• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Nog meer flight cases :scream:
Ik mis nog een Quartz in de collectie. Als ik die in de nieuwe stijl kan krijgen vindt ik het best. Ik ga niet alle dekseltjes apart verzamelen. Alleen de wax soort maar niet de stijl. Het gaat immers altijd om de inhoud en niet het uiterlijk ;)
De Quartz is nog steeds te bestellen bij CC; wel opschieten want nog 3 op voorraad, tenzij je wacht of de nieuwe design-pot in het assortiment komt.

Wat betreft "alle dekseltjes": in mijn verzameling staan alle deksels (behalve dan diverse "limited Editions") dus design zei mij wel degelijk iets, alleen Waxaddict schiet wat mij betreft al een tijd te ver door in allerlei veranderingen en stop ik met verzamelen (tenzij er een nieuwe wax wordt uitgebracht.....)
 
Ik wacht op de new look wbt de quartz. Dan heb ik de meeste dekseltjes van WA. Ik wil niet twee of drie van elke wax hebben. Zo hou ik het redelijk normaal qua aantallen. Ik vindt het ook belangrijk hoe e.e.a. er uit ziet maar het moet wel behapbaar zijn. Van de showgloss zijn er ook diverse opties qua deksel en daarvan heb ik (denk ik) de mooiste gekozen. Daarnaast hou ik het op twee merken die ik volg wbt waxen. BMD en Waxaddict. Ik heb daar het meest mee qua gevoel en ervaring. Ik wordt gewoon niet warm of koud van andere merken die er zijn. Even gekeken naar Angelwax en Bouncer maar het doet niks met me.

Sam's Detail is ook zo'n merk die ik volg. Lekker eigenwijs en anders maar met goede materialen onderbouwd met ervaring en kennis. Sam's is meer van de middelen en niet van de waxen. Mitchell & King heb ik overwogen en nog over aan het nadenken om uit te proberen maar die is zo massaal. Ze hebben tig soorten waxen en materialen. Wat moet je nou kiezen en is het is het niet allemaal het zelfde? Geen idee.....

Na uitproberen besluit ik of ik meer van het merk wil proberen of dat ik het wegdoe. Zo hoop ik een range qua producten te krijgen die het beste bij mijn smaak en verwachting past.

Dat vindt ik zo leuk aan deze hobby. Uitproberen totdat je een product of merk vindt die het best bij je past. Door de constante ontwikkeling blijven we daarom bezig ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Ik word er ook een beetje moedeloos van. Iedere keer een andere deksel terwijl de inhoud hetzelfde blijft...

Ik hou het wel bij wat ik heb, ik wacht wel tot er weer iets compleet nieuws komt.
Voorlopig hou ik het bij:
- Graphene
- Graphite
- Randomz
- Finale
- Vortex
- Kudos
 
De eerste potten zijn al verkrijgbaar in de nieuwe look.

IMG_2857.jpg

De Vortex.

Alle types krijgen een eigen kleurcode mee. Geen naam meer op de deksel.
Adjustments.jpg

De andere staan nog niet op de site. Tevens zullen er upgrades komen qua ingrediënten en wellicht een Ltd.
 
Richard had gewoon bij z'n core business moeten blijven: een stel "gewone" basis signature waxen en af en toe een limited edition.

Nu slaat 'ie volledig de plank mis door sommige goede producten te laten vervallen, en hiervoor een zooi "doe het zelf" producten zoals de Elements, Waxcraft er voor in de plaats te zetten.

Ik heb daar helemaal geen behoefte aan om zelf te gaan frotten, liever een RTU product.

En dan iedere keer de lay-out van de potten aanpassen, hij veranderd ze vaker dan ik van onderbroek wissel...


* mompelt iets van schoenmaker en leest
 
Eens. 1x per jaar een goeie Ltd (max 50 tot 100 stuks) en voor de rest een basis assortiment. Nu een hoop gedoe en onrust. Volgens mij is elements ook aardig op zijn retour gezien de 2 ltr flessen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Ik zeg ook niet dat het revolutionair is of nieuw. Hij is er wel mee bezig.

Wax machinaal opbrengen Is nooit echt handig geweest volgens mij. Niet voor de pad en of lak? .
 
Laatst bewerkt:
Waar slaat dat dan weer op? Alle wax is machinaal aan te brengen...
Padje evt licht bevochtigen en op lage machinesnelheid. Flinterdun en egaal aanbrengen gegarandeerd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Oh, sorry......ik wist niet dat er emoties los zouden komen door mijn bijdragen.

beetje heftige reactie vind ik persoonlijk. Wellicht heb ik door mijn eigen ervaring een ander beeld hierbij. Dank voor je input. Ik zal het in het vervolg proberen zoals je aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon niet of nauwelijks ervaring met machinaal waxen. En eerlijk gezegd ben ik meer van het handmatig aanbrengen van de wax. Dus excuus voor mijn onervarenheid op dit vlak. Waxaddict ging iig bij mij niet heel goed met de DAP.
 
Ik zou denken dat een Wax als Vortex (of Kudos) die best olierijk en handmatig al heel goed uitsmeert is wel goed machinaal aan te brengen is.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's