• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen camper?

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
beste allemaal,

van het weekend de vraag gekregen of ik een camper wil wassen en in de wax wil zetten. ( Met de hand )

de opbouw is op bassis van een FIAT ducato. De kop is gewoon lak met een blanke laag maar de opbouw lijkt wel van "polyester?"

nou wou ik als volgt te werk gaan:

foamen met : advanced neutral snow

daarna wassen - in foamen met Wolfs yellow foam shampoo i.c.m met een washmit en met een rinse emmer
waarom zo, Naar mijn idee werkt dit net zo goed als 2 emmers

kleien : Waar er normale lak is wou ik kleien ( of ik moet polyester ook kunnen kleien? )

wax : wat is hier nou handigheid ?
ik heb pb natty,s red maar denk zelf dat collonite 845 de truc moet doen , kan deze op dat polyester? Kan de natty dit überhaupt of bestaat er hier wat anders voor?

m.v.g

Ja 845 kan op polyester, maar doe het niet te dik want dan wordt het grijs
Ouder polyester lijkt wat ongelijk te zijn in structuur en daardoor meer wax vast te houden

Persoonlijk zou ik liever een spraycoating en een goede shampoo voor het onderhoud gebruiken

RedCat

Bedankt voor u reactie,

Ik zal dit even voorleggen bij de eigenaar.

Bestaat er een mogelijkheid om de Bathe met een foamlance aan te brengen?

Of is de "2 bucket" methode hier beter geschikt voor?

Eerst foamen voor het grove vuil en zonder aan te raken het foam afspuiten
Dan met een gewone shampoo de laatste vuilwaas wegwassen en schoon naspoelen
Daarna de Bathe+ in beetjes aanbrengen op een washmitt en verdelen op een deel
Na ieder deel afspuiten met een waterstraal om indrogen te voorkomen
Op een auto gebruik ik ongeveer 50ml Bathe+, dus reken op 100ml voor een camper
Bathe+ foamen zou ik niet doen, te indirect

Cancoat is ook een optie, maar dan zal je eigenlijk wel moeten polijsten.
Daarmee heb ik onderstaande camper een tijd geleden mee gedaan en de eigenaar was zeer tevreden hoe makkelijk de camper schoon te houden was.

jcVv0is.webp

n7R2tCz.webp

Foamen met Bathe+ gaat prima, verdun hem 1:10 in je lance, en dan de hele camper foamen. Heeft het zelfde effect als de shampoo puur op de mitt doen en zo verdelen.
Goed afspuiten met HD en niet in laten drogen!

Ik heb onze polyester paardentrailer wel eens gekleid, dit ging prima.

ik zou zelf liever een sealant dan een wax gebruiken, het gaat hier meer om bescherming als om een extreem mooie wetlook oid lijkt me?

dan zou de collo in princiepe ook een goede keus zijn vanwege zijn standtijd.

Vandaag de wetcoat van Gyeon besteld en ga hier vrijdag mee aan de gang.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden voor een camper?

Kan ik met pb apc 1 op 10 of sterker bijvoorbeeld de sponningen van de plastic ramen behandelen?

m.v.g

APC is geen wondermiddel, het ontvet en in sterke mengverhouding kan het aan kunststof rare dingen doen

Rubbers langs de kunststof ramen kan je ook schoon krijgen met NaturalLook
Dun opbrengen, laten intrekken en dan afvegen.
Dat geldt dus ook voor rubberrestjes op de kunststof ramen. Die lossen met NaturalLook ook op

Vuil dat lastig loslaat kan je ook eerst vettig maken (al is het met WD40)
Daarna werkt een zwakke APC oplossing (1:30) al meer dan voldoende

Voor zwarte strepen is Autoglym camperreiniger mijn favoriet

RedCat ; Ooh, ik wist niet dat Natural Look ook een reinigende functie had. Dan lijkt mij dat dit de go-to dressing is in vergelijking met andere dressings waarbij je voor de standtijd en eventueel een goede dekking eerst de boel moet schoonmaken met een product als APC of iets dergelijks. Met deze dressings leg je product over vuil, lijkt mij dan.

Greetz

Sterker nog ....

Vorige week ingedroogd cement van een PVC luik losgekregen door het in te weken met Natural Look
Eigenaar dacht al aan zoutzuur ... ]-0

Ik weet niet of je een sterke HD hebt?? Anders rekening houden met kitranden, met sterke concentraties apc ook trouwens, bij campers en trailers zijn bijna alle delen aan elkaar gekit of zit er een kitrand om het af te dichten.

De camper is gewassen en in de wax gezet ( de cabine ) en het resultaat is echt een hele verbetering,

nadat ik de opbouw heb gekleid kwam er een spuit defect naar voren dus ik moet even kijken hoe ik dit ga oplossen, als het op te lossen is.

@ redcat

Bedank voor de tip van de spraycoating, ik heb de Gyeon wetcoat gebruikt en dat werkt echt perfect voor dit soort klussen.

m.v.g