond en niet in de zon gestaan heeft. De wax was al niet meer af te nemen. Dus nog maar een laagje wax eroverheen in de hoop dat de oplosmiddeln dan de eerste lagen een beetjes los zou krijgen. Nu wilde ik hem na 2 minuten uit poetsen. Maar ook dit ging moeilijk. Dus maar weer gestopt. Ik zal weer met vlekken op de motorkap rondrijden nu.
Deze problemen had ik eigenlijk ook al met de quartz en hoopte dat deze met de nieuwe formule in kudos minder zou zijn.
Ben ik de enige met problemen met KUDOS?
 
persoonlijk, wax met een applicator met de hand aanbrengen, en vervolgens met een of twee likjes uit de pot een laagje leggen.
ga eens de cure tijd tellen vanaf het moment van beginnen ipv wanneer de kap er al helemaal inzit. als je de hele motorkap heb ingesmeerd ben je al flink wat minuten verder en waar je bent begonnen heeft dan al langer lopen curen.
Waxaddict maakt waxen die ietsjes moeilijker in verwerken kunnen zijn maar zeker niet onmogelijk
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@marvin3183
Zeker Kudos (en Vortex) heb je erg weinig van nodig het smeert bizar goed uit waardoor je al snel geneigd ben om nog een keer wax op te nemen. Ik smeer van mijn BMW zomaar de motorkap EN het dak met 1x opnemen.
Paar tips:
-Daar waar je start begin je veelal te dik ,ik stempel het paneel en werk dat zoveel mogelijk uit. Ik betrap mezelf er ook op dat wanneer ik start met smeren dat ik ook de neiging heb om te dik te gaan. Maak er een sport van/daag jezelf uit om zoveel mogelijk panelen te doen met 1 lik uit de pot.
-Begin altijd in het midden van een paneel en waaier zeker daar waar je begint extra goed uit want het startpunt is veelal te dik. Werk naar de randen toe van een paneel.
Ik doe 2/3 panelen en ga dan kijken hoe de wax cured.
 
Ik heb met de Quartz ook zelfde probleem gehad. Héél moeilijk uit te poetsen. Voor mezelf besloten dat ik de volgende waxbeurt met de Quartz (na de winter wss) om echt dunner te gaan smeren. Denk dat de grootste oorzaak is.
 
Recent mijn eigen auto voorbereid/gepolijst maar in mijn geval staat de zon in de middag aan de voorkant/op mijn oprit.
De volgende ochtend opnieuw de auto gewassen/ontvet en gaan waxen want in de ochtend is de temp nog redelijk laag waardoor het curen geleidelijker gaat. Kan evt ook een oplossing zijn.
Ik ben nog steeds erg fan van de Waxaddict waxen.
 
Moeilijke verwerking van de Quartz was voor mij de reden om hem van de hand te doen, in combinatie met een glazige look die ik niet zo mooi vond op mijn wagen.

Nu, al doende lukte me het wel om de Quartz zonder veel problemen aan te brengen maar dan beleefde ik 0,0 plezier aan het waxen terwijl er tig waxen zijn die én makkelijk te verwerken zijn én een goede doorzaamheid hebben.

Ieder zijn ding, maar voor mij voorlopig geen waxaddict meer :blush:
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Timm
Wat @Ric325i zegt: Het mooiste is wanneer het nog frisjes is of dat het buiten wat vochtig is. En de minuten wat erop staat hoef je niet echt aan te houden. Soms staat er 7 op maar goed is dat binnen getest bij 10 graden of 30 graden, droog of vochtig, wind of geen wind. Gewoon zelf een beetje aanvoelen wanneer je hem afneemt. Ik heb ook gemerkt dat hij niet volledig opgedroogd hoeft te zijn. En het belangrijkste is zo min mogelijk wax gebruiken.
 
Key=spaarzaam aanbrengen icm swipetest
Het is idd geen wax waarbij je de gehele auto kan smeren en dan afnemen dat niet maar lastig kan ik em niet vinden.
Keertje nawrijven en klaar.
 
Ben wel benieuwd hoe jullie de geuren van waxaddict ervaren.
Ik ben wel fan van de gewone Vitreo, van de Vitreo LTD (erg citrus) kan ik het de ene keer beter hebben dan de andere keer.

Welke heb je? En wat vind je er van?

Deze geuren worden in de webshop thans aangeboden:
- Vitreo (Fruity)
- Graphite (Exotic)
- Bubblegum (Slicks Tyre Dressing)
- Pumpkin Spice (as The Name Suggests;)
- Vortex (A Super Sweet Scent).
 
Persoonlijk vind ik de Vitreo erg lekker maar sterk ruiken. Van Vortex heb ik een paar pre launch blends, roze keur die erg lekker ruikt en de gele uitvoering die minder prettig ruikt, de Carclean/Dutch Edition ruikt idd ook erg lekker @Quantox.
 
Grote verandering bij Waxaddict gelanceerd vandaag.

Uitgefaseerd worden de hydrorims, slicksuds, QD, touchless, hydroglaze, leather cleaner & air fresheners en daarvoor in de plaats komen “elements”. Keuze uit een basis product, additieven zoals carnauba, si02 etc en tot slot geur en kleur.

Mijn eerste reactie is, dat ik merk er niet heel enthousiast over ben.
Maar we zullen zien wat het brengt. Benieuwd of mensen er hier voor kiezen en wat Carclean hier mee gaat doen. Kan me zo maar voorstellen dat Waxaddict minder in schappen zal liggen.