Ik zie dat ik dit topic 2 jaar geleden ben begonnen, en omdat ik inmiddels wat meer ervaring en kennis heb en op zoek ben naar nieuwe verlichting, lijkt het me mooi om hierin verder te gaan. Ik heb uiteraard de meeste topics over verlichting doorgenomen, maar ik heb toch nog een aantal vragen/twijfels.
De Faro is geweldig, maar vooral op lichte lakken is het soms wat moeilijk om de krassen in beeld te krijgen. Je ziet het meest als je de lamp op een redelijke afstand houdt, maar omdat mijn armlengte niet oneindig is, is dat niet op alle delen van de auto te realiseren. Laatst toen ik samen met
@Michael Lammers aan de auto van mijn pa werkte en we op het dak bezig waren, leek de lak prima in orde als we de lamp zelf vast hielden bij het inspecteren. Echter, als één van ons de lamp meenam en vanaf de andere kant van de auto op het dak scheen richting het te inspecteren deel zag je opeens veel beter waar er nog imperfecties op de lak zaten.
Het lijkt mij daarom handig om een lamp op een statief te kopen, zodat je die bij het polijsten zo kan positioneren dat je optimaal zicht hebt op de imperfecties (zoals hierboven dus beschreven, maar dan zonder dat je daar een extra persoon voor nodig hebt).
De Scangrip lampen worden hier, en elders, allom geprezen, dus dat lijkt mij een goede koop. De prijs is uiteraard hoog, maar dan weet ik in elk geval heel zeker dat ik goed zit en geen licht tekort kom. Waarschijnlijk kan ik binnenkort ook in mijn eigen garage aan de gang, maar omdat daar weinig licht is, zoek ik iets extra's. Ik denk zelf aan de D-Match 2 in combinatie met de trolley/wheel stand. Ik vraag me alleen af of ik dan wel hoog genoeg kom, want de maximale hoogte daarvan is 180 cm. Wat denken jullie hierover?
Daarnaast kan ik natuurlijk ook de gebruikelijke led bouwlampen kopen, maar dan twijfel ik weer of ik verschillende kleuren en sterktes moet nemen.
Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!