• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Waxaddict

Een relatief nieuw merk in de webshop van Carclean.


Zijn er al mensen die een (of meerdere) van de waxen hebben en wat is je ervaring ermee?

Stel in dit topic al je vragen v.w.b. Waxaddict.
 
Ik heb er zeker ervaring mee! Heb zelf de Vitreo en de Quartz, bevallen allebei super! Ik gebruik vitreo voor de zomer en quartz voor de winter.
 
Ik heb de waxaddict 21 en het water vliegt van de lak af daarnaast krijgt het vuil krijgt niet de kans om te hechten. Zit er nu een paar maanden op en deze wax gaat het wel een wintertje volhouden gok ik.
Ik vind het wel wat !
 
Gebruik je niet af en toe iets van een spraywax/spraycoating zoals WetCoat? Dat zou het natuurlijk wel een beetje kunnen helpen.
 
Dibbuz, tot nu toe expres eigenlijk nog niet omdat de wax nog goed zijn werk doet. Ik heb wel bv wetcoat (evt ook Redmist/QD+/Reload ) staan echter nog nooit gebruikt. Denk jij dat dat nu al meerwaarde heeft om een laagje wetcoat aan te brengen en waarom dan?
 
Ik gebruik de Waxaddict Graphite en haal daar leuke resultaten mee, 'k heb nog wel mijn twijfels over de duurzaamheid omdat de beading na een week of 3 (3000 km) toch wel sterk verminderd is, maar misschien verwacht ik wel teveel van het product :)

Afgelopen augustus mijn Passat in Graphite (laten) zetten: bouwjaar 2001, 320.000km:
conv_3197.jpg


Vorige maand mijn A4 in de Graphite:
conv_3198.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Is dit 3 weken zonder wassen, zou ik zeggen dat mag.
Maar na een wasbeurt,mag er toch wel weer een mooie beading zijn.
Heb zelf de Waxaddict 21, deze bevalt me prima.
 
rvarkelen ,

waarmee heb je de auto gewassen?

Er zijn meerdere oorzaken waarbij de standtijd minder wordt:
- teveel shampoo gebruikt
- de wax te kort laten curen.

De curetijd van de Quartz wax is erg kritisch, te kort curen, te warm, te koud, veel wind, allemaal factoren die invloed hebben op de standtijd van de wax.

Meestal is de beading en sheeting na het wassen tijdelijk weg omdat de oppervlaktspanning "aangetast" is door de shampoo.

En daarbij, een gemiddelde (normale...) automobilist rijdt zo rond of tegen de 10.000 kilometer per jaar. 3K in 3 weken is wel aan de hoge kant, dan krijgt de bescherming flink wat voor z'n kiezen.
 
Ik heb hem tussendoor 2x gewassen met PB Slick&Suds, niet overmatig veel gebruikt. Ik weet niet of de Graphite dezelfde curetijd als Quartz nodig heeft, zal het eens navragen :) Ik kreeg net al een tip om hem te wassen met de Waxaddict Shampoo. Neemt niet weg dat ik enorm tevreden ben met de wax.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Wilde ik net de Quartz bestellen zie ik opeens een andere wax van Waxaddict erbij staan!
[h=1]Waxaddict - Finale SiO² Signature Wax Blend - 200ml[/h]
nicknameless onze kenner van dit merk, heb jij over deze wax nog wat extra info?
Is een eenmalige uitgave en een mix van verschillende waxen van Waxaddict en is ook iets goedkoper.

Maar dus ook dezelfde verwerking en ook een wax met SiO2.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@Pietaah,

ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de hoeveelheid Sio2 verwaarloosbaar is, m.a.w. er zit veel minder percentage Sio2 in dan bij de Quartz.

Ik heb nog geen ervaring met deze wax, dus ik kan je niet alle ins en outs erover vertellen.

overigens is de Finale een gelimiteerde en dus in beperkte oplage verkrijgbaar.

*mompelt in mezelf iets van bestellen ofzo...* :-D
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Neem eens contact op met carclean, ik heb bij een bestelling een keer een sample gekregen. Deze samples zijn/waren ook te vinden in de zogenaamde waxyboxen (bekend fenomeen in engeland, is een maandelijkse try-out box met allemaal samples van verschillende producten).