• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxpads schoonmaken

Gerben Visser

Detailing addict
6 jan 2015
47
53
35
Beste forumleden,

Misschien het zoveelste topic over schoonmaken van materialen, maar ik kom er niet uit/kan niet vinden wat ik zoek.

Hoe maken jullie je waxpads schoon? Dan heb ik het over de foamen handpads voor het aanbrengen van wax (zoals de Disco Rosso bijvoorbeeld). Doeken en polijstpads heb ik geen moeite mee, maar wax pads krijg ik moeilijk schoon. Net na gebruik wassen met warm water en dreft lukt mij niet. De wax wordt dan zacht en als ik de pads dan uitknijp komt de wax als boter uit de poriën. De wax wordt zacht door het warme water en is dan niet te verwijderen.

Laten drogen en uitblazen met perslucht werkt ook niet echt, er blijft dan veel stof in de pads zitten, de waxpads blijven dan een “witte” laag behouden. Vervolgens weer omspoelen met warm water en dreft maakt de wax weer zacht en dan is het zoals eerder aangegeven niet uit te spoelen.

Kortom, hoe doen jullie dit? Of besteden jullie hier niet al teveel aandacht aan en gebruiken jullie ze gewoon weer? Ik breng niet altijd dezelfde wax aan, dus ik wil ze ook weer kunnen gebruiken voor andere waxen.

Zijn er soms middelen die de wax echt oplossen? Polijstmiddel spoel je makkelijk uit je pads, maar wax is best wel hardnekkig.

Benieuwd naar jullie reacties!

Groet,
Gerben
 
Hey Gerben,

Ja, ik snap je punt. :D Ik pak meestal wat k voor handen heb. Dat is meestal Dreft voor de polijstpads en als het niet lukt, dan gebruik ik APC+D. Eerlijk gezegd is het lang geleden dat ik waxpads gewassen heb, kan mij alleen herinneren dat ze schoon uit de wasmachine kwamen. Dusss... Ik denk dat ik ze voorgewassen heb met Dreft+APC en daarna in de MF-wash.


Greetz
 
@Quantoxx

Ik heb mijn waxpads nog nooit in de wasmachine durven doen (niet vanwege de pads, maar vanwege onze slechts 1 jaar oude wasmachine). Toch altijd een beetje bang dat de wax resten in de machine blijven zitten of iets. Of dat mijn kleding opeens naar wax begint te meuren.

APC en MF wash ook nog nooit geprobeerd. Ik dacht dat MF wash alleen was om microvezels te herstellen? Of heeft het ook een reinigende werking?
 
Ik zou willen dat mijn kleding naar al die heerlijke waxgeurtjes ging ruiken! (Neen, geen collinite ofzo)
Maar ff serieus, ik was mijn waxpads pas na een paar keer gebruiken uit en dat kost idd wat moeite en heb daarom spul van PoorBoy's World gekocht hiervoor...moet het nog testen dus weet nog geen verwerking hiervan.
ik heb zo'n 9 pads voor diverse waxen in totaal dus ik ziet niet snel zonder als ik eens een andere wax probeer.
Met afwasmiddel en wat tijd en moeite zijn ze eigenlijk altijd wel netjes schoon geworden moet ik zeggen, maar niet "als nieuw" schoon.
 
om hard geworden wax op te lossen (dus niet zacht maken) is voor de DJ wax-en ossengalzeep (bij ons thuis van dr. Beckmann) de uitkomst. Misschien dat dit bij Collinite ook zo is...
 
@Quantoxx
Ik heb mijn waxpads nog nooit in de wasmachine durven doen (niet vanwege de pads, maar vanwege onze slechts 1 jaar oude wasmachine). Toch altijd een beetje bang dat de wax resten in de machine blijven zitten of iets. Of dat mijn kleding opeens naar wax begint te meuren.

APC en MF wash ook nog nooit geprobeerd. Ik dacht dat MF wash alleen was om microvezels te herstellen? Of heeft het ook een reinigende werking?
Ik leg die Rosso waxpads ook in de week met mf wash en daarna heet wassen in de wasmachine worden ze brandschoon.
 
Ook ik masseer ze met dreft in.
Als ik ze niet schoon genoeg krijg verzadig ik ze met dreft en stop ze in een kussensloop in de wasmachine.

Daarna zijn ze als nieuw.(In mijn geval net zo wit als een nieuwe monello duo aplicator)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Beste allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik ze dan toch maar eens in de wasmachine moet gooien. Mijn doeken en dergelijke gooi ik ook in de wasmachine, alleen de wat viezere waxpads durfde ik (nog) niet aan.

Ook zal ik eens een fles MF wash aanschaffen, eens kijken of dat nog wat helpt. Weten jullie trouwens of de nieuwe Poorboys Typhoon ook de vezels van de doeken herstelt? Komt in de omschrijving niet echt terug, maar dat is toch ook het doel van deze middelen, behalve dat ze wax en dergelijke af kunnen breken? En wat bedoelen ze met een ‘High Efficiency’ wasmachine? Ook geschikt voor de handwas neem ik aan?

Groet,
Gerben
 
Goedemorgen,

Ik heb de Poorboys Typhoon afgelopen weekend getest op mijn poetsdoeken en droogdoeken! En wat werkt dat goed.. mijn droogdoeken nemen weer lekker veel water op en droogt de auto weer top! Beter dan met wasmiddel! Dus ik zeg dat het geslaagd is, ik zal het aankomend weekend eens testen op mijn pads.. of daar ook al het wax uit gaat!
 
Zojuist een testje gedaan met mijn kleine pads..
Met de hoeveelheid Poorboys Typhoon wat ik gebruikt heb mag ik niet klagen!

586cdfef371af-IMG_0381.JPG
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Altos
@Gerben Visser

Ze zijn in de wasmachine gegaan..
Heb vorige week al mijn poetsdoeken en droogdoeken erin gedaan! En ze kwamen er weer als nieuw uit, droogdoeken nemen weer meer op.. Dus het werkt echt wel!!
 
  • Leuk
Reactions: Altos